تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۳۶۱۸۷۵
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: متأسفانه طرح‌هایی که مجلس برای بازار اجاره بهای مسکن ارائه می‌کند عزم زیادی از سوی دولت برای اجرای آن به وجود نمی‌آورد.
۰
plusresetminus
دولت عزمی برای ساماندهی بازار اجاره‌بها ندارد
به گزارش بلاغ، صدیف بدری در خصوص اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای ساماندهی بازار اجاره مسکن به مجلس ارائه کرده است یا خیر، گفت: تاکنون دولت لایحه‌ای به مجلس برای ساماندهی بازار اجاره مسکن ارائه نکرده است.

وی با اشاره به اینکه بازار اجاره بهای مسکن نباید رها شود و سالانه باید وزارت راه و شهرسازی حق‌الزحمه مهندسان را احصاء کند، بیان کرد: اجاره بهای مسکن باید درصدی از قیمت مسکن باشد اما متأسفانه سایر مسائل در اجاره بها دخیل شده و نرخ اجاره بها را بالا می‌برد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: مجلس به تنهایی نمی‌تواند بر بازار اجاره بهای مسکن ورود کند بنابراین اگر دولت لایحه‌ای در این خصوص به مجلس ارائه کند کارشناسی‌تر خواهد بود.

بدری با تأکید بر اینکه برنامه‌ای که دولت برای ساماندهی بازار اجاره بها ارائه کند کارشناسی‌تر است، ادامه داد: متأسفانه طرح‌هایی که مجلس ارائه می‌کند عزم زیادی از سوی دولت برای اجرای آنها به وجود نمی‌آورد بنابراین اگر مجلس بخواهد به تنهایی برای ساماندهی بازار اجاره بهای مسکن طرحی ارائه کند شاید موفقیت‌آمیز نباشد پس دولت می‌توانند در کنار یکدیگر این بازار را ساماندهی کنند.

وی با اشاره به اینکه در جلسه‌ای که مجلس با وزیر راه و شهرسازی داشت آخوندی از ارائه بازنگری قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه به دولت خبرداد و گفت: قطعاً اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه می‌تواند در کنترل بازار مسکن و اجاره بها موفق باشد.
در همین راستا، محمدرضا رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: واقعیت این است که بخش مسکن کشور وارد رکود شده و با این وجود افزایش قیمت مسکن هم ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر متاسفانه سه میلیون مسکن در کشور کمبود داریم، اضافه کرد: در قانون برنامه ششم توسعه دولت (وزارت راه و شهرسازی) مکلف شده علاوه بر ساخت 200 هزار واحد مسکونی روستایی و150 هزار مسکن شهری،  270 محله را در سال مقاوم سازی کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: این در حالی است که متاسفانه هیچکدام از این برنامه‌ها اجرا نشده، چهار ماه از فصل بودجه گذشته اما هیچ اقدامی برای مواردی که در قانون برنامه آمده، انجام نشده است.

رضایی کوچی ادامه داد: این نشان می‌دهد در بخش مسکن دولت و وزارت راه و شهرسازی عملکرد مناسبی نداشته است. در حال حاضر مسکن هم در رکود است و هزینه‌های زیادی بابت این موضوع پرداخت می‌کنیم.

به گفته وی، رکود مسکن باعث شده جامعه کارگری و مهندسی، درآمدهای شهرداری‌ها، واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی و... به لحاظ اشتغال و تولید به کشور آسیب‌های جدی وارد شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: با توجه به افزایش نرخ اجاره‌بها نیز مسکن در شرایطی نامطلوبی به سر می‌برد.
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴