همزمان با هفته دولت صورت می‌گیرد

افتتاح 40 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور

تاریخ انتشاردوشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
کد مطلب : ۳۶۳۰۲۹
در شرایطی که وزارت راه اعلام کرده 40 هزار واحد مسکن مهر افتتاح خواهد شد، یک نماینده مجلس گفته است: تاکنون خبری از مسکن اجتماعی دولت نیست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده این وزارتخانه طی هفته دولت بیش از ۲۴ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر و نزدیک به دو هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر افتتاح خواهد کرد که مجموع آنها همراه با واحدهای افتتاحی در شهرهای جدید حدودا به ۴۰ هزار واحد می‌رسد.
همچنین در این هفته تعداد ۳۲ مدرسه، هشت کلانتری، ۱۶ مسجد، پنج واحد درمانی و ۸۷ واحد در حوزه‌های تجاری و ورزشی به افتتاح خواهد رسید.
همانطور که‌اشاره شد این واحدهای مسکونی مربوط به مسکن مهر بوده و طرح آن به دولت قبل می‌رسد، اما این دولت که از همان سال 92 اعلام کرده بود طرحی به نام مسکن اجتماعی را برای حوزه مسکن دارد، تاکنون هیچ اقدام موثری برای اجرای آن (بعد از پنج سال) انجام نداده است.
به عبارت دیگر، دولت با افتتاح کردن طرح‌هایی که آغاز آنها به دولت قبل می‌رسد، اجرا نکردن طرح خود را مخفی کرده است؛ البته در این زمینه محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: یکی از دلایل ناکارآمدی بخش مسکن، وجود سیاستهایی ناکافی که در این بخش به شمار می‌رود مثلا آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعتقادی به مسکن مهر نداشت و قصد پیاده سازی طرح مسکن اجتماعی را می‌پروراند، اما تاکنون خبری از مسکن اجتماعی دولت نیست.
وی ادامه داد: امروز شاهد افزایش نرخ اجاره بها و قیمت خانه‌ها هستیم، اما قدرت خرید مردم تغییری نکرده است، اگر درآمد ماهانه یک زوج سه میلیون تومان باشد، امکان خانه دار شدن آنها صفر خواهد بود و علت این فاجعه عدم کنترل و نداشتن سیاست‌های درست است. مدت‌ها قبل دولت اعلام کرد از رکود خارج شده‌ایم، اما از کدام رکود؟ چگونه خارج شده‌ایم؟
در همین راستا، ایرج رهبر نایب ‌رئیس ‌انجمن انبوه‌سازان تهران در سوی دیگر برنامه گفت: وضعیت فعلی بخش مسکن در کشور از سالها قبل قابل پیش‌بینی بود، در حال حاضر حدود شش سال رکود به بخش مسکن تحمیل شده است.
وی افزود: عملکرد دولت در قبال مسکن جای تعجب دارد، زیرا یکی از دغدغه‌های دولت، ایجاد‌اشتغال و رونق اقتصادی بود، دریغا که با حمایت از بخش مسکن می‌توانستند به این اهداف دست پیدا کند. دولت در سال‌های اخیر از بخش مسکن غافل بوده است.
رئیس ‌انجمن انبوه‌سازان تهران در مورد گرانی در بخش مصالح گفت: بعد از نوسانات عجیب و غریب در حوزه ارزی کشور شاهد افزایش باور نکردنی قیمت مصالح از جمله فولاد بودیم برای مثال فولاد از کیلویی هزار و 600 تومان به پنج هزار و 600 تومان رسید. بسیاری از ساخت و سازکارها اعلام کردند پس از گودبرداری به دلیل گرانی مصالح گودال‌ها را پرکرده‌اند. همان گونه که آثار رکود قبلی هنوز هم مشهود است، آثار رکود فعلی هم در سال‌های آینده چشم نوازی خواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴