دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی:

70 هزار خودرو کف کارخانه‌ها خوابیده است

تاریخ انتشارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
کد مطلب : ۳۶۲۹۷۶
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: تعداد خودروهایی که به دلیل کسری قطعات به صورت ناقص تولید و در کف کارخانه‌های سازنده متوقف شده‌اند به حدود ۷۰ هزار دستگاه رسیده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آرش محبی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه خودروسازان از پرداخت مطالبات قطعه‌سازان ناتوان هستند و همین موضوع موجب ایجاد مشکل در تامین نقدینگی قطعه‌سازان و تولید قطعات شده است.
وی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر تنوع و تعداد قطعاتی که قطعه‌سازان نمی‌توانند تولید کنند بیشتر شده است، افزود: یک خودرو از بیش از 3 هزار نوع قطعه تشکیل شده که در صورت کمبود حتی یکی از این قطعات، خودرو اصطلاحا تجاری نشده و در کارخانه‌های تولیدکننده متوقف می‌شود.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: متاسفانه در هفته‌های اخیر وضعیت قطعه‌سازان بدتر شده است و ناتوانی خودروسازان از پرداخت مطالبات قطعه‌سازان نیز مشکلات را تشدید کرده است.
محبی‌نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم در تعطیلات تابستانی یک هفته‌ای خودروسازان و قطعه‌سازان، بخشی از خودروهای ناقصی که کسری قطعات آنها تامین شده، تکمیل و شاهد کاهش تعداد ۷۰ هزار دستگاه خودروی ناقص متوقف در کارخانه‌های خودروسازی باشیم.
اختلاف قیمت ۵۰ میلیونی کارخانه و بازار
گفتنی است پس از بروز نوسان در بازار خودرو و افزایش شدید قیمتها، اختلاف قیمت برخی خودروها در بازار نسبت به درب کارخانه بسیار زیاد شد.
در همین رابطه رئیس ‌نمایشگاه‌داران خودرو با اعلام اینکه در خودروهای زیر ۳۰ میلیون اختلاف قیمت از کارخانه تا بازار به ۱۳ میلیون رسیده است، گفت: در خودروهای ۳۰ تا ۴۵ میلیون تومانی نیز اختلاف قیمت کارخانه تا بازار از ۲۰ تا ۴۰ میلیون رسیده که این موضوع اصلا منطقی نیست.
سعید موتمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با ‌اشاره به اینکه متأسفانه نظارتی بر بازار خودرو نیست و قیمت‌ها سلیقه‌ای تعیین می‌شود، اظهار کرد: در این شرایط بازار به نفع واسطه‌هاست به این صورت که با خرید از نمایندگی‌ها و فروش در بازار سودهای هنگفت نصیب این افراد می‌شود.
وی با اعلام اینکه متأسفانه برخی نمایندگی‌ها نیز محصولات خود را با قیمت آزاد به بازار عرضه می‌کنند، افزود: هیچ نظارتی به عملکرد شرکت‌ها و نمایندگی‌ها نمی‌شود آنها به دلخواه خودرو را قیمت‌گذاری کرده و راهی بازار می‌کنند.رئیس ‌نمایشگاه‌داران خودرو با اعلام اینکه در خودروهای زیر 30 میلیون اختلاف قیمت از کارخانه تا بازار به 13 میلیون رسیده است، گفت: در خودروهای 30 تا 45 میلیون تومانی نیز اختلاف قیمت کارخانه تا بازار از 20 تا 40 میلیون رسیده که این موضوع اصلا منطقی نیست.
موتمنی اضافه کرد: متأسفانه بازار خودروهای بالای 45 میلیون تومان نیز شاهد اختلاف 39 تا 50 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار است.
وی با اعلام اینکه در شرایط فعلی خرید و فروشی در بازار انجام نشده و دلالان و واسطه‌گران یکه‌تاز بازار هستند، تصریح کرد: قرار بود با فروش خودروسازان اوضاع بازار ساماندهی پیدا کند اما تحویل‌های بلندمدت و فروش‌های محدود باعث شده رشد قیمت‌ها در سطح بازار قابل توجه بوده و نابسامانی بازار تشدید پیدا کند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴