نقدی بر صحبت‌های آقای نبیان؛ «بشود»ها را کنار بگذارید

«باید»های معاون استاندار مازندران به جای ارائه برنامه بعد از 5 سال!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
کد مطلب : ۳۶۱۹۰۹
معاون عمرانی استاندار مازندران پس از 5 سال مدیریت در این پست و با وجود تنش آبی شدید در استان در جلسه شورای آب استان اعلام کرد: برای استفاده مطلوب از پساب‌ها و روان آب‌ها «باید» برنامه داشت.
۰
plusresetminus
«باید»های معاون استاندار مازندران به جای ارائه برنامه بعد از 5 سال!
به گزارش بلاغ، "بشودها"، همچنان ورد زبان مسؤولان استانی ما است که بیش از پنج سال مدیریت استان را در اختیار دارند و همچنان اصرار بر استفاده از این کلمه در حوزه اجرا دارند.

شاید یادشان رفته است که پس از پنج سال باید اعلام کنند که "انجام شده است"، پنج سال از زمان حضور علی نبیان معاون عمرانی در استانداری مازندران گذشته است و درست در زمان خشکسالی به جای ارائه برنامه در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان مازندران، معاون محترم اعلام کرده است که از هدر رفت آب در هر حوزه‌ای «باید» جلوگیری کرد و برای استفاده مطلوب از پساب‌ها و روان آب‌ها «باید» برنامه داشت.

پس از این اظهارات این سئوال پیش می‌آید که چه کسی «باید» برنامه ارائه دهد، چه کسی «باید» از هدر رفت آب جلوگیری کند، چرا در این مدت برنامه مدونی ارائه نکردید؟

در جلسه شورای آب استان، مردم از معاون استاندار مازندران توقع ارائه اقدامات و عملکرد دارند نه بحث توصیه‌ای و اظهارات گنگ و بدون برنامه!

اظهارات آقای معاون استاندار در جلسه شورای آب استان نشان می‌دهد که مدیران استان تنها برای تکمیل کارتابل اداری خود در این جلسات شرکت کرده و طرح و برنامه‌ خاصی را پیگیری نمی‌کنند.

معاون استاندار مازندران در این جلسه اعلام کرد موضوع کشاورزی و تامین آب از دغدغه‌های اساسی ماست، و یادآور شد: به منظور سازگار نمودن مصرف با کم آبی، دولت طرح جامع سازگاری با کم آبی را در دستور کار قرار داد.

وی با اشاره به این که برنامه‌ریزی برای این مهم؛ یک اقدام ویژه است، گفت: در تامین منابع آب نباید بخشی فکر کنیم و «باید» استان را یکپارچه ببینیم.

معاون امور عمرانی استاندار مازندران، بر استفاده بهینه از آب بندان‌ها بویژه با لایروبی بهنگام در راستای تقویت منابع آب کشاورزی تاکید کرد و گفت: 17 هزار هکتار آب بندان استان «باید» به صورت ویژه مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که در حفاظت از منابع آب «باید» ادبیات واحد داشته باشیم، گفت: «باید» در جهت مدیریت مصارف آب نیز با مردم گفتگو و تعامل نمود و آموزش‌های لازم را ارایه کرد.

به گزارش بلاغ؛ به اطلاع مدیران استان مازندران می‌رساند که بخش اعظمی از اراضی شالیزاری استان در مناطق شرقی و مرکزی استان مازندران دچار خشکسالی شده است.

 آنچه که از این جلسه استخراج شده برنامه عملیاتی و اقدامات رفع تنش آبی نبوده است، تازه معاون استاندار مازندران بعد از 5 سال خواستار تدوین برنامه هست، این در حالی است که در این مدت چهار سال «باید» برنامه مدونی در استان ارائه می‌کردید.

آنچه که در استان مازندران در این پنج سال از مدیران دیده شده است، تصمیمات لحظه‌ای و فاقد مطالعه هست و پس از فروکش کردن بحران‌ها پیگر تصمیمات اتخاذ شده نیستند.

مدیران استانی در حال حاضر فقط به دنبال رفع و رجوع کارها بوده و برنامه مدونی برای رفع مشکلات به صورت ریشه‌ای ندارند به همین دلیل مشکل دریا، جاده، عدم توسعه در بخش گردشگری، نداشتن برنامه مدون در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، ترافیک، قطعی مداوم برق، مشکلات جدی در حوزه ساخت و ساز، وجود طرح های به زمین مانده و مشکلات زیست محیطی و منابع طبیعی همچنان باقی است و به صورت ریشه‌ای هیچ یک از مشکلات استان حل و فصل نشده است و مشکلات همچنان باقی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲