تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۴
کد مطلب : ۳۶۱۸۰۵
در راستای اصلاحات «محمد بن سلمان»، وزارت اوقاف عربستان، حذف دروس اسلامی را از مدارس این کشور آغاز کرد. گفته می‌شود آل‌سعود به دنبال حاکم کردن ارزش‌های لیبرالیستی در عربستان است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در راستای اجرای «اصلاحات» اقدام به برخی تغییرات در حوزه اجرای احکام اسلامی کرده است.

وی بارها اعلام کرده خواستار بازگشت به «اسلام میانه» است! کارشناسان این اقدامات را نمایشی و تلاش برای اصلاح چهره کریه آل‌سعود می‌دانند که به حمایت از تروریست‌ها و تکفیری‌ها معروف است.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره حال وزارت آموزش عربستان در بخشنامه‌ای اعلام کرده برنامه‌های «آگاه سازی»، «مصونیت» و «بیداری» را که در قالب «آگاه‌‌سازی اسلامی» در مدارس تدریس   می‌شد، لغو کرده است. این وزارت همچنین همه کمیته‌های مربوط به آن را منحل کرد. برپایه این گزارش، «این گام جدیدی است که بیانگر نفوذ جریان لیبرال در عربستان به شمار می‌رود.»

برنامه‌های « آگاه‌سازی اسلامی» پروژه‌ای بود که در سال 1969 میلادی آغاز شده بود و در همه مدارس عربستان به اجرا در‌ می‌آمد و تشکل‌های اسلامی و مراکز برگزاری دوره‌های تابستانی بر آن نظارت داشتند. اکثر مدارس عربستان دارای سالن‌های برگزاری جلساتی با عنوان «آگاهی اسلامی» هستند که دانش‌آموزان در آن گردهم می‌آیند.

حال وزارت آموزش سعودی قرار است همه فعالیت‌ها را در قالب برنامه‌ای به نام «آگاهی فکری» به اجرا درآورد! وزارت آموزش این برنامه را اخیرا آغاز کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷