کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس‌کمیسیون صنایع اتاق ایران مطرح کرد

ضعف مدیریتی و بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی دلیل اصلی مشکلات کشور

تسنیم , 25 مرداد 1397 ساعت 7:58

رئیس ‌کمیسیون صنایع اتاق ایران گفت: مشکلات امروز کشور ناشی از مدیریت ضعیفی است که از قدیم وجود داشته و نمونه آن بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی است.


به گزارش بلاغ، ابوالفضل روغنی اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین مشکلات صنایع ما این است که تکلیف رویکردهای کلان روشن نیست. وی افزود: ما هنوز نمی‌دانیم که حرکتمان باید به سمت بنگاه‌های بزرگ صنعتی باشد، یا در مسیر گسترش بنگاه‌های کوچک حرکت کنیم.

رئیس‌ کمیسیون صنایع اتاق ایران با بیان اینکه تاکنون نتوانسته ایم از واحدهای کوچک و متوسط بخوبی استفاده کنیم، ادامه داد: ما در دیپلماسی اقتصادی ضعیف عمل کرده‌ایم، اما با استفاده از شرکت‌های قدرتمند و مادر که می‌توانند واحدهای متوسط و کوچک را بصورت خوشه‌ای و زنجیره وار، هماهنگ و راهبری کنند می‌توانیم ضعف‌های آنها به ویژه در عرصه توزیع و صادرات رفع کنیم.

روغنی با‌اشاره به اینکه صنعت ما در حال حاضر مظلوم است، بیان کرد: صنعت ما امروز حال و روز خوشی ندارد و از سویی درگیر تحریم‌های ظالمانه است و از سوی دیگر با مشکلات مدیریتی در داخل مواجه است.

وی ادامه داد: مشکلات امروز کشور ناشی از مدیریت ضعیفی است که از قدیم وجود داشته و نمونه آن بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی است.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه کاش مدیریت صنعتی ما هماهنگ و بصورت جزیره‌ای عمل نمی‌شد، اضافه کرد: چالش‌هایی که امروز با آن مواجه هستیم ناشی از جزیره‌ای عمل کردن و نداشتن استراتژی کامل و جامع و بلندمدت است.

روغنی افزود: به عنوان مثال نود درصد تحلیل‌ها این بود که ترامپ عهدشکنی خواهد کرد، اما وقتی ما می‌دانیم که عملکرد او چه مشکلاتی ایجاد می‌کند، چرا یک برنامه یا چند برنامه برای مقابله با آن و مواردی مانند تحریم نفت طراحی نکردیم؟

وی ادامه داد: وقتی ما می‌دانیم که مشکلات ارزی یا صادرات خواهیم داشت، چرا برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی نکردیم؟

رئیس‌ کمیسیون صنایع اتاق ایران با بیان اینکه بنگاه‌های کوچک اقتصادی توان و امکان بازاریابی خارجی ندارند، گفت: رفع چنین مشکلاتی از وظایف سازمان شهرک‌های صنعتی است و امیدواریم که طرح‌هایی که در این زمینه ارائه شده و در حال اجراست، به نتیجه مطلوب برسد و سال آینده، مسئولان در نمایشگاه بعدی از میزان صادرات بالا آمار بدهند.


کد مطلب: 362718

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/362718/ضعف-مدیریتی-بی-توجهی-اقتصاد-مقاومتی-دلیل-اصلی-مشکلات-کشور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com