تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۳۶۳۱۹۵
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آغاز «مرحله جدیدی» از عملیات نیرو‌های این کشور بر ضد متجاوزان و مزدوران سعودی خبر داده و تاکید کرده تمام نقاط عربستان حتی آب‌های این کشور نیز در تیررس موشک‌های انقلابیون یمن قرار دارند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سرتیپ شرف غالب لقمان، سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از حمله موفق پهپادی انقلابیون یمن به جیزان در جنوب عربستان گفت با این حمله و همچنین هدف قرار دادن ناوچه سعودی در سواحل جیزان مرحله جدیدی از عملیات نیروهای یمنی بر ضد متجاوزان و مزدوران آنها آغاز شده است. «لقمان» که به صورت تلفنی با شبکه تلویزیونی «المسیره» گفت‌و‌گو می‌کرد افزود: «چند عملیات اخیر در عمق خاک و آب‌های عربستان انجام شد که نشان داد مرحله جدیدی از عملیات نیروهای یمنی بر ضد متجاوزان آغاز شده است. همانگونه که رهبر ما سید عبدالملک وعده داده بود، اکنون عملیات را به عمق خاک عربستان منتقل کرده‌ایم. از این پس عملیات ما در خاک عربستان شدت می‌گیرد. اگر تا دیروز موشک‌های ما به عمق خاک عربستان می‌رسید اکنون نیروی دریایی هم پا به پای یگان موشکی پیشرفت کرده و اثرات بیشتر آن را خواهیم دید.»
عملیات پهپادی جدید
از سوی دیگر خبر رسیده که یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله هم روز یکشنبه مواضع شبه نظامیان سودانی وابسته به ائتلاف سعودی را در «جیزان» واقع در جنوب عربستان هدف قرار داده‌اند. به نوشته«سبا»، خبرگزاری رسمی یمن، یگان پهپادی این کشور اعلام کرده در این حمله هوایی، تعداد زیادی از شبه نظامیان سودانی از پای درآمدند. منابع یمنی می‌گویند این عملیات به صورت مشترک توسط یگان‌های موشکی و پهپادی در جیزان صورت گرفته است. ارتش یمن به نوع پهپادی که با آن حمله را انجام داده ‌اشاره نکرده است، اما نظامیان یمنی معمولا عملیات‌های خود را با استفاده از پهپادهای تهاجمی مانند «قاصف ۱» که قادر به طی مسافت‎های طولانی حتی در عمق حریم هوایی عربستان است، انجام می‌دهند. اما جدیدترین این حملات که به فرودگاه بین‌المللی دبی انجام شد، با استفاده از پهپاد «صماد ۳» بوده است.
به اعتقاد کارشناسان توان عملیات‌های پهپادی- موشکی ارتش یمن در اواخر سال ۱۳۹۵ پس از ساخت و رونمایی پهپاد تهاجمی قاصف ۱ افزایش پیدا کرده است. «قاصف ۱» با ماموریت تهاجمی و سه پهپاد شناسایی «راصد»، «رقیب» و «هدهد۱» چهار پهپادی هستند که وزارت دفاع یمن اسامی آنها را اعلام کرده است. پهپاد تهاجمی صماد ۳ به تازگی رونمایی شده و مشخصات عملیاتی آن هنوز اعلام نشده است.
وضعیت وخیم اقتصادی مردم عدن
از سوی دیگر در حالی که دولت فراری یمن به کمک امارات و عربستان عدن را به عنوان پایتخت دولت خودخوانده خود در 40 ماه گذشته معرفی کرده است اما مردم در این شهر با وضعیت وخیم اقتصادی مواجه هستند.
در این ارتباط صدها یمنی در اعتراض به وضعیت اقتصادی و بحران ارز، روز یکشنبه در خیابان‌های شهر عدن در جنوب یمن، با آتش زدن لاستیک‌ها، خیابان‌های اصلی را مسدود کردند و باعث تعطیلی ادارات و فروشگاه‌ها شدند. افت شدید ارزش پول و کاهش ذخایر ارزی در یمن به افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی و بحران بانک مرکزی این کشور برای پرداخت حقوق بخش‌های دولتی منجر شده است. بازارهای شلوغ شهر عدن که معمولا رونق بسیاری دارد روز یکشنبه پس از فراخوان کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری جنوب برای نافرمانی مدنی، تعطیل شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴