کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه‌های نمازجمعه‌های بابل مطرح شد

دولت رهنمودهای رهبری را جدی بگیرد/ باید جلوی داعشی‌های اقتصادی داخل کشور گرفته شود

29 تير 1397 ساعت 16:17

مشکلات اقتصادی در جامعه، تحولات سیاسی جهان و عدالت اجتماعی از مباحثی بود که ائمه جمعه در خطبه‌های امروز نمازجمعه‌های شهرستان بابل به آن اشاره کردند.


به گزارش بلاغ، خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز بخش‌های مختلف بابل با حضور امت حزب‌الله در مصلی‌های جمعه این شهرستان برگزار شد و ائمه جمعه بر لزوم اتخاذ مواضع  قاطع در امور بین‌المللی و اقتصاد داخلی تاکید کردند.
  

تهیه نقشه راه در کشور با محوریت اقتصاد مقاومتی ضروری است
نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته دارالمومنین بابل به امامت موقت حجت‌الاسلام سیدحسین ابراهیمیان در مصلای بزرگ بابل برگزار و نامبرده با اشاره به میلاد با سعادت امام‌رضا(ع) اظهار کرد: وجود با سعادت امام‌رضا(ع) برکت آفرین برای این کشور بود و عشق و محبت به ایشان در قلوب تمام ملت ایران جای گرفته است.
  
وی ضمن انتقاد از وضعیت موجود اقتصادی در کشور افزود: بزرگترین مشکل و بحران امروز ما مشکل مسائل معیشتی است، فراخوان ناگهانی رئیس‌جمهور و هیات دولت توسط مقام معظم رهبری و دیدار با آن‌ها ناشی نگرانی ایشان از وضعیت نابسامان اقتصاد کشور بود.
    
این مسئول ادامه داد: تذکرهای چندگانه مقام معظم رهبری به هیات دولت در حوزه اقتصاد راهکارهای پیشرفت اقتصادی در کشورهای مترقی از این جهت بود و کشورهای پیشرفته دنیا با این شش محور اقتصاد خود را سامان دادند.

   
امام‌جمعه موقت بابل تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم ورشکسته شدند اما خود را با این محورهای شش گانه سامان دادند، تهیه نقشه اقتصاد پویا در کشور ضروری و بزرگترین نابسامانی که مملکت ما از آن رنج می‌برد، عدم نقشه راه و برنامه نداشتن است.
   
حجت‌الاسلام ابراهیمیان گفت: اگر دولتمردان ما برنامه داشتند، می‌دانستند که نباید این‌گونه دلار ۴۲۰۰ تومانی را در سطح جامعه عرضه کنند، مردم و فعالان اقتصادی با نقشه راه می‌توانند خود را پیدا کنند.
        
وی محور دوم تذکرهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد را  حمایت از بخش خصوصی دانست و تاکید کرد: اگر بخش خصوصی مورد حمایت جدی قرار می‌گرفت و نظارت دقیق در اصل ۴۴ قانون اساسی انجام می‌شد، اقتصادی پویا داشتیم.
    
خطیب جمعه بابل ادامه داد: برخورد قاطع با متخلفان و مبارزه واقعی با فساد خواسته مقام معظم رهبری و قاطبه مردم است، اگر برخوردی قاطع می‌شد، این‌گونه بر آمار فساد افزوده نمی‌شد و اگر الگو امیرالمومنان بود آن وقت باید توجه می شد که ایشان بر بازار نظارت جدی می‌کرد، امروز آمار متخلفان و مفسدان اقتصادی روز به روز بیشتر می‌شود و مردم نگران هستند.
    
ابراهیمیان یادآور شد: اشراف و اعمال قدرت بر مبادلات مالی برای عملیات شوم مانند پولشویی، احتکار و قاچاق نتیجه اهمال کاری در مقابل فسادهای اقتصادی است، حرف زدن رو در روی مسؤولان با مردم و در میان گذاشتن وضع حقیقی کشور با آن‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری است و بیش از یک دهه مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند اما متاسفانه توجه عملی چندانی توسط دولت به آن نشد.
   
امام‌جمعه موقت بابل گفت: معطل کردن اقتصاد کشور به برجام، اشتباه بزرگ دولتمردان ما بود، مسؤولان به‌ویژه دولتمردان هشدارهای مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و به آن عمل کنند.
   

باید جلوی داعشی‌های اقتصادی داخل کشور گرفته شود
حجت‌الاسلام عباس بابائیان در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه بابلکنار با اشاره به دهه کرامت و میلاد امام رئوف علی‌بن موسی‌الرضا(ع) اظهار کرد: بزرگترین هنر امام‌رضا(ع) آن بود که توانست درخت تشیع را از گزند طوفان حوادث حفظ کند.
   
وی افزود: امام‌رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی وصیت می‌کند که به شیعیان سلام مرا برسانید و بگوئید شیطان را به خود راه ندهند، راستگو باشند، امانت دار باشند، به ملاقات یکدیگر بروند و یکدیگر را آزار اذیت نکنند و این مرام و مسلک ایشان بود.

  
این مسئول با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار کشور ادامه داد: چگونه می‌شود قبول کرد که ارز ۳۳۰۰ تومانی به ۸۰۰۰ تومان و یا سکه ۹۰۰ هزار تومانی نزدیک به سه میلیون تومان برسد و با این اوصاف تورم ۹ درصد باشد، ضربه‌ ای که برخی مفسدین از طریق خرید و فروش سکه و ارز به کشور زدند کاملاً همسو با تحریم‌های شیطان بزرگ بود، حالا وزیر اقتصاد اعلام می‌کند از آن‌ها مالیات می‌گیریم، چقدر مهربان با مفسدین برخورد می‌کنند، فردی که چند میلیارد سود برده اگر کمتر از چند ماه بخواهد چند میلیون مالیات بدهد مگر فشاری به او وارد می‌شود.
  
امام‌جمعه بابلکنار یادآور شد: امروز کسانی که به هر نحوی در امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و سایر موارد در انجام رهنمودهای مقام معظم رهبری، سستی می‌کنند پیاده نظام استکبار هستند.
    
حجت‌الاسلام بابائیان گفت: تهیه نقشه راه اقتصادی، تقویت بخش خصوصی، ضرورت برخورد قاطع با متخلفان، اشراف اعمال قدرت دولت به مبادلات مالی برای جلوگیری از عملیات مخرب نظیر قاچاق و پولشویی، جدی گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، در میان گذاشتن مشکلات با مردم از تأکیدات مهم مقام معظم رهبری به هیئت دولت برای حل مشکلات اقتصادی کشور  بود.
   
وی با مطالبه اطلاع رسانی شایسته از رسانه ملی اظهار کرد: رسانه ملی باید گزارش جامعی از نحوه تخلفات این حرام‌خوران تهیه و مفسدان اقتصادی را به مردم معرفی کند، رسالت رسانه ملی، مردمی بودن آن و خواست عموم مردم ایران رسوایی عاملان بی‌ثباتی در اقتصاد است.
   
خطیب جمعه بابلکنار افزود: اگر بخواهیم پوزه دشمنان را به زمین بزنیم باید تنگه‌های زیادی بسته شود، تنگه دزدی، اختلاس، چند شغلی، رانت، استخدام نور چشمی‌ها، بیکاری، پارتی بازی، فساد اداری و بی‌عدالتی، مدیران رشوه‌گیر، حقوق‌های نجومی و هزاران تنگه های درونی که اگر بسته نشوند خسارات جبران‌ناپذیری را متوجه کشور خواهد کرد و مثل موریانه ریشه هر کشوری را خشک می‌کند.
  
این مسئول تاکید کرد: اگر امروز جلوی داعشی‌های اقتصادی در کشور گرفته نشود چه بسا انقلاب به قربانگاه برده شده و ذبح گردد، باید نگران بود و کاری کرد، همه مردم و مسئولان وظیفه دارند به هر طریق ممکن با مفسدین اقتصادی مبارزه کنند.
    
بابائیان با اشاره به مسائل سیاست خارجه و نگاه ناعادلانه در امور بین‌الملل علیه ایران اسلامی اظهار کرد: در صورت بستن تنگه هرمز، آمریکا و اروپا برخلاف آنچه ادعا می‌کنند توان مقابله با این اقدام قانونی و حرکت انقلابی ما را ندارند، آن‌ها در اتاق شیشه‌ای نشسته‌اند و در منطقه گروگان ما هستند، حتی اروپا هم در تیر رس موشک‌های دور برد ما قرار دارد چه رسد به عربستان، بحرین، تلاویو، حیفا و  دیگر جاهای حساس.
  
وی در پایان با انتقاد تند از مسئولان مذاکره کننده و حامیانشان در برجام گفت: مسئولین مذاکره کننده برجام می‌گویند برجام براساس اعتماد نبود، اگر به آمریکا بی‌اعتماد بودید چرا امتیازات نقد دادید و وعده‌های نسیه گرفتید، اگر اعتماد نبود چطور امضای کری تضمین شد، اگر اعتماد نبود چطور ایران در اقدامی عجولانه و شتاب‌زده در دو ماه همه تعهدات خود را به‌صورت یک‌طرفه و برگشت ناپذیر انجام داد.
 

دولت رهنمودهای رهبری را جدی بگیرد
در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه لاله‌آباد حجت‌الاسلام محسن شیخی با سفارش به تقوای الهی اظهار کرد: غیبت همانطور که در زندگی دنیایی انسان اثر سوء دارد در عالم برزخ هم اثر سوء دارد و یکی از آن پیامدهای ناگوار عذاب قبر است پس مومنان توجه ویزه به این مسئله اشته باشند.
     
وی با اشاره به میلاد پربرکت امیر ملک طوس امام‌رضا(ع) و تبریک این روز افزود: دو نکته از زندگی امام‌رضا(ع) برای جامعه امروز بسیار ارزشمند و مهم جلوه می کند اول با مردم زندگی کردن آن امام بود، کسی که از مدینه تا خراسان با امام بود می‌گوید آن بزرگوار در تمام سفر با غلامان و خادمان سیاه و سفید همنشین و هم سفره می‌شد، این درس است برای همه مسئولان که برای خود شان و شخصیت قائلند و خود را از مردم جدا می‌کنند.

   
این مسئول ادامه داد: دومین نکته در درس گیری از وجود پربرکت امام‌رضا(ع) به فکر دیگران بودن است، امام دنیا را برای خود فقط نمی‌خواست بلکه در دنیا به دیگران هم اندیشید و فرموند "شخص با ایمان به برادر ایمانی خود از نظر مالی کمک می‌کند به او ستم نمی‌کند او را فریب نمی‌دهد و به او خیانت نمی‌کند" حال آیا کسانی حتی افرادی در سال چند بار به زیارت آن امام می‌روند اما خوب ببینند که خودشان در بازار، محل کار، اداره و سایر امور اینگونه با یکدیگر رفتار دارند.
   
امام‌جمعه لاله‌آباد با نگاه ویژه به مشکلات اقتصادی کشور تصریح کرد: رهبر انقلاب از اقدام امام جمعه خرمشهر تشکر کردند، این یک تشکر صرف و خشک و خالی نیست بلکه معنایش این است که باید برای حل مشکل اقتصادی کار عملی و جهادی کرد و شرایط امروز کشور مدیران فرسوده، متکی به میز و محافظه کار را نمی‌پذیرد بلکه مدیران باید مانند دهه شصت که هر کجا وارد می‌شدند با اقدام عملی و جهادی خود موفق عمل می‌کردند را طلب می کند و این گونه باید کار کرد.
  
حجت‌الاسلام شیخی گفت: رهبری در نامه به رئیس‌جمهور در خصوص سکه و ارز اظهار نگرانی و خواستار اقدام عملی و ارائه گزارش دقیق شدند، این بدان معناست یا دولت از هرج و مرج بازار بی‌اطلاع است یا بازار را به‌حال خود رها کرده است.
   
وی تاکید کرد: این نامه یعنی دولت برای کنترل و سر وسامان دادن بازار باید ورود کند و جلوی بی‌بندباری در بازار را بگیرد، وزیر اقتصاد اعلام می‌کند ما از کسانیکه سکه خریدند مالیات می‌گیریم حرف قانع کننده‌ای نیست بلکه ملت خواهان برخورد جدی با متخلفین بازار در هر زمینه هستند.
   
خطیب جمعه لاله‌آباد افزود: تذکر رهبری به وزیر اطلاعات که گفته بود نباید با مفسدان اقتصادی تند بر خورد کرد بلکه باید آن‌ها را راهنمایی کرد فرمود این حرف به ضرر اقتصاد ملی و وزارت اطلاعات است، کشور در جنگ اقتصادی است در کجای دنیا با کسی که در جنگ به دشمن کمک می‌کند برخورد ملایم دارند، بلکه شدیدترین برخورد را دارند کشورهایی مانند ژاپن، کره، چین، مالزی و دیگر کشورها در حالت عادی مفسد اداری و مالی را اعدام می‌کنند اما ما در سخت‌ترین شرایط باید مدارا کنیم و همین راهنمایی و مدارا بود که این همه فساد در کشور درست کرده است.
    
این مسئول ادامه داد: در آخرین تصمیم رهبری هیئت دولت را به حضور طلبیدند و نکاتی مثل روحیه ترس و ناامیدی نداشتن بلکه روحیه امید، می‌توانیم و باید بشود داشتن، باید تصویر از دولت برای مردم یک تصویر گروهی و کارآمد باشد، اینکه مردم ببینند دولت فعال است مردم را قانع می‌کند حتی اگر موفق هم نشود، حضور در میان مردم و با مردم مسائل و مشکلات را در میان گذاشتن و تکیه بر اقتصاد مقاومتی داشتن از جمله این بیانات شیوا و راهگشا بود که امیدواریم دولت جدیت در عمل به فرامین داشته باشد.
   
شیخی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید آنچه که رهبری فرمودند عملی کند به‌صرف جسله گرفتن و بیانیه دادن اکتفا نکند که با جلسه و بیانیه مشکل کشور حل نخواهد شد و دولت رهنمودهای رهبری را جدی بگیرد.
     
دولت در فکر کشاورزان و خرید تضمینی محصولات باشد
حجت‌الاسلام محمد پوررمضان خطیب وعدگاه الهی امت حزب‌الله بندپی‌‌شرقی یعنی نماز جمعه با اشاره به وضعیت کشاورزی در منطقه و نیاز حمایت دولت از کشاورزان اظهار کرد: در شرایط نابسامان اقتصاد و وضعیت نامطلوب بازار دولت باید از کشاورزان حمایت کند و  با واردات برنج یک صدمه سنگینی به کشاورزان زده می‌شود که باید جلوی این مسئله گرفته شود.

       
وی افزود: مسئولین توجه داشته باشند و غفلت نکنند، خرید تضمینی برنج در وقت مقرر انجام گیرد، نکند دلالان و سود جویان با قیمت نازل برنج را از کشاورزان خریداری و در فرصت مناسب با قیمت بالا در بازار عرضه کنند که این خود نامطلوب است.
        

این مسئول ادامه داد: دولت به شرط اقداماتبه موقع، درست و لازم می‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند و از این اوضاع خارج شود.
    
امام‌جمعه بندپی‌شرقی تصریح کرد: در اوضاع کنونی تکیه بر مدیریت صحیح  همراه با تلاش شبانه‌روزی مدیران ارشد نظام  راه‌گشا است و این مسئله را مردم می‌طلبند نه یک مدیر پیر، سالخورده و خواب‌‌آلود که الان وقت استراحتش است و این چینی مدیران ناکارآمدی نمی‌توانند اقدامی شایسته انجام دهند.
       
حجت‌الاسلام پوررمضان گفت: اگر آقایان می‌خواهند موفق شوند باید گوش به فرمان رهبری دهند و با روحیه جهادی وانقلابی مدیران کشور گذر از شرایط بحران اقتصادی ممکن و میسر خواهد شد نه خود باختگی در برابر بیگانگان و نگرانی از حملات زورگویان، مردم پشتیبان انقلاب اسلامی هستند.
    
وی تاکید کرد: مسئولان انقلابی مبارزه جدی با مفسدان اقتصادی و اخلالگران کشور برایشان فرق نکند حتی اگر برادر فلان رئیس باشد، برادر فلان معاون یا فرزند فلان وزیر چون مردم انقلاب کردند تا این مشکلات را نداشته باشند و پای آن هم ایستاده‌اند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 361821

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/361821/دولت-رهنمودهای-رهبری-جدی-بگیرد-باید-جلوی-داعشی-های-اقتصادی-داخل-کشور-گرفته-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com