تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۳۶۲۲۰۴
در حالی فدراسیون جودو حتی در کسب یک سهمیه در ۴ وزن ممکن برای حضور در المپیک جوانان آرژانتین ناکام بود که این موضوع توسط فدراسیون رسانه‌ای نشد!
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در رشته جودو قرار است این رقابت‌ها در ۴ وزن پسران با حضور ۴۳ جودوکار و ۴ وزن دختران با حضور ۴۳ جودوکار از کشورهای مختلف جهان که موفق به کسب سهمیه حضور در این رقابت‌ها شده‌اند، برگزار شود. جالب اینکه جودوی ایران علیرغم تلاش فراوان نتوانست حتی یک سهمیه در رقابت‌های المپیک جوانان کسب کند.

تیم ملی جودوی نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا که ۲۰ اردیبهشت ماه به میزبانی بیروت لبنان برگزار شد، با ۱۰ جودوکار و هدایت امین شاطرزاده و سرپرستی محمدرضا رودکی تنها موفق به کسب یک مدال برنز توسط ابوالفضل شجاعی در وزن ۹۰- کیلوگرم شد و با حذف ۹ جودوکار دیگر به کار خود پایان داد؛ نمایشی که نشان داد جودوی ایران در رده نوجوانان نیز همچون دیگر رده‌های سنی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.

پس از این رقابت‌ها و با توجه به تک مدال برنز شجاعی برای ایران، فدراسیون جودو برای کسب سهمیه المپیک آرژانتین این جودوکار را در سکوت خبری به دو رویداد کاپ آسیا در هنگ‌کنگ و کاپ آزاد آسیا در ماکائو اعزام کرد ولی او موفق به کسب سهمیه نشد.
شجاعی ۲ هفته بعد این بار در کاپ آزاد آسیا و باز هم در سکوت خبری فدراسیون در ماکائو به روی تاتامی رفت تا شاید بتواند سهمیه حضور در المپیک را کسب کند اما بازهم موفق نشد. حال با توجه به اختصاص ۸ وایلدکارت فدراسیون جهانی برای حضور در این رقابت‌ها، فدراسیون جودو سخت در تکاپو است تا بتواند به این شیوه نماینده‌ای در المپیک جوانان ۲۰۱۸ داشته باشد!
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲