تاریخ انتشارسه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۳۶۱۹۳۲
همزمان با اعلام نگرانی جدی سازمان ملل درباره جنایات اسرائیل در غزه، نماینده آمریکا در سازمان ملل از فراگیرشدن جنبش جهانی «تحریم اسرائیل» عمیقا ابراز نگرانی کرد!
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل طی سخنرانی در مجمع «مسیحیان متحد برای اسرائیل» خواستار مقابله با جنبش تحریم‌های ضد رژیم صهیونیستی (بی‌دی‌اس) شد.

«هیلی» با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به «دوست» و متحد نیاز دارد، بدون کوچکترین ‌اشاره به جنایات هولناک این رژیم علیه ملت فلسطین مدعی شد: «در دنیایی زندگی می‌کنیم که رویکرد ضدیت با یهودیت رو به افزایش است. برخی کشورها علنا خواستار نابودی اسرائیل هستند».

وی ضمن اذعان به «فعالیت گسترده جنبش تحریم‌های ضد اسرائیلی» در داخل آمریکا، افزود: «همین‌جا در تعداد زیادی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها، جنبش ضدیهودی بی‌دی‌اس به انگیزه رایجی برای دانشجویان و اساتید تبدیل شده است.

مقابله با این کمپین فشار جهانی علیه اسرائیل، در قلب آمریکا و جنبش مسیحیان متحد برای اسرائیل است.»
به گزارش فارس، نماینده آمریکا در سازمان ملل سپس به انتقاد از آنچه «رویکرد ضد اسرائیلی سازمان ملل» خواند پرداخت و گفت: «سازمان ملل زمانی که سازمان ملل علیه کره‌شمالی تحریم‌های سنگینی را وضع می‌کند تا برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود به پای میز مذاکره بیاید، مکانی مثبت و مفید است ولی زمانی که علیه اسرائیل موضع‌گیری می‌کند، مکانی آزاردهنده است.» هیلی با‌ اشاره به سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سپتامبر سال گذشته، گفت: «نتانیاهو راست می‌گوید که مرکز جهانی ضد صهیونیسم، همین سازمان ملل است.»(!)

وی افزود: «این رویکرد با تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در انتقال سفارتخانه به اورشلیم (قدس)، کاملا به نمایش درآمد. اورشلیم همواره پایتخت اسرائیل بوده و خواهد بود... آمریکا، اورشلیم (قدس) را پایتخت اسرائیل نکرد بلکه کاری که ترامپ کرد، این بود که حقیقتی را که رؤسای‌جمهور پیشین آمریکا برای دهه‌ها نادیده گرفته بودند، به رسمیت شناخت.»

وی گفت: «در شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای عضو در محکوم کردن این تصمیم آمریکا تعلل نکردند. آنها هیچ رحمی نشان ندادند. اما این، برای اولین بار این افتخار را نصیب من کرد که از حق وتوی ایالات متحده استفاده کنم.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل با ‌اشاره به نشست مجمع عمومی درباره مسئله قدس و محکوم شدن آمریکا توسط 193 کشور هم این‌گونه موضع گرفت: «65 کشور اما علیه ما رای ندادند. این یک رکورد بود. همان‌طور که قبلا گفتم، ما اسامی کشورهای رأی‌دهنده را یادداشت کردیم.

رئیس‌جمهور و من داریم میان کمک‌های خارجی آمریکا و حمایت کشورها از موضع کشورمان در سازمان ملل، ارتباط مستقیم‌تری ایجاد می‌کنیم.» هیلی همچنین تظاهرات مردم غزه را «غیرمسالمت‌آمیز» و تمام آنها را «ایادی حماس» دانست و از واکنش خشن و غیرانسانی رژیم صهیونیستی به تظاهرات‌کنندگان غیرمسلح فلسطینی تمام قد دفاع کرد!
نیکی هیلی سپس شورای حقوق بشر سازمان ملل را «ریاکار» خواند و به تصمیم آمریکا برای خروج از این شورا و همچنین سازمان یونسکو در حمایت از رژیم صهیونیستی، افتخار کرد.

گفتنی است جنبش بی.‌دی.‌اس با ایجاد مؤسسات غیرانتفاعی فعال در استرالیا، کانادا، آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن و آفریقای جنوبی به دنبال تحریم رژیم صهیونیستی در سه سطح اقتصادی، فرهنگی و آکادمیک است. از دیگر اهداف این جنبش، از بین بردن قدرت رژیم صهیونیستی، پایان دادن به ‌اشغال و استعمار سرزمین‌های ‌اشغالی و به‌رسمیت شناختن حقوق اساسی شهروندان فلسطینی است. طرفداران جنبش بی.دی.اس از فعالیت‌های آزادی‌خواهانه‌ای همچون جنبش حقوق مدنی آمریکا و جنبش ضدآپارتاید آفریقای جنوبی تأثیر زیادی گرفتند. رشد و توسعه همه‌جانبه این جنبش در سراسر جهان و به ویژه کشورهای غربی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و منجر به نگرانی روزافزون مقامات رژیم صهیونیستی شده است.

جایزه خوش‌خدمتی رژیم صهیونیستی هم جایزه سالانه خود را به نماینده آمریکا در سازمان ملل به سبب حمایت‌های تمام قد او از ‌اشغالگران قدس اهدا کرد.

به گزارش رویترز، دوشنبه شب نشست سالانه سازمان صهیونیستی «اتحاد مسیحیان برای اسرائیل» در آمریکا برگزار و جایزه امسال این گروه به نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، اعطا شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما