تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
کد مطلب : ۳۶۱۴۱۳
به رغم تبعات فعالیت ضدآمریکایی در برخی از کشورها اما هنرمندانی از 40 کشور جهان در سومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی شرکت کرده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، اسماعیل آجرلو، دبیر سومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی گفت: فراخوان این جشنواره، دی سال 96 در گرایش‌های مختلف منتشر شد. روز 12 تیر همزمان با روز افشای حقوق بشر آمریکایی مراسم اختتامیه ، اهدای جوایز و همایش اصلی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

وی درباره بخش‌های مختلف این جشنواره بیان کرد: در بخش هنری از دوره‌های قبل گرایش‌های موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پوستر، کاریکاتور و کارتون پذیرای آثار بود که در این دوره، شعر هجو و داستان کوتاه هم به این بخش‌ها اضافه شد. بخش علمی نیز شامل گرایش‌های مقالات پژوهشی و کتاب است که مورد استقبال خوب اندیشمندان خارجی و داخلی قرار گرفت. همچنین بخش رسانه‌ای شامل نماهنگ، صفحات مجازی، اپلیکیشن تلفن همراه و ایده‌پردازی بازی‌های رایانه‌ای است.

آجرلو تصریح کرد: ما سعی کردیم در قالب این گرایش‌های فرهنگی، هنری و علمی، مصادیق نقض حقوق بشر در آمریکا را از ابعاد مختلف بررسی کنیم و به مردم کشور خودمان و سایر کشورها نشان دهیم که آمریکایی‌ها خودشان بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر هستند. ما در این جشنواره در سه بعد این موضوع را بررسی کرده‌ایم؛ نخست نقض حقوق بشر در خود آمریکا که شامل تبعیض نژادی، تبعیض جنسیتی، اعدام و کشتار سیاه‌پوستان و سرخپوستان و ده‌ها مسئله دیگر است، دوم؛ نقض حقوق بشر توسط آمریکا در جهان که به موضوع  بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی، جنگ ویتنام و...‌اشاره دارد و سوم؛ نقض حقوق بشر توسط آمریکا در خاک ایران.

دبیر سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی درباره استقبال از این جشنواره نیز اظهار کرد: در این دوره نسبت به دوره‌های قبل هم به لحاظ کیفی و هم کمی، استقبال هنرمندان و اندیشمندان بیشتر شد. به ویژه در بخش بین‌الملل، ما با جهش بسیار خوبی مواجه شدیم. علیرغم اینکه موضوع بررسی حقوق بشر در آمریکا ممکن است در برخی از کشورها حساسیت برانگیز باشد و تبعاتی را برای هنرمندانی که به این موضوع می‌پردازند در پی داشته باشد اما از 40 کشور جهان آثاری برای ما ارسال شده است. نکته جالب این است که از هر پنج قاره جهان، هنرمندان استقبال کردند و ان شاءالله در اختتامیه این جشنواره نیز میزبان تعدادی از این هنرمندان خواهیم بود. در سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی، هزار و 885 اثر از 774 هنرمند دریافت شد که 611 اثر از هنرمندان خارجی و هزار و 275 اثر از هنرمندان داخلی است.

وی از رونمایی یک کتاب خبر داد و گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره از یک کتاب اسنادی نیز رونمایی می‌شود و در آن به اسناد نقض حقوق بشر توسط آمریکا و هم‌پیمانانش‌اشاره شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴