تاریخ انتشارجمعه ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۳۶۰۹۲۵
امام جمعه بابلکنار گفت: مسئولان با عدم مدیریت اصلا به فکر مردم نیستند، نیاز منطقه در زیر سایه مواهب خدادادی دیده نمی‌شود و این تضییع حق مردم است.
۰
plusresetminus
فقر بابلکنار ناشی از مدیریت ناصحیح مسئولان است
به گزارش بلاغ به نقل از بابل‌نوین، حجت‌الاسلام عباس بابائیان پنجشنبه‌شب در جشن گلریزان نیازمندان منطقه بابلکنار با نام لذت لبخند اظهار کرد: نیازمندان عیال خداوند متعال هستند اگر خدمت به مردم با دو شرط اخلاص و عبادت همراه باشدحتما مورد رضایت قرار خواهد گرفت و هیچ عبادت و خدمتی بالاتر از خدمت به مردم نداریم.
  
وی افزود: امام صادق(ع) از پیامبر اسلام نقل کرده‌اند کسی که هفت مرتبه طواف خانه خدا کند در مقابل کسی که به مردم خدمت کند ۱۰ برابر ارزشش بیشتر است و این نشان می‌دهد خدمت به خلق از چه جایگاهی نزد خدا برخوردار است.
   
امام جمعه بابلکنار ادامه داد: اگر ما به همنوعان خودمان کمک نکنیم بشریت، انسانیت و شرافت نابود خواهد شد و این کمک کردن در ابعاد مالی هم در قرآن تاکید شده است آنجا که نماز خواندن همراه با دادن زکات یادآوری و می‌خوانیم که در سوره اول با نام خدا و در سوره آخر با نام مردم تمام می‌شود.
    
این مسئول تصریح کرد: باید همیشه یادمان باشد که یونس یک لحظه مردم را رها کرد و گرفتار ماهی شد، خدایی شدن انسان از مسیر خدمت به مردم می‌گذرد و خدمت‌رسانی باید به یک فرهنگ جامع و گسترده تبدیل شود.
   
بابائیان با اشاره به معیارهای انسان مومن گفت: خدمت به مردم در جامعه اسلامی معیار انسان مومن به‌حساب می‌آید، نیک‌اندیشی به نیازمندان جامعه فرصتی است که باران رحمت الهی از آسمان به زمین ببارد و در روایت خداوند با کمک به مردم ۷۰ نوع مرگ دلخراش را از انسان دور می‌کند.
      
وی افزود: جامعه امروزی نیازمند خدمت همنوعان به هم است چون در شرایط کنونی دولت با عملکرد ضعیف توان حمایت ندارد و در بخش بابلکنار نیز مشکلات مردم غیر قابل تصور، در جایی که ۴۳ روستا در کنار منطقه شهری با بیش از ۳۵ هزار نفر جمعیت از کمترین مواهب برخوردار هستند، مسئولان هم که اصلا به فکر نیستند در شرایطی که برخی شهرستان‌ها با کمتر از نصف این جمعیت و لابی از شهر به شهرستان تبدیل شده‌و این تضییع حق مردم است، برخی در این بین به‌دنبال آن هستند که بگویند یک شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار نفری زیر مجموعه ماست و با عدم مدیریت به فکر مردم نیستند، نیاز مردم منطقه در زیر سایه مواهب خدادادی دیده نمی‌شود.
   
امام جمعه بابلکنار یادآور شد: برخی دوست ندارند کسی مردم این منطقه بهره ببرند چون از سال ۷۰ جزو منطقه محروم با فاکتورهای مختلفش مانند آب، گاز، برق و جاده بودیم و همچنان هم با توجه به عدم رسیدگی به منطقه در این لیست قرار داریم، در این بین خودمان هم باید تلاش کنیم تا از این وضعیت خارج شویم.
 
بابائیان ادامه داد: در شرایط کنونی بخش بابلکنار حدود ۱۲۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد‌ و نزدیک به ۳۰۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند البته در کشور هم نزدیک به ۱۳ میلیون جزو خانواده کمیته امداد و حدود چهار میلیون هم تحت پوشش بهزیستی هستند.
   
وی بیان کرد: این نکته مهم را هم باید تذکر دهیم که حدود ۴۰۰ خانواده در این بخش وجود دارند که تحت هیچ نهاد حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی به‌خاطر نداشتن شرایط قانون مدنظر این نهادها نیستند اما واقعا نیازمند هستند.
   
این مسئول افزود: ساختن مدرسه عمل پسندیده‌ای است اما توجه کنید تا زمانی افرادی وجود دارند که قادر رفتن به مدرسه نیستند آیا واقعا این‌گونه کارهای خیر ضرورت دارد، با این جمعیت نیازمند بهتر نیست به فکر زندگی، معیشت و مایحتاج اولیه مردم باشیم، مردمی که با مشکل مرگ، ترک تحصیل و عدم ازدواج بخاطر مشکلات مالی روبه‌رو هستند.
   
بابائیان گفت: در این منطقه حدود ۳۰۰ دانشجو و دانش آموز مستعد وجود دارند که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و بدتر از آن حدود ۱۲۰ خانواده از داشتن سرویس‌های بهداشتی اولیه هم محروم هستند البته در کنار این نیازمندی‌ها مردم منطقه نیاز به حدود ۳۰ مسکن و سرپناه، پرستار برای ۳۵ نفر زمین‌گیر و هزینه‌های درمان ۵۰۰ بیمار هستیم که این آمارها نشان می‌دهد فقر در این منطقه که دارای مواهب خدادادی است بیداد می‌کند.
  
وی در پایان از مدیرکل کمیته امداد مازندران خواست تا در صورت امکان منابع مالی صندوق‌های موجود در این منطقه برای مردم همین منطقه هزینه شود و محل هزینه آن برای مشکلات مردم بابلکنار باشد تا بخشی از این مشکلات برطرف شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴