کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پایان روز نهم بازی‌های آسیایی جاکارتا

کسب 3 طلای باارزش دیگر در وزنه‌برداری، کاراته و دوومیدانی میزبان جایگاه چهارم را از ایران گرفت

5 شهريور 1397 ساعت 23:41

کسب 3 نشان طلا و از دست دادن جایگاه چهارم جدول توزیع مدال‌ها؛ مهم‌ترین اتفاقات روز نهم بازی‌های آسیایی جاکارتا بود.


به گزارش بلاغ، نهمین روز از بازی‌های آسیایی جاکارتا با کسب 3 مدال باارزش طلا برای کاروان ورزشی کشورمان همراه بود. در این روز بهداد سلیمی در دسته سنگین‌وزن وزنه‌برداری یکی از باارزش‌ترین مدال‌ها را نصیب ایران کرد.
بهمن عسگری هم در کاراته به مدال طلا رسید و حسین کیهانی در دوی 3 هزار متر بامانع شگفتی‌ساز شد و طلای هفدهم کاروان ورزشی ایران را صید کرد.
در رقابت‌های دسته فوق سنگین‌وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی۲۰۱۸ ، بهداد سلیمی با رکورد ۲۰۸ یک ضرب، ۲۵۳ دوضرب و مجموع ۴۶۱ کیلوگرم قهرمان شد. در حرکت یک ضرب بهداد سلیمی در اولین حرکت یک ضرب ۲۰۰ کیلوگرم را بالای سر برد. او در دومین حرکت، پشت وزنه ۲۰۶ کیلوگرم قرار گرفت که موفق نشد این وزنه را هم مهار کند. او در آخرین حرکت یک ضرب خود ۲۰۸ کیلوگرم را مهار کرد.
در حرکت دو ضرب، سلیمی در اولین حرکت دوضرب ۲۳۷ کیلوگرم را مهار کرد. برخواه برای دومین حرکت سلیمی وزنه ۲۴۶ کیلوگرم را درخواست کرد و او این وزنه را مهار کرد. بهداد در آخرین حرکت دوضرب ۲۵۳ کیلوگرم را مهار کرد و در مجموع رکورد ۴۶۱ کیلوگرم را ثبت کرد و قهرمان شد.
سلیمی پس از مهار وزنه ۲۵۳ کیلوگرم، کفش‌هایش را درآورد و وزنه را بوسید و با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. او در حالی این تصمیم را گرفت که توانست سومین مدال طلای خود را در ادوار بازی‌های آسیایی بگیرد.
بهداد طلا گرفت و خداحافظی کرد
بهداد سلیمی در شرایطی از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد که پرافتخارترین وزنه‌بردار سنگین‌وزن ایران در بازی‌های آسیایی بود. او با طلای دیروز موفق شد سه مدال طلای بازی‌های آسیایی را از آن خود کند. اسامی طلایی‌های دسته سنگین‌وزن وزنه‌برداری در ادوار مختلف بازی‌های آسیایی به شرح زیر است:
* ۲۰۱۸ بهداد سلیمی *۲۰۱۴ بهداد سلیمی *۲۰۱۰ بهداد سلیمی *۲۰۰۶ حسین رضازاده *۲۰۰۲ حسین رضازاده *۱۹۷۴ اکبر شکراللهی *۱۹۶۶ منوچهر برومند *۱۹۵۸ فیروز پژهان *۱۹۵۱ لئون کورکچیان.

علی حسینی به نقره رضایت داد
ایران در دسته سنگین‌وزن به غیر از بهداد سلیمی، نماینده دیگری به نام سعید علی حسینی داشت که این ورزشکار نیز موفق به کسب مدال باارزش نقره شد. سعید علی حسینی با رکورد ۲۰۸ یک ضرب، ۲۴۸ دوضرب و مجموع ۴۵۶کیلوگرم نقره گرفت. سعید علی حسینی در نخستین حرکت یک ضرب ۲۰۱ کیلوگرم را انداخت. برای دومین مرتبه که دوباره پشت وزنه ۲۰۱ کیلوگرم قرار گرفت و توانست آن را مهار کند. او در آخرین حرکت یک ضرب ۲۰۸ کیلوگرم را بالای سر برد و در یک ضرب اول شد.
علی حسینی در اولین حرکت پشت وزنه ۲۴۰ کیلوگرم قرار گرفت و این وزنه را بالای سر برد. سعید در دومین حرکت، ۲۴۸ کیلوگرم را بالای سر برد. علی حسینی در آخرین حرکت دوضرب ۲۵۴ کیلوگرم را انداخت و با مجموع ۴۵۶ کیلوگرم مدال نقره گرفت.

عسگری هم طلایی شد
دیگر طلایی ایران در نهمین روز بازی‌های آسیایی بهمن عسگری کاراته‌کای بااخلاق کشورمان بود. بهمن عسگری نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان در نخستین مبارزه خود به مصاف نماینده کاراته افغانستان رفت.این دیدار پیش از پایان وقت قانونی با نتیجه 8 بر صفر به سود عسگری به پایان رسید.
عسگری در دومین مبارزه خود به مصاف «خان گاخیگو» مغولستانی رفت و پیش از اتمام وقت قانونی مبارزه موفق شد که دومین حریف خود را نیز 8 بر صفر شکست بدهد. بهمن در یک چهارم به مصاف «پونگ سای» از تایلند رفت و این دیدار نیز با نتیجه 2 بر صفر به سود نماینده کشورمان تمام شد و نماینده کشورمان راهی نیمه نهایی شد. عسگری در نیمه نهایی با «وی چونگ سو» از چین مبارزه کرد و در پایان با رای داوران به برتری دست یافت و راهی فینال بازی‌های آسیایی شد. (عسگری صفر (برنده درهانتی) «سو ویچون» از چین تایپه صفر)، عسگری در فینال با «رائف الترکستانی» از عربستان دیدار کرد و این دیدار با نتیجه 5 بر صفر به سود نماینده کشورمان به پایان رسید تا دومین مدال طلای کاراته ایران را به سینه بزند.

طلای باارزش کیهانی با رکوردشکنی بدست آمد
یکی دیگر از طلاهای باارزش ایران در دوومیدانی بدست آمد؛ در شرایطی که کمتر کسی تصور می‌کرد حسین کیهانی در دوی 3 هزار متر بامانع به مدال برسد، او مدال طلا را از آن خود کرد. حسین کیهانی در ماده ۳ هزار متر با مانع رقابت کرد که با رکورد 8.22.79 در رده اول ایستاد و طلا گرفت. او سه ثانیه و 10 صدم ثانیه رکورد بازی‌ها را بهبود بخشید. پیش از این رکورد در اختیار طارق محمد طاهر بحرینی بود که آن را با زمان 8:25:89 دقیقه در بازی‌های گوانگجو 2010 به دست آورده بود. این طلای باارزش در شرایطی برای کیهانی بدست آمد که او حتی یک اردوی خارجی هم نداشت!

سه مدال برنز در کاراته و تیر و کمان
کاروان ورزشی ایران در نهمین روز سه مدال برنز نیز کسب کرد. پگاه زنگنه و ذبیح الله پورشیب در کاراته و تیم میکس کامپوند ، سه مدال برنز ایران را کسب کردند. تیم ملی کاراته ایران با کسب 8 مدال در 8 وزن اعزامی یکی از موفق‌ترین تیم‌های اعزامی به جاکارتا بود.

تعداد مدال های ایران به عدد 47 رسید
بدین ترتیب در پایان روز نهم کاروان ورزشی ایران با کسب ۱۷ طلا، 15 نقره ، 15 برنز و مجموع ۴۷ مدال در رده پنجم جدول توزیع مدالها ایستاد.اسامی مدال آوران ایران تا پایان روز نهم به شرح زیر است:
طلا: ۱‌- حسن یزدانی - کشتی آزاد، ۲‌- علیرضا کریمی‌- کشتی آزاد، ‌3- پرویز هادی - کشتی آزاد، ۴‌- سعید رجبی- تکواندو، ۵‌- میرهاشم حسینی- تکواندو، ۶ - محمد‌علی گرایی - کشتی فرنگی، ۷ - حسین نوری- کشتی فرنگی، ​۸ -‌عرفان آهنگریان – ووشو، ۹-‌محسن محمدسیفی‌– ووشو، ​۱۰- رضا علیپور‌- سنگ‌نوردی، ​۱۱- تیم کبدی بانوان، ۱۲- تیم ملی کبدی مردان‌، ​۱۳‌- سهراب مرادی - وزنه‌برداری و ​۱۴‌- سجاد گنج‌زاده‌- کاراته، 15- بهمن عسگری – کاراته ، 16- بهداد سلیمی – وزنه‌برداری و 17-حسین کیهانی - دوومیدانی
نقره:۱‌- مرجان سلحشوری‌- پومسه تکواندو ۲‌- کوروش بختیار - پومسه تکواندو، ‌3- زهرا کیانی‌– ووشو، ۴‌- الهه منصوریان – ووشو، ۵‌-شهربانو منصوریان‌– ووشو، ۶‌- فرود ظفری – ووشو، ۷‌- تیم روئینگ چهار نفره زنان، ​۸- امیر محمد بخشی – تکواندو، ۹- تیم شمشیربازی اسلحه سابر مردان، ۱۰- نازنین ملایی- قایقرانی روئینگ، ۱۱- تیم دو نفره روئینگ‌، 12- طراوت خاکسار – کاراته، 13 – امیر مهدی زاده – کاراته و 14- رزیتا علیپور‌– کاراته و 15- سعید علی حسینی – وزنه‌برداری.
برنز: ۱ - رضا اطری - کشتی آزاد ،۲ - فرزان عاشور زاده – تکواندو، ۳ - علی پاکدامن – شمشیربازی، ۴ - محمدرضا گرایی- کشتی فرنگی، ۵ - مهرداد مردانی - کشتی فرنگی، ۶ - مه‌لقا جام بزرگ – تیراندازی، ۷ - تیم روئینگ دو نفره بانوان – قایقرانی، ​۸- ناهید کیانی – تکواندو، ​۹ - حمیده عباسعلی – کاراته، 10- تهمینه کربلایی - پنجاک سیلات، 11- علی هاشمی – وزنه‌برداری و ۱۲- تیم بسکتبال سه نفره، 13- پگاه زنگنه – کاراته، 14- تیم میکس کامپوند تیر و کمان و 15 – ذبیح الله پورشیب – کاراته.
جایگاه چهارم به اندونزی رسید
مهم‌ترین اتفاق روز نهم برای کاروان ورزشی ایران، سقوط به رده پنجم جدول توزیع مدالها بود. از صبح دیروز فینال مسابقات پنچاک‌سیلات بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ برگزار شد که در پایان، اندونزی توانست ۸ مدال طلا را از این رشته بومی که مختص به خودش است، کسب کند و در جدول رده‌بندی مدالها صاحب ۲۰ طلا شود.
مسابقات فینال پنچاک‌سیلات پنج و ششم شهریور ماه پیگیری می‌شود که اندونزی از ۸ نماینده خود در مسابقات دیروز، به ۸ مدال طلا دست یافت. شش نماینده دیگر اندونزی در مسابقات امروز سه شنبه برای برگزاری مبارزه فینال به مصاف رقبای خود می‌روند که احتمالا اکثر مدالهای طلا را به خود اختصاص خواهند داد. در حال حاضر ایران 17 طلا دارد و اندونزی ۲۰ طلا که با احتساب طلاهای دیگری که کشور میزبان از پنچاک سیلات بدست می‌آورد، جایگاه چهارمی برای ایران غیر قابل دسترس خواهد بود.


کد مطلب: 363027

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/363027/کسب-3-طلای-باارزش-دیگر-وزنه-برداری-کاراته-دوومیدانی-میزبان-جایگاه-چهارم-ایران-گرفت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com