کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

«گوگل» به همکاری در جنگ‌های ضدانسانی ارتش آمریکا اعتراف کرد

29 تير 1397 ساعت 23:45


به گزارش بلاغ، پس از آنکه روزنامه «نیویورک تایمز» و وب‌سایت نشریه علمی «گیزمودو» گزارش دادند که «دیانه‌گرین»، رئیس‌شرکت «گوگل» روز جمعه ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) اطلاع داد که «گوگل» پروژه استفاده از هوش مصنوعی برای پهپادهای ارتش آمریکا را تمدید نخواهد کرد، باردیگر همکاری این غول عظیم رسانه‌ای در جنگ‌های ضد انسانی و کشتارهای ارتش آمریکا افشاء شد.

گوگل که سال‌هاست از وب‌سایت‌ها و به خصوص موتورهای جست‌وجوی پرکاربر اینترنت محسوب می‌شود، با پنتاگون وزارت جنگ ایالات متحده آمریکا قراردادی به ارزش 10 میلیون دلار بسته بوده که با استفاده از تکنیک هوش مصنوعی، برای پهپادهای آمریکایی، از فواصل دور و روی عکس‌ها و تصاویری که برمی‌دارند،‌ اشیاء را از‌اشخاص جدا کرده تا ارتش آمریکا به راحتی بتواند با موشک‌های هدایت‌شونده و دوربرد، انسان‌ها را هدف قرار دهد و به‌اشتباه ‌اشیاء و اجسام بی‌جان را هدف نگیرد!

بر همین اساس شمار زیادی از کارکنان شرکت تکنولوژی «گوگل» در ماه فوریه با تهیه یک عریضه داخلی از همکاران خود خواستند تا از «داد و ستد با جنگ» حذر کرده و از همکاری در ایجاد فناوری جنگ‌افروزانه دست بکشند.
آنها در این عریضه (پتیشن) به‌تأکید، خواستار دوری از تولید «سلاح‌های خودکار مرگبار» که در زبان محاوره «روبات‌های قاتل» خوانده می‌شود، گردیدند. به گفته ‌آن‌ها، این سلاح‌ها قادر خواهند بود «انقلاب سوم در جنگ‌افروزی» را به وجود بیاورند. در عریضه فوق آمده بود:
 «وقتی اختراع شوند، می‌توانند به صورتی غیر قابل تصور درگیری‌های مسلحانه‌ای در ابعادی بی‌سابقه را پدید بیاورند.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که تا اواسط ماه مه امسال، حدود چهارهزار امضاء از کارکنان «گوگل» برای این عریضه جمع شد. نشریه علمی «گیزمودو» نوشته، بسیاری از کارکنان «گوگل» به دلایل اخلاقی استعفای خود را اعلام کردند.

گفتنی است براساس اخبار منتشره، «گوگل» و پنتاگون مدت‌هاست که با یکدیگر در تماس‌اند. برای نمونه «اریک‌اشمیت» که برای سال‌های طولانی مدیرعاملی این شرکت را بر عهده داشت، یکی از مشاوران علمی ارشد وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن بود.


کد مطلب: 361827

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/361827/گوگل-همکاری-جنگ-های-ضدانسانی-ارتش-آمریکا-اعتراف

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com