علاقه عجیب معاون استاندار مازندران برای قرار گرفتن در لیست نفرات برتر

تسهیلات پرداخت نشده اشتغال روستایی و پُز عالی آقای معاون!

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۳۶۱۹۰۶
در گزارشی که معاون استاندار مازندران در سایت منتسب به استانداری مازندران ارائه کرده، مبین این موضوع است که هنوز طرح اشتغال روستایی منجر به پرداخت تسهیلات نشده است و همه اقداماتی که مطرح می‌شود و بگیر و ببندها در حد بررسی اولیه کارشناسی است.
۰
plusresetminus
تسهیلات پرداخت نشده اشتغال روستایی و پُز عالی آقای معاون!
به گزارش بلاغ، مدتی است که مدیران استانی و شهرستانی درگیر پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی هستند.

از ایام عید به بعد به روستائیان و علاقه‌مندان به توسعه در روستاها اعلام شده است که نسبت به ایجاد شغل در سطح روستاها اقدام کنند و با شروع فعالیت‌ها دولت از آنها حمایت می‌کند.

طرح‌های متفاوتی در سطح ایجاد اشتغال روستائیان پیش‌بینی شده است، اما آنچه که آقای معاون گزارش داد، هنوز این طرح در قالب دریافت تسهیلات مورد حمایت قرار نگرفته و همچنان درگیر جلسات و کاغذ بازی است.

در گزارشی که معاون استاندار مازندران در سایت منتسب به استانداری مازندران ارائه کرده، مبین این موضوع است که هنوز طرح اشتغال روستایی منجر به پرداخت تسهیلات نشده است و همه اقداماتی که مطرح می‌شود و بگیر و ببندها در حد بررسی اولیه کارشناسی است.

اما آنچه را که حسن خیریانپور معاون استاندار مازندران از آن به عنوان رتبه برتر مازندران در سطح کشور ذکر کرده این است که از محل تسهیلات روستایی در مرحله اول مبلغ 165 میلیارد و 500 میلیون تومان به استان مازندران اختصاص یافت که با هدایت‌های استاندار مازندران و پیگیری‌ها و جلسات مکرر 1462 طرح به مبلغ 479 میلیارد تومان توسط کمیته‌های فنی بررسی و برای بانک‌های عامل ارسال شد. ‎

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسه منابع استانداری مازندران که در جلسه کمیته نظارت بر تسهیلات طرح‌های اشتغال روستایی سخن می‌گفت، افزود: طبق گزارش اخذ شده از سامانه کارا وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با اهتمام مجدانه مدیران بانک‌های عامل، مدیران و دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری با تعداد 666 فقره طرح به مبلغ 99 میلیارد و 300 میلیون تومان معادل 60 درصد سهمیه ابلاغی در جمع پنج استان برتر کشور قرار گرفت.

خیریانپور تصریح کرد: از محل تسهیلات روستایی در مرحله اول مبلغ 165 میلیارد و 500 میلیون تومان به استان مازندران اختصاص یافت که با هدایت‌های استاندار مازندران و پیگیری‌ها و جلسات مکرر ایشان تعداد 1462 طرح به مبلغ 479 میلیارد تومان توسط کمیته‌های فنی بررسی و برای بانک‌های عامل ارسال که تا کنون تعداد 729 طرح به مبلغ 114 میلیارد تومان در بانک‌های عامل مصوب و 666 طرح از این تعداد به مبلغ 99 میلیارد و 301 میلیون تومان توسط بانک‌ها انعقاد قرارداد گردیده که برای آن تعداد 1833 نفر اشتغال پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران با تشکر از همه دست‌اندرکاران تصریح کرد: باید در نهایت دقت و سرعت لازم در خصوص انعقاد قرارداد سهیمه استان مازندران و پرداخت این تسهیلات اقدام شود و مهم‌تر اینکه باید فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در قبال پرداخت تسهیلات مزبور بر تحقق اشتغال تعهد شده نظارت و مراقبت جدی را اعمال دارند.

خیریانپور افزود: در پایان این طرح عملکرد فرمانداران و مدیران بانک‌های عامل مرتبط و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط را ارزیابی نموده و اقدامات بعدی انجام می‌شود.

قابل توجه معاون استاندار مازندران!

با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود، مدت زیادی است که بحث پرداخت تسهیلات به روستائیان مطرح است، همانطور که در گزارش  آمده است هنوز طرحی منجر به دریافت تسهیلات نشده است.

شاید جناب معاون در جریان باشد که روستایی با دستان خالی نمی‌تواند نسبت به ایجاد اشتغال اقدام کند، طرح‌هایی که برای روستائیان پیش‌بینی شده است نیاز به سرمایه اولیه دارد، از ابتدا اعلام طرح به روستائیان تاکنون حدود سه ماه گذشته است و پس از این موضوع هم باید چند ماهی درگیر مشکلات بانکی باشند، چرا تدابیر اتخاذ نمی‌شود که تسهیلات در شرایط مناسب‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما