تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
کد مطلب : ۳۶۱۶۰۷
روحانی هندوستانی با بیان اینکه در هندوستان حتی افراد غیرمسلمان نیز حجاب را رعایت می‌کنند، بر ارزش پوشش و حجاب توسط زنان غیرمسلمان تأکید کرد و گفت: در هندوستان افراد باحجاب دارای ارزش بالایی هستند.
۰
plusresetminus
لزوم رعایت پوشش و حجاب توسط زنان غیرمسلمان/شیعه مخالف ظلم در کل دنیا است
به گزارش بلاغ، سید مظهرعلی رضوی بعد از ظهر امروز در همایش "سفیران در گران" که به مناسبت هفته عفاف و حجاب در سالن اداره فرهنگ و ارشاد سوادکوه برگزار شد، با اشاره به حکومت 150 ساله انگلستان بر هندوستان، اظهار کرد: زبان مردم هند تا پیش از این دوران فارسی و اردو بوده اما انگلستان زبان و فرهنگ خود را به هند تحمیل کرد با این حال نتوانست حجاب را در هندوستان از میان ببرد.

وی با بیان اینکه در هندوستان حتی افراد غیرمسلمان نیز حجاب را رعایت می‌کنند، بر ارزش پوشش و حجاب توسط زنان غیرمسلمان تأکید کرد و افزود: در هندوستان افراد باحجاب دارای ارزش بالایی هستند.

روحانی هندوستانی دو نعمت موجود در ایران که مردم آن را فراموش کرده‌اند را صحت و سلامت برشمرد و افزود: در ایران، دختران با حجاب می‌تواند به دانشگاه رفته و درس بخوانند اما در هندوستان و کشورهای غربی این امکان وجود ندارد و به‌همین خاطر بسیاری دختران حجاب را ترجیح می‌دهند و به دانشگاه نمی‌روند.

وی با اشاره به ضعف اعتقاد به حجاب، گفت: حجاب و پوشش در همه جا ارزشمند است اما متاسفانه، در اینجا که یک کشور اسلامی است، برخی آن را به‌دلیل ضعف اعتقاد رعایت نمی‌کنند و درصورت شدت اعتقاد، نیازی به همایش حجاب نبود کمااینکه در هندوستان بدون برگزاری همایش حجاب، حجاب رعایت می‌شود.

رضوی با بیان اینکه مردم هند به ایران اعتقاد دارند و این اعتقاد و اعتماد به خود را کم نکنیم، افزود: برخی بانوان ایرانی بدون حجاب به هند مسافرت می‌کنند و تصورشان بر این است که مردم هندوستان افراد بدون حجاب را بیشتر قبول می‌کنند اما چنین تصوری درست نیست و مسئول فرودگاه به استحضاح می‌گوید این هواپیما از ایران می‌آید یا اروپا و ما هم به‌عنوان یک شیعه سرمان را پایین می‌آوریم.

روحانی هندوستانی
در رابطه با اعتقاد مردم هند به ایران، گفت: در همان زمانی که اوباما، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، ارتش خود را بزرگ‌ترین ارتش دنیا می‌نامید، سپاه پاسداران ایران توانست این ارتش را به زانو درآورد و امریکایی‌هایی را که بدون اجازه وارد حریم آبی ایران شده بودند، دستگیر کند، امری که دنیا آن را ندیده بود و این برای کل تشیع افتخار است.

رضوی، با اشاره به اینکه هندوستان کشور 72 ملت است، افزود: در گذشته هر وقت در هند می‌گفتیم شیعه هستیم، کسی نمی‌دانست شیعه چیست اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایرانی همه می‌دانند شیعه یعنی ایران که مخالف ظلم در کل دنیا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰