تاریخ انتشاريکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۳۶۲۰۸۹
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با ‌اشاره به توان تولید داخلی گفت: تکنولوژی لوازم خانگی ایرانی چیزی از مشابه اروپایی کم ندارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حمید رضا غزنوی، در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی افزایش قیمت لوازم خانگی و نیز ادعاهای مطرح شده توسط فروشندگان لوازم خانگی، اظهار کرد: لوازم خانگی تولید داخل تا ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته که ۹ درصد آن مربوط به ارزش افزوده بود که قبلا توسط تولیدکننده پرداخت می‌شد. سه درصد مربوط به هزینه حمل‌ونقل است و ۱۰ درصد نیز سود عامل فروش لحاظ شده است.

وی ادامه داد: اینکه عنوان می‌کنند تولیدکننده کالا را به بازار نمی‌رساند، صحت ندارد؛ چرا که تولیدکنندگان هزینه روزانه دارند و باید ازپس مخارج خود بربیاید و مطمئنا به نفع تولید‌کننده نیست که تولید نکند.

غزنوی همچنین در مورد وضعیت پیش روی قیمت لوازم خانگی تولید داخل در سال جاری، اعلام کرد: اگر شرایط به همین منوال ادامه یابد، بیش از این قیمت لوازم خانگی افزایش نمی‌یابد چراکه بازار بیش از این کشش افزایش قیمت را ندارد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی معتقد است که تولیدکنندگان داخلی این ظرفیت را دارند که حداقل تا سه برابر نیاز بازار را تولید کنند و تکنولوژی‌های مورد استفاده توسط آنها کم از کشورهای آسیای جنوبی و اروپا ندارد و تولیدکنندگان این بخش می‌توانند بازار داخلی کشور را تامین کنند و به حجم انبوه برسند.وی با ‌اشاره به اینکه از اواخر خردادماه سال جاری ممنوعیت واردات لوازم خانگی اعلام شد، خاطرنشان کرد: تقریبا طی این دو ماهه میزان تولید لوازم خانگی حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.این درحالی است که حبیب‌اله انصاری، دبیر انجمن لوازم خانگی در ارتباط با مسائل مطرح شده، به ایسنا گفت: پتانسیل تولید لوازم خانگی با بهترین کیفیت در داخل کشور وجود دارد و متاسفانه در سال جاری شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که به دلیل کمبود مواد اولیه و نوسانات ارزی میزان تولید تولیدکنندگان کاهش یافت. علاوه‌بر این نباید فراموش کنیم که نیازمند واردات مواد اولیه قطعات در حوزه لوازم خانگی هستیم و با توجه به مسائلی که به آن ‌اشاره شد، اتفاقاتی رخ داد که تولیدکنندگان نتوانند براساس زمان‌بندی در نظر گرفته شده، تولید کنند.

حال سؤال قابل تامل در ارتباط با ادعای تولیدکنندگان لوازم خانگی این است که اگر توانایی تامین لوازم خانگی مورد نیاز کشور توسط آنها وجود دارد پس به چه علت این روزها شاهد تهی شدن واحدهای فروش از لوازم خانگی طبق ادعای فروشندگان هستیم؟
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴