مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران:

مدیریت نادرست ریشه اصلی مشکلات کشور است نه نقدینگی

تاریخ انتشاريکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۶۲۹۷۱
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران درآمد ارزی کشور را طبق برنامه 100 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: شاید به دلیل تحریم، درآمد نفتی کمی کمتر شود اما خرج ما 50 میلیارد دلار و مابقی مازاد بر خرج است و از این رو، مشکل ما نه در تحریم که در مدیریت درست است.
۰
plusresetminus
مدیریت نادرست ریشه اصلی مشکلات کشور است نه نقدینگی
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام یدالله غلامی شنبه‌شب در مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه سوادکوه، با بیان اینکه ایجاد اختلاف میان امت در زمان حیات پیامبر (ص) موجب ازمیان رفتن اسلام می‌شد، اظهار کرد: امام علی (ع) در ماجرای سقیفه پیگیری کردند اما هنگامی که مشاهده کردند که ادامه آن موجب ایجاد جنگ و از میان رفتن اسلام خواهد شد، کوتاه آمدند و حتی به آنها کمک کردند چرا که می‌دانستند امام حسینی خواهد آمد که اسلام ناب را نجات خواهد داد و در انقلاب اسلامی نیز گاهی مسائل به اینگونه است.

وی با اشاره به اینکه هراس پیامبر (ص) از ایجاد اختلاف در میان امت بود، خاطرنشان کرد: اما از جانب خدا تهدید شد که اگر با واهمه ایجاد اختلاف اینکار را انجام ندهد؛ رسالت کامل نیست و پس از انجام آن پیام آمد که امروز، روز یاس کفار و اتمام دین و خشنودی امت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران یکی از ویژگی‌های مهم امام را "معصوم بودن" برشمرد و با اشاره به اینکه امام را خدا انتخاب می‌کند، در رابطه با دوره غیبت گفت: در دوره غیبت، مسئولیت حاکمیت دینی با ولی فقیه است و هرچند برای ولی فقیه معصومیت قائل نیستیم اما باید شانه به شانه معصوم پیش رود و شرایط ولی‌فقیه در قانون اساسی بیان شده که از دست دادن هر یک از آنها موجب عزل خودبخودی خواهد شد.

غلامی از دیگر ویژگی‌های امام به "افضل مردم بودن" اشاره کرد و یکی از دلایل رجحان امامت امام علی (ع) را بر دیگران همین امر دانست و ادامه داد: امام علی (ع) از همه مردم، از آدم تا خاتم بجز پیامبر اسلام، افضل‌تر بوده است و فضایل او قابل شمارش نیست.

وی یکی از دلایل وضع کنونی بشریت و انسانیت را جلوگیری از جلوه‌گری نور امام علی (ع) به بشریت دانست و افزود: در طی پنج سالی که امام تلاش کرد تا به بشریت کمک کند نیز با روش‌های گوناگون از آن جلوگیری کردند و در این سال‌ها چند خطبه خواندند که از آنها نهج‌البلاغه شکل گرفت که یکی از راه‌های شناخت ایشان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران  شجاعت را دیگر ویژگی امام برشمرد و در رابطه با انقلاب اسلامی و با بیان شجاعت امام خمینی (ره) و رهبری در طی اتفاقات این سال‌ها، از جمله جلوه‌های این شجاعت در رهبری به سخنان ایشان در قصه انحراف اشاره کرد و گفت: تا زمانی که زنده‌ام، نمی‌گذارم که در انقلاب اسلامی انحراف ایجاد کنند.

این مسئول با بیان اینکه ما استکبار را در تمامی عرصه‌ها شکست داده‌ایم و تنها عرصه اقتصادی مانده است، خاطرنشان کرد: از این عرصه نیز با مدیریت درست، با موفقیت گذر خواهیم کرد و این امر شدنی است.

غلامی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر عدم وجود بن‌بست و بحران اقتصادی در کشور، گفت: ما در کشور بحران اقتصادی نداریم چرا که درآمد ناخالص ملی ما چندین برابر بدهی ما بوده و در حال حاضر، ذخایر و درآمد ارزی ما بیشتر از بسیاری از کشورها است.

وی درآمد ارزی کشور را طبق برنامه 100 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: از این میزان، 50 میلیارد دلار نفتی و 50 میلیارد دلار غیرنفتی است که شاید به دلیل تحریم، درآمد نفتی کمی کمتر شود اما خرج ما 50 میلیارد دلار و مابقی مازاد بر خرج است و از این رو، مشکل ما نه در تحریم که در مدیریت درست است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران با اشاره به شروع مشکلات اقتصادی از بهمن ماه سال گذشته، از جمله دلایل ایجاد این مشکلات به افزایش سود بانکی و برداشت بدون برنامه از ذخیره ارزی برای واردات اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر، تصمیم نسبتا درستی اتخاذ شده و امید است روزبه‌روز وضع بهتر شود اما باید همه دست به دست هم دهند و در برابر دشمن شجاع باشیم.

وی  تهاجم فرهنگی را یکی از اهداف دشمن برای از میان بردن جمهوری اسلامی عنوان کرد.

غلامی با مقایسه شرایط جنگ صفین با فتنه 88، گفت: روحانی یکی از دلایل وضع اقتصادی کنونی را عوامل دی ماه بیان کرد اما کاش می‌گفتند که پرونده ما در شورای امنیت نیز به فتنه 8 ماهه سال 88 باز می‌گردد.

وی ادامه داد: با سفره هفت سین در کاخ سفید، قرآن بالای نیزه رفت و گفتند که مالک تندرو و انقلابی برای مذاکره مناسب نیست و ابوموسی را انتخاب کردند و او علی را عزل و معاویه را انتخاب کرد و هنگامی که نتیجه را دیدند بجای عذرخواهی، علی را کافر خواندند و اکنون نیز با ادامه همان کار، می‌گویند اشتباه کردی که مذاکره را قبول کردی اما نمی‌گویند که رهبری 9 شرط برای برجام گذاشت که اگر عمل می‌شد، دیپلماسی ما اینگونه بهم نمی‌پاشید.

غلامی با بیان اینکه جامعه بی‌بصیرت علی را زمین‌گیر می‌کند و وضع جامعه بی‌بصیرت بدین گونه است، افزود: برای عمروعاص‌های امروز نیازمند بصیرت مالکی و عماری هستیم و بصیرت وبلاگی کافی نیست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلای مازندران در پایان با تکریم و تودیع حجت‌الاسلام علی‌تبار و معارفه حجت‌الاسلام نبوی به‌عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت سوادکوه، انتظارات خود از مسئول جدید را عنوان کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴