کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هجدهمین دوره رقابت‌ها، 5 میلیارد بیننده دارد

کاروان ورزشی ایران با 670 نفر در جاکارتا حاضر می‌شود/ مشکلات فراوان اندونزی در برگزاری بازی‌های آسیایی 2018

15 مرداد 1397 ساعت 19:21

کاروان ورزشی ایران با ۶۷۰ نفر در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ شرکت می‌کند، مسابقاتی که به نظر می‌رسد میزبانی در برگزاری آن با مشکلات بسیاری روبرو باشد.


به گزارش بلاغ، کادر سرپرستی کاروان اعزامی ایران به بازی‌های آسیایی روز چهارشنبه هفته گذشته راهی اندونزی شدند و ابتدا کارهای مربوط به ثبت‌نام نهایی را انجام دادند.ثبت‌نام کاروان ایران دو روز جمعه و شنبه به طول انجامید و در نهایت تعداد اعضای کاروان ایران مشخص شد.
کاروان ایران ۶۷۰ نفره خواهد بود که شامل ورزشکاران، کادرفنی، سرپرستان، کادر پزشکی، تیم رسانه و مسئولان است.

هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی در کشور اندونزی و به صورت غیرمتمرکز برگزار می‌شود؛ در شرایطی که در دوره‌های اخیر همواره کشورهایی چون چین و کره جنوبی توانسته بودند رقابت‌ها را در یک شهر و به صورت متمرکز برگزار کنند.اندونزی که در چند دهه اخیر هیچ میزبانی بزرگی نداشته و بزرگترین تجربه آنها میزبانی از بازی‌های ساحلی در سال ۲۰۰۸ بوده، روزهای بسیار سختی را پیش رو دارد.

مشکلات اندونزی در میزبانی از بازی‌های آسیایی
با نگاهی به مشکلاتی که در ماههای اخیر عنوان شده و حتی در فاصله کمتر از ۲ هفته تا آغاز بازی‌های آسیایی دغدغه خیلی از کشورهای شرکت‌کننده است، متوجه می‌شویم که شاید کیفیت میزبانی این دوره مثل چند دوره اخیر در کشورهایی همچون چین، کره جنوبی و قطر نباشد.
با اینکه دولت و پلیس اندونزی در یک سال اخیر به صورت جدی در پی برقراری امنیت پیش از آغاز بازی‌های آسیایی و در طول این مسابقات بوده‌اند، برخی اتفاقات باعث ایجاد نگرانی شده است. در ماههای اخیر پلیس اندونزی طرحی جدید را برای برقراری امنیت اجرا کرده که البته برخی انتقادها را در پی داشته است. طبق اعلام پلیس تاکنون ۲۴۲ نفر تروریست دستگیر شده‌اند. ۷۰۰ نفر نیز به دلیل جرائم خیابانی دستگیر شده‌اند که ۱۵ نفر از آنها کشته شدند. باید امیدوار بود در طول برگزاری بازی‌های آسیایی شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.
با اینکه میزبانی اندونزی در ابتدا به نام شهر جاکارتا، پایتخت این کشور اخذ شده بود، در ماههای اخیر مشخص شد که رسما بازی‌ها در ۲ شهر جاکارتا و پالمبانگ برگزار می‌شود. در ضمن اگر بخواهیم بررسی دقیقی داشته باشیم، با اضافه شدن منطقه‌ای به نام حومه جاکارتا و برگزاری برخی از مسابقات مثل فوتبال و قایقرانی در این منطقه که فاصله زیادی با شهر میزبان اصلی دارد، به صورت واقعی باید بگوییم میزبانی بازی‌های آسیایی در ۳ شهر یا منطقه انجام می‌گیرد. این اتفاق برخلاف دوره‌های قبلی رخ می‌دهد که اکثرا میزبانی‌ها در یک شهر و به صورت متمرکز انجام می‌گرفت. به همین دلیل دردسرهایی برای کشورهای شرکت‌کننده به وجود آمده و برنامه‌ریزی سخت شده است.

ترافیک و مشکلات حمل‌ونقل یکی دیگر از دغدغه‌های بزرگ میزبان بازی‌های آسیایی است. کار به جایی رسید که دولت اندونزی تصمیم به تعطیلی خیلی از مدارس در طول برگزاری این رقابت‌ها در شهر جاکارتا گرفت. با توجه به ترافیک شهر جاکارتا یکی از معضلات پیش روی مسئولان برگزاری بازی‌های آسیایی جابه‌جایی ورزشکاران است. البته برای حل این مشکل از خط ویژه استفاده خواهد شد؛ اما بازهم سایر افراد حاضر از جمله خبرنگاران و تماشاگران مشکلات عمده‌ای با توجه به ترافیک خواهند داشت.

۵ میلیارد نفر بیننده بازی‌های آسیایی در اندونزی!
علی‌رغم وجود تمام این مشکلات، در فاصله کمتر از ۲ هفته تا برگزاری مراسم افتتاحیه مسئولان برگزاری این رقابت‌ها آمار جالبی را درباره بینندگان بازی‌های آسیایی ارائه کرده‌اند.دنی، مدیر بخش رسانه‌ای و روابط عمومی کمیته برگزار‌کننده بازی‌های آسیایی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسمی این رقابت‌ها گفت: هدف ما این است که 5 میلیارد جفت چشم از سراسر جهان شاهد این رقابتها باشند.

وی گفت:تعداد ببینندگان غیرمستقیم یا کسانی که در ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی نیستند ولی این رقابتها را از طریق وسایل ارتباط جمعی می‌بینند، حتی بیش از کسانی است که از نزدیک شاهد رقابت ورزشکاران خواهند بود.

مدیر بخش روابط عمومی کمیته برگزار‌کننده بازی‌های آسیایی جاکارتا – پالمبنگ همچنین گفت:اگر برگزاری این دوره از رقابتها با موفقیت انجام شود، اندونزی این شانس را خواهد داشت که میزبانی بازی‌های المپیک 2032 را نیز به دست آورد. امیدواریم که این بازی‌ها تحسین جهانیان را به همراه داشته باشد. طبق گفته مسئولان برگزاری این دوره از رقابتها تعداد ورزشکاران شرکت‌کننده دراین دوره نسبت به بازی‌های اینچئون 20 درصد افزایش داشته است.

لازم به یادآوری است که هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۷ مرداد تا ۱۱ شهریور در ۲ شهر جاکارتا و پالمبانگ کشور اندونزی برگزار می‌شود.


کد مطلب: 362368

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/362368/کاروان-ورزشی-ایران-670-نفر-جاکارتا-حاضر-می-شود-مشکلات-فراوان-اندونزی-برگزاری-بازی-های-آسیایی-2018

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com