کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزیر آموزش و پرورش:

پیشنهاد اولیه برای طرح تعطیلی زمستانی مدارس 2 هفته است

30 ارديبهشت 1397 ساعت 5:17

وزیر آموزش و پرورش گفت: با سازمان میراث فرهنگی و سایر سازمان‌ها توافقات خود برای طرح تعطیلی زمستانی مدارس را انجام داده است.


به گزارش بلاغ، سید محمد بطحایی درخصوص طرح تعطیلات زمستانی، به خانه ملت گفت: وزارت آموزش و پرورش با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سایر سازمان‌ها توافقات خود در این زمینه را انجام داده است.
بطحایی افزود: در صورتی که در زمستان دو هفته تعطیلات در نظر گرفته شود باید مدارس یک هفته زودتر شروع شوند، همچنین پایان مدارس نیز با یک هفته تاخیر همراه است و دانش‌آموزان باید در هفته اول خرداد در کلاس‌های درس حاضر شوند که این موضوع به قانون و موافقت مجلس با تغییر شروع و پایان سال تحصیلی نیاز دارد.
وی در‌باره چگونگی اجرای این طرح در مناطق گرمسیری با توجه به گرمی هوا و اینکه امکان برگزاری کلاس‌های درس در خردادماه وجود ندارد، گفت: در صورتی که تعطیلی دو هفته در زمستان مدنظر باشد چاره‌ای جز ادامه مدارس در خرداد ماه وجود ندارد.
طرح تعطیلات زمستانی باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس مصوب شود
رئیس‌کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح تعطیلات زمستانی مدارس باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی بررسی و تصویب شود.
محمدمهدی زاهدی با تأکید بر اینکه مصوبه دولت برای اجرای این طرح کافی نیست، به فارس گفت: باید طرح را به مجلس بیاورند تا بررسی کنیم.
زاهدی با بیان اینکه هنوز چیزی درخصوص طرح تعطیلات زمستانی مدارس به مجلس ارائه نشده است و ما نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم، درباره امکان تأیید این طرح، اظهارداشت: بستگی به این دارد که چقدر این طرح جامع باشد و با اسناد بالادستی تناقض نداشته باشد.


کد مطلب: 360017

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/360017/پیشنهاد-اولیه-طرح-تعطیلی-زمستانی-مدارس-2-هفته

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com