تاریخ انتشارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۳۶۰۶۶۱
کارشناس حوزه استراتژیک گفت: مذاکره با آمریکا زمانی معنی دارد که دست برتر داشته و آن‌ها جلوی ما زانو زده باشند و امروز نیاز کشور داشتن وزارتخانه تجارت داخلی است چون 80 درصد نیاز ما در کشور تولید می‌شود.
۰
plusresetminus
مذاکره با آمریکا زمانی ارزش دارد که جلوی ما زانو بزند/ وزارتخانه تجارت داخلی نیاز امروز جامعه
به گزارش بلاغ، حسن عباسی تئوریسین و نظریه‌پرداز حوزه استراتژیک پیش از ظهر امروز در جمع نیروهای انقلابی شهرستان بابل در مدرسه خاتم الانبیاء با اشاره به راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: روز قدس امسال مردم در سراسر ایران اسلامی حماسه‌ای دیگر آفریدند و وجه عبادی عملی رمضان را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: خدا را شاکریم امروز در مقدمات ظهور وجود این چنین مردم بزرگی دیده می‌شود، در ۴۰ سالی که از انقلاب اسلامی گذشت شاهدیم روی این کره خاکی برای هیچ پیامبر و امامی فرصت این مدت حکومت دینی فراهم نشد.

این کارشناس حوزه استراتژیک ادامه داد: پیامبران و امامان در طول تاریخ به اندازه انقلابیونی که در اینجا جمع شدند هم نیرو نداشتند و مظلومیت ائمه و انبیاء از این جهت در تاریخ کم‌نظیر است و این که ۴۰ سال عمر انقلابی بر ما گذشت و جریان انقلابی عمرشان را بر رفتار، حیات و حفظ انقلاب هزینه کردند باید متذکر شویم که این انقلاب آرزوی پیامبران و امامان بود.

عباسی تصریح کرد: امروز این انقلاب تکثیر شده و حزب‌الله، جهاد اسلامی، حشدالشعبی، حماس و فاطمیون در جهان می‌درخشند و استکبار جهانی یعنی شیطان بزرگ آمریکا هم ماهیت ابلیسی خود را رو کرده تا پیام عدل را خاموش کند ولی امثال روز قدس، همه جهان شاهد بودند اسلام زنده و توانمند است.

آمریکا زودتر از حد تصور خواهد پاشید
وی با اشاره به فروپاشی قدرت‌های بزرگ در گذشته گفت: کسی فکر نمی‌کرد شوروی بپاشد و آمریکا هم زودتر از حد تصور خواهد پاشید، سه سال پیش یکی از مسولان آمریکایی گفت ایران را می‌گیریم و مساجد را کاباره خواهیم کرد، اما ما هم می‌گوئیم کاخ سفید شما را به حسینیه تبدیل خواهیم کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: ترامپ با پاره کردن برجام چهره دیگری از شکست اخلاقی لیبرالیزم را نشان داد و همین افراد مدعی حقوق بشر و آزادی برای انسان‌ها بودند، شکست اخلاقی نظام سلطه و لیبرالیزم در این مسئله رقم خورد و کشورهای هم‌پیمان آمریکا در منطقه دیکتاتوری‌هایی را ایجاد کردند که شکست اخلاقی خورد.

عباسی افزود: امروز جمهوری اسلامی قوی‌تر از همیشه خودش است و رژیم آمریکا ضعیف‌تر از همیشه، ما باید از هشت بار مذاکره و عدم توفیق با نظام سلطه و شکست درس بگیریم، دلیل این شکست‌ها این بود که انقلابیون اهل مذاکره نیستند و سازشگر نبودند.

رئیس مرکز اندیشکده یقین اظهار کرد: حدود ۸۰ هزار استاد دانشگاه در ایران داریم که بخش عظیمی از آن‌ها امروز یاد گرفتند که نمی‌توان گفت دموکراسی غربی، لیبرالیسم و غربگرایی چون دیگر معنایی ندارد و با این جنگ سیاسی رقم خورده بین آمریکا، کشورهای اروپایی و ایران درست است ضرر کردیم و تاسیسات هسته‌ای ما سال‌ها به عقب برگشت، اما مشخص شد غرب کاری برای کشور ما انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: ما توانستیم امروز نشان دهیم آمریکا غداری است که نباید با آن مذاکره کرد و مذاکره با آن بیهوده است، اگر نظام دانشگاهی یا همان نظام تئوریک ما سرشان به سنگ خورده باشد و اگر مسولان سرشان به سنگ خورده باشد، که با منابع دینی و در یک حکومت دینی باور به مردم و خدایی خود مهم است که این انقلاب داشته و اگر امیدمان را از خدا به کدخدا تبدیل کردیم عبس رفته‌ایم و به واقع آیا خدا بر بندگانش کفایت نمی‌کند.

عباسی یادآور شد: کسانی که آب خوردن مردم، تکنولوژی، منابع علمی و اقتصادی را به غرب گره زده بودند، فرجام برجام برای تنبیه این دست مسولین ضروری بود البته برای امام‌جامعه روشن بود که گفت من خوشبین نیستم، ما هم بارها در جامعه گفتیم بیش از پنج درصد برجام در اقتصاد جامعه تاثیر نخواهد داشت و ما را تعامل‌ستیز خواندند در حالی که قرآن خود بزرگ‌ترین تعامل گراست، ما هم رهرو آن هستیم.

این تحلیلگر سیاسی افزود: در لایه سوم مردم و برخی نخبگان جامعه نیز در این فضای به‌وجود آمده متوجه شدند آبی از آمریکا و امپریالیسم جهانی برای کشور ما گرم نمی‌شود، البته مردم خیلی مقصر نبودند چون نخبگان و دانشگاهیان غرب‌زده نگذاشتند مشکلات اقتصادی غرب و فروپاشی اقتصادشان به گوش ملت برسد، اقتصادی که بیش از ۶۳ ترلیون دلار بدهی دارد، وقتی ما در دانشگاه‌های مختلف این مسئله را به گوش دانشجویان رساندیم آقایان شاکی شدند.

وی با اشاره به اجرای تئوری حکمرانی خوب در مسئولان دولتی ما گفت: آقایان در تئوری حکمرانی خوب به دنبال جلوگیری از کارهای انقلابی و محور مقاومت هستند و سوالاتی می‌پرسند از قبیل چرا قاسم سلیمانی باید برود سوریه و چرا از مستضعفین جهان دفاع می‌کنیم، همین آقایان و اطرافیان‌شان بودند که حدود۸۰ سال تلاش برای انقلاب و کشور کردند در انتها دیدید که چگونه نسبت به غرب تصمیم گرفتند و مرگ‌شان کجا و در کدام استخر رغم خورد.

عباسی اذعان کرد: کسانی هم که می‌گفتند از فردای برجام دلار می‌شود هزار تومان و وفور نعمت می‌شود، چه شد و دیدید که بزرگترین سفارت‌خانه جهان برای آمریکا در کشور عراق با ۳۵۰۰ کارمند بود، آمریکا و داعش دنبال گرفتن بغداد و ایجاد جنگ ۳۰ ساله شیعه و سنی بودند و در پناه جام جهانی این اتفاق در زمان جام جهانی برزیل قوت گرفت و در همان زمان نبرد ۵۱ روزه غزه شروع شد که ۴۴۰۰ فروند راکت فجر از غزه به سمت تل‌آویو شلیک شد و اسرائیل را زمین‌گیر کرد آن هم متراکم‌ترین جایی که در کره زمین از نظر انسانی وجود دارد.

این نظریه‌پرداز حوزه سیاست با اشاره به وضعیت داعش در عراق در زمان جام جهانی گذشته گفت: در زمان جام جهانی برزیل که مردم دنیا را به خود معطوف کرده بود، آمریکایی‌ها با تبانی با بعثی‌های برجای مانده در ارتش عراق درب بسیاری از پادگان‌ها را باز کردند تا داعش وارد شد و به تصرفاتش ادامه داد، حیدر العبادی در کمال عجز و ناتوانی با ایران تماس گرفت و حاج قاسم رفت داعش را متوقف کرد.

وی ادامه داد: در ۴۰۰ سال پیش کاتولیک‌ها و پروتستان با هم درگیر و جمعیت اروپا نصف شد از آن پس دین کنار رفت و نظریه دولت ملت شکل گرفت، باید مواظب باشیم جهان با فوتبال نرود سرکار، هواداری بی‌حساب و کتاب در فوتبال زمینه غفلت از آنچه که در جهان می‌گذرد را فراهم می‌کند و در این زمان، نظام سلطه دنبال منافع خود جنگ‌ها را به راه می‌اندازد.

مذاکره با آمریکا زمانی ارزش دارد که جلوی ما زانو بزند
عباسی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۲۰۰ شهید مدافع‌حرم در طول این مدت دادیم برای حفظ حریم اهل‌بیت، ولایت و مازندران افتخار دارد با شهدای مدافعش توانست این دفاع را عزت‌مندانه کند، البته امروز شاهد رشد یک جامعه بالغ ۴۰ ساله هستیم که امیدواریم متوجه شده باشد نباید بار دیگر با آمریکایی جماعت مذاکره کنیم، این را بگویم من مخالف مذاکره نیستم ولی زمان آن را روا می‌دانیم که آمریکایی دستش پشت گردنش بود و زانو زد، آنوقت ما مذاکره می‌کنیم؛ چون مستکبر و ابلیس جماعت یک زبان بیشتر نمی‌فهمد و آن هم این است که اگر یک موشک بزنند ده تا می‌خورند و این طریقت عاشورایی ما است.

این مسئول ارشد نیروی دریایی سپاه در دوران دفاع مقدس افزود: آمریکایی‌ها وکیل مدافع شیطان هستند و این را در بیش از یکصد سریال و فیلم سینمایی که علیه انبیا و ملائکه ساختند به عینه نشان دادند. مثلاً در سریال‌هایی مانند لوسیفر که امروز جای بسی تاسف دارد که وارد مدارس ما نیز شده است و نظام آموزشی مانده که چه کند.

وی با اشاره به جهان بینی امام راحل اظهار کرد: وقتی امام گفت آمریکا شیطان بزرگ است این حکمتی بود که خداوند بر قلب امام وارد کرد و امروز در جنگ نرم می‌بینید که ابلیس به دنبال یک راه خواهد بود و آن این که جنود خودش را مرتب کند.

عباسی تاکید کرد: امام جامعه این روزها آبی ریخت بر آتش برجام و گفت از فردا ۱۹۰ هزار سو را محقق کنید و چارچوب را مشخص کرد، باید بگوییم پرونده برجام بسته شده است، در این مذاکرات ما دعوت شدیم سرمیز اما امکان برداشت از برجام را نداشتیم چون مشکلاتی مانند یوترن همچنان پابرجاست و دیگر ما محکوم نیستیم شرکت‌هایی که با ما کار می‌کنند تحریم می‌شوند، باید در برجام یک تیم مذاکرکننده اقتصادی هم در کنار تیم هسته‌ای می‌بود تا این مشکلات برطرف شود ولی حیف آقایان حرف‌های ما را در آن زمان گوش ندادند.

رئیس مرکز اندیشکده یقین اظهار کرد: چرا مجلس اصرار دارد با عجله FATF را تصویب کند، معاهداتی که در سازمان ملل تصویب شد چه دردی از ما دوا کرد و اسنادی مثل ۲۰۳۰ چه بر سر ما می‌آورد، این ارتباطات چه ارزشی دارد و چرا دنبال تصویب پالرمو هستند، چرا اجازه می‌دهید این اتفاق بیافتد، مجلسی که در ۲۰ دقیقه برجام را تصویب کرد ننگش در تاریخ ثبت شد، حداقل در این معاهدات انجام ندهید یعنی مردم مشکلات مهمتر از این معاهدات ندارند؟، ما از ماجرای ۲۰ دقیقه‌ای تصویب برجام نمی‌گذریم البته نمایندگانی بودند که در مقابل آن ایستادند.

وی افزود: چرا مسئول امنیت ملی می‌گوید چون همه دنیا انجام داد این معاهدات را ما هم انجام بدهیم، این چه منطقی است، ما حلال‌زاده‌ترین کشور دنیا هستیم و از این جهت متفاوتیم پس نباید تن به هر کاری دهیم، در جشن ۴۰ سالگی انقلاب این ملت رکورد زد و برای ظهور آماده می‌شود.

عباسی ادامه داد: ما اگر بخواهیم پای این نهضت بایستیم دهه پنجم دهه بلوغ است. باید امید به بیگانه را قطع کنیم، با مقاوم‌سازی اقتصاد می‌شود ۸۰ درصد نیازهای کشور را در داخل تولید کرد به طور مثال: چرا در سرزمین برنج یعنی مازندران و گیلان برنج خارجی دیده می‌شود در حالی که با رونق آن می‌توان برنج کشور را تامین کرد، ما نیاز به وزارت تجارت داخلی داریم، ظرفیت کشور بالاست وقتی هر استان ما اندازه یک کشور غربی و ایران نصف اروپاست، چون به مردم استان‌ها و ظرفیت‌های‌شان اعتقاد نداریم این می شود وضعیت ما.

باید به سمت ایجاد وزارتخانه تجارت داخلی برویم
این کارشناس حوزه استراتژیک تصریح کرد: باید به سمت ایجاد وزارتخانه تجارت داخلی برویم، مردمی که حسن تهرانی‌مقدم داشتند که از هیچ، موشک ساخت پس می توانند اتومبیل خوب تولید کنند ولی مشکل اول مدیران لیبرال و مسله دوم مشکل پول و دلار است. وقتی هفت مرجع تقلید در دو سال گذشته فریاد زدند سیستم بانکی ربوی است پس باید پول ارزش واقعی‌اش را پیدا کند، پول در اسلام نباید قیمتش بالا پایین شود چون تئوری پول برای حل مشکلات به وجود آمد.

وی با اشاره به گفته های رهبری در مورد وضعیت بازار پول و سرمایه افزود: وقتی رهبر انقلاب فرمان می‌دهد که کشور را از جادوی پولی و مالی دشمن خلاص کنید و آقایی و سروری دلار را در تجارت اقتصادی کشور بشکنید، باید دنبال این مسئله باشیم تا برای مردم دنیا آن روز الگو شویم.

عباسی اذعان کرد: امروز ۶۰ نوع موشک کروز و بالستیک می‌توانیم تولید کنیم پس توانمندی داریم. فقط باید ریالی و پولی را رقم بزنیم که در تراز انقلاب ایران اسلامی باشد، جریان انقلاب باید برود در اقتصاد خرد و نیروهای جوان انقلابی باید بروند سمت اقتصاد اسلامی چون اسلام در همه عرصه‌ها مثل سیاست، نظام و فرهنگ نشان داد که می‌تواند الگو باشد و امروز در معیشت نیز باید به این موفقیت برسیم و آن را در جهان تئوریزه کنیم.

رئیس مرکز اندیشکده یقین در پایان گفت: اگر حکم رهبری ما زدن اقتصاد غربی و لیبرالیست است، مقامات جمهوری اسلامی چرا نمی‌روند قم بنشینند مشکل سیستم ربوی بانک‌ها را حل کنند، مردم از این مسائل گله‌مند هستند پس تبیین الگوی معیشت و جنبش قسط، که رهبری فرمودند کارکرد قسط اصل دین است، را باید در دهه پنجم انقلاب دنبال کنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کاهش ۷۵ درصدی تصادفات فوتی در صحنه
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
آمادگی ۱۰۰ پایگاه کمیته امداد برای جذب حامی
پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
چاره‌ای جز مردمی‌کردن تولید و اقتصاد نداریم