رئیس‌کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد

پرداخت پاداش بازنشستگی ۶۰۰ میلیونی به ۲۰۰ مقام دولتی

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۳۵۹۸۵۰
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به گفته رئیس‌کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در حالی که سال گذشته۲۰۰ مقام دولتی پاداش بیش از ۶۰۰ میلیون تومانی گرفته‌اند، دولت بر خلاف مصوبه مجلس، افزایش حقوق کارمندان را به جای 20 درصد، بین 12 تا 6 درصد اعمال کرده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، غلامرضا تاجگردون در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: 987 نفر در دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی و بانک‌ها پاداش بازنشستگی بیش از 400 میلیون تومان گرفته و آخر سال 96 خود را بازنشست کرده‌اند.
وی گفت: 200 نفر از این افراد بیش از 600 میلیون تومان پاداش گرفته‌اند و فردی نیز یک میلیارد و 280 میلیون تومان پاداش گرفته است.
این نماینده مجلس افزود: 14 نفر از کسانی که بیش از 400 میلیون تومان پاداش گرفته‌اند و خود را در سال 96 بازنشسته کرده‌اند امسال دوباره به کار بازگشته‌اند.

تاجگردون ادامه داد: از دولت خواسته‌ایم این افراد را که سطح ­آنها معاون وزیر است از سیستم دولتی کنار بگذارد­ و در بخش خصوصی به‌کار گرفته شوند.

در همین رابطه عادل آذر، رئیس‌دیوان محاسبات از بازگشت به کار ۱۱ مدیر در وزارتخانه‌ها که در پایان سال ۹۶ بازنشسته شده بودند، خبر داده است. به اعتقاد کارشناسان، دولت با این اقدام خود بحث برخورد با حقوق‌های نجومی را به بایگانی فرستاده است.

با این حال تاجگردون درباره برخورد دولت با حقوق کارمندان عنوان کرد: آنچه در مجلس تصویب شد افزایش 20 درصدی کف حقوق کارمندان بود و ­برای بقیه حقوق‌ها به‌روش پلکانی ­افزایش می‌یافت اما ­اکنون دولت افزایش حقوق را بین 12 تا 6 درصد اعمال کرده است.
رئیس‌کمیسیون برنامه و بودجه گفت: هرچه با دولت گفت‌وگو می‌کنیم نمی‌پذیرد و پاسخ جدی نمی‌دهد(!)
گفتنی است دریافتی‌های نجومی گروهی از مسئولان دولتی در سال‌های اخیر خبرساز شده است.
سال 95 اخباری منتشر شد که نشان می‌داد رئیس‌اسبق صندوق توسعه ملی طبق اسناد و مدارک از فروردین تا اسفند سال 94 به‌طور میانگین، 57 میلیون و 400 هزار تومان بابت حقوق آن هم فقط از این صندوق دریافت کرده است. هر چند بعدا حدود 700 میلیون تومان از دریافتی صفدر حسینی پس گرفته شد، اما در همان زمان نوبخت، رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از وی به عنوان یکی از ذخیره‌های نظام یاد کرد.
یکی دیگر از کسانی که در ماجرای حقوق‌های نجومی سابقه دریافتهای کلان داشت و به گفته رئیس‌دیوان محاسبات، از جمله افرادی بوده که حاضر به بازگرداندن آن مبالغ نشده بود هم بعدا به مدیریت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس منصوب شد و بعد از چند ماه
 برکنار شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰