مدیرعامل شرکت گاز مازندران عنوان کرد

امکان صادرات 14 میلیون متر مکعب گاز به استان‌های همجوار

تاریخ انتشارسه شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۳۶۳۰۲۳
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: امکان صادرات حدود 14 میلیون متر مکعب گاز به استان‌های همجوار مانند گلستان وجود دارد.
۰
plusresetminus
امکان صادرات 14 میلیون متر مکعب گاز به استان‌های همجوار
به گزارش بلاغ، جعفر احمدپور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه گاز رسانی به ۱۱ روستای منطقه خانقاه‌پی سوادکوه، یکی از اهداف نظام را رفاه حال مردم برشمرد و گازرسانی به روستاهای صعب‌العبور و روستاهای بالای 20خانوار را در همین راستا دانست و افزود: در حال حاضر ۲ هزار روستای استان مازندران گازرسانی شدند که در این رابطه، استان مازندران مقام اول را در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه فرایند گاز رسانی مانند آبرسانی نیست، خاطرنشان کرد: آب از منابع مختلف نزدیک به مقصد نیز می‌تواند استحصلال شود اما تمام گاز مصرفی کشور از جنوب کشور تأمین می‌گردد و قطعی گاز مازندران در سال‌های گذشته، به‌دلیل عدم تناسب عرضه و تقاضا بوده که پس از بهره‌برداری خط لوله دامغان به ساری مشکلی قطعی گاز مازندران در فصل سرد برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه از هنگام بهره‌برداری لوله انتقال گاز دامغان- ساری، دیگر نگرانی بابت افت یا قطعی گاز در استان وجود ندارد، افزود: میزان گاز انتقالی از دو خط لوله انتقال گاز به استان در بدبینانه‌ترین حالت، سرجمع حدود 50 میلیون متر مکعب گاز است و از آنجا که مصرف کل گاز استان در پیک بار، حدود 36 میلیون متر مکعب است؛ از این رو، امکان صادرات حدود 14 میلیون متر مکعب گاز به استان‌های همجوار مانند گلستان وجود دارد.

این مسئول با اعلام اینکه در منطقه خانقاه‌پی تاکنون بیش از یک هزار علمک گاز نصب شده و 500 علمک دیگر تا شروع مهرماه و آغاز فصل سرما به اتمام می‌رسد، افزود: 80 کیلومتر منطقه با هزینه بیش از 11 میلیارد تومان شبکه‌گذاری شده است.

به گزارش بلاغ، در ادامه این مراسم، سعید یزدانی فرماندار سوادکوه بهره‌برداری حدود 20 میلیارد تومان پروژه در شهرستان سوادکوه را در چند روز اخیر، بیانگر توجه دولت به مناطق روستایی و کم‌برخوردار دانست و افزود: طبق آمار، با گازرسانی به 11 روستای منطقه خانقاه‌پی، بیش از 2هزار خانوار از افراد بومی این منطقه از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به تعداد بیش از 20 پروژه کلنگ‌زنی و بهره‌برداری بخش دولتی و خصوصی در شهرستان طی هفته دولت، هزینه مجموع آنها را حدود 51 میلیاردو 680 میلیون تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴