تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۳۶۱۴۱۱
رئیس‌کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی‌ و دارای‌گرین‌کارت، از شناسایی ۱۲۰ مدیر دوتابعیتی در گزارش این کمیته خبر داد و گفت: این اسامی، محرمانه به دادستان کل کشور ارائه می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با ‌اشاره به نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از مسئولان دو تابعیتی و دارای‌گرین‌کارت و احتمال قرائت آن در جلسات این هفته مجلس، اظهار داشت: برای تدوین این گزارش، بر اساس چارچوبی که کمیته تحقیق و تفحص تدوین کرده بود، ابتدا لازم بود سراغ دستگاه‌های مسئول مانند وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه و دادستان کل کشور برویم، چرا که احتمال می‌دادیم به دلیل وظایف ذاتی این دستگاه‌ها، بیشترین اطلاعات را درخصوص مدیران دوتابعیتی و خلأهای قانونی این حوزه در اختیار داشته باشند.

وی افزود: همچنین به موازات این استعلام‌ها، ملاقات‌هایی هم با وزرای اطلاعات، امور خارجه و حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور و قاضی سراج رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور صورت گرفت که در این رابطه همکاری دستگاه قضایی با ما خوب بود و هر آنچه را که داشتند، در اختیار ما قرار دادند.

رئیس‌کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی‌ و دارای‌گرین‌کارت خاطرنشان کرد: در این ملاقات‌ها دادستان‌ کل کشور به ما اعلام کرد که فهرستی از مدیران دوتابعیتی داشته‌ایم و آن را برای استعلام به وزارت اطلاعات داده‌ایم که پاسخی به ما نداده‌اند.
کریمی قدوسی ادامه داد: وزیر امور خارجه هم به ما اعلام کرد که هیچ فرد دوتابعیتی نداریم و وزیر اطلاعات هم تاکید کرد که در مجموعه‌های دولتی هیچ مدیر دوتابعیتی نداریم.

وی با‌ اشاره به مکاتبه صورت گرفته با وزارت اطلاعات در این خصوص اظهار داشت: وزارت اطلاعات گزارش خوبی به ما داد و برخلاف اظهارات وزیر، اعلام کرد که در دو سال گذشته ۲۱۰ نفر که برای انتصاب مورد استعلام قرار گرفته بودند، به دلیل موضوع تابعیت دوگانه، رد شده‌اند که اینها در حوزه مدیران، متخصصان و کارشناسان بوده‌اند؛ قرار بود وزارت اطلاعات اسامی این ۲۱۰ نفر را در اختیار ما قرار دهند که تاکنون این کار را نکرده‌اند.

رئیس‌کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی‌ و دارای‌گرین‌کارت با ‌اشاره به گزارش تهیه شده از سوی این کمیته، تصریح کرد: در این گزارش به قانون مدیریت خدمات کشوری و جایگاه‌های مقامات و مسئولان‌اشاره شده و تأکید شده است که اساساً این کمیته به دنبال بررسی تابعیت شهروندان عادی و یا ایرانیان مقیم خارج از کشور نبوده است.

کریمی قدوسی درباره آمار مدیران دوتابعیتی در این گزارش گفت: بر اساس استعلامی که از یکایک دستگاه‌ها گرفتیم و همه آنها به استثنای نهاد ریاست‌ جمهوری پاسخ دادند، حدود ۲۰ اسم به عنوان مدیران دوتابعیتی به ما اعلام شد، اما کمیته تحقیق و تفحص از منابع موثق دیگر نیز تحقیق به عمل آورده که در مجموع اسامی مدیران دوتابعیتی به ۱۲۰ نفر رسیده است، اما این اسامی در گزارش نمی‌آید و به صورت محرمانه به دادستان کل کشور ارائه می‌شود و بعد از این مرحله پیگیری مصادیق دوتابعیتی‌ها با دستگاه قضایی خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما