تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۳۶۲۱۴۲
دبیر شورای عالی فضای مجازی از کم‌کاری یک ماهه وزارت ارتباطات در بستن فیلترشکن‌ها خبرداد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سیدابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد برخورد نکردن وزارت ارتباطات با فیلترشکن‌ها با هدف حمایت از نسخه‌های فارسی تلگرام انجام می‌شود و در این باره به وزارت ارتباطات بابت کم‌کاری انتقاد وارد است، گفت: طرح مرکز ملی فضای مجازی درباره خروج از انحصار تلگرام بود که برای برخی سازمان‌ها تکالیفی تعیین شده بود و تقریباً تمامی دستگاه‌ها در کشور همکاری خوبی در مرکز ملی فضای مجازی داشتند و از همه تشکر می‌کنم.

وی گفت: بحثی تحت عنوان کمک به نسخه‌های فارسی تلگرام وجود ندارد، ممانعت از فعالیت فیلترشکن‌ها در کشور برعهده شرکت زیرساخت است و شرکت ارتباطات زیرساخت باید برای ایمن‌سازی و شبکه مخابراتی کشور با دقت بیشتری کار انجام دهد که این اواخر مقداری در این رابطه نقص‌هایی دیده می‌شود و امیدواریم وزارت ارتباطات مانند گذشته به شرایط قبل از یک ماه اخیر برگردد و به همان میزانی که باید جلوی فیلترشکن‌ها را می‌گرفت بگیرد.
به گزارش فارس، فیروزآبادی گفت: در رابطه با هاتگرام و تلگرام طلایی از ابتدا سیاست‌های خروج از انحصار تلگرام برای دوره گذار روی این برنامه‌ها حساب شده بود و پذیرفتیم که تلگرام‌های فارسی چند ماهی فعال باشند اما آخرین مهلتی که به آقایان دادیم 15 شهریور است و باید به یک پیام‌رسان صددرصد بومی تبدیل شوند.

توجیهات آذرمی جهرمی
در همین حال محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سؤالی درباره عدم برخورد کافی و جدی با فیلترشکن‌ها به وزارت ارتباطات انتقاد می‌شود و می‌گویند وزارت ارتباطات در تکلیف بستن فیلترشکن‌ها به وظیفه خود عمل نمی‌کند و پای کار نیست؟ گفت:‌ اینکه پای کار هستیم یا نیستیم، مکانیسم و تصمیم‌گیری آن‌جای دیگری است، درباره فیلترشکن‌ها موضوع خودتحریمی نیز داریم، آقایان بیایند پای میز بنشینند و نیاز مردم را ببینند.

وی افزود: در کشور برای ارزیابی عملکردها سیستم، سامانه و جایگاهی وجود دارد و آن جایگاه برای ما مرکز ملی فضای مجازی است. شورای عالی فضای مجازی مصوبه‌ای در رابطه با پیام‌رسان‌ها داشته است و مرجع نظارت بر انجام شدن یا نشدن یا پای کار بودن یا نبودن وزارت ارتباطات برعهده مرجعی است که مسئولیت نظارت دارد.

وی ادامه داد: اینکه هر کس به سلیقه خود بگوید کار انجام شده یا نشده بحث دیگری است. همین گروه بعد از اینکه پیام‌رسان‌های داخلی بیانیه دادند و گفتند وزارت ارتباطات به تکالیفش عمل کرده خیلی راحت گفتند خیر! وزارت ارتباطات عمل نکرده است، در حالی که وقتی خود پیام‌رسان‌ها می‌گویند عمل کرده شما چه مکانیزمی را مدنظر دارید که می‌گویید عمل نکرده است؟ جهرمی تأکید کرد: البته همواره معتقدیم که باید حمایت جدی‌تری از پیام‌رسان‌ها صورت گیرد و از ظرفیت‌های داخلی باید حمایت کنیم و پای کار هم حتما هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰