تاریخ انتشارشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸
کد مطلب : ۳۵۹۰۵۵
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حقوق بشر چیزی است که یانکی‌‌ها باید آخرین نفری باشند که درباره اش صحبت می‌کنند اما طنز تاریخ اینجا است که امریکایی‌های دارای فرهنگ آکنده از غرور و تعصب نژادپرستانه و کشتار و تجاوز بی‌رحمانه معمولاً مدعی اصلی نگرانی از عدم رعایت حقوق بشر در میان ملت‌‌هایی هستند که صابون ظلم امریکا بار‌‌ها به تنشان خورده است. قانونگذاران مجلس نمایندگان امریکا با ۴۱۰ رأی موافق و تنها دو رأی مخالف طرح اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را به بهانه نقض حقوق بشر تصویب کردند.

 مجلس نمایندگان امریکا طرحی موسوم به «قانون مسئولیت‌پذیری ایران در زمینه گروگان‌گیری و حقوق بشر‌» را با 410 رأی موافق و تنها 2 رأی مخالف به تصویب قانونگذاران در مجلس نمایندگان امریکا رساند که هدف آن «اعمال تحریم‌های اضافی علیه ایران در ارتباط با نقض حقوق بشر‌» عنوان شده است.
این طرح پیشتر در اسفندماه سال گذشته به تصویب کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا رسیده بود و اکنون بایستی برای طی مراحل قانونگذاری و تبدیل شدن به قانون در مجلس سنا هم به تصویب رسیده و سپس به امضای رئیس‌جمهور امریکا برسد.

طرح شماره 4744 در صورت تبدیل شدن به قانون، رئیس‌جمهور امریکا را ملزم می‌کند ظرف حداکثر 270 روز بعد از اجرایی شدن، گزارشی را درباره آن دسته از مقام‌های ارشد حکومت ایران که مرتکب «نقض حقوق بشر‌» طبق شرایط مطروح در قانون‌های قبلی امریکا شده‌اند تهیه کرده و آن را به کمیته‌های مقتضی کنگره ارائه کند.

بند دیگری از این طرح، ایران را به «گروگان‌گیری» و «بازداشت خودسرانه» شهروندان ایالات متحده متهم کرده و از وزیر خارجه امریکا خواسته ظرف حداکثر 120 روز بعد از اجرایی شدن، گزارشی شامل راهبرد این کشور برای جلوگیری از اقدام ادعایی مقام‌های ایران در این زمینه‌‌‌ها ارائه کند.

طرح شماره 4744 همچنین با تغییر مفاد قوانین قبلی امریکا از دولت این کشور خواسته علیه اشخاص ایرانی که مرتکب «برخی اقدامات خاص‌» علیه شهروندان امریکا یا اشخاص ایرانی می‌شوند تحریم‌‌‌هایی اعمال کند. بر اساس این طرح بر افرادی که در ایران بنا به انگیزه‌های سیاسی دستور ارعاب، آزار، اخاذی، بازداشت یا محاکمه شهروندان ایالات متحده یا ساکنان دائمی این کشور را صادر کنند، سفارش به این کار کنند، بر این فرایند‌‌ها نظارت کنند و یا در این موارد مباشرت داشته باشند تحریم‌‌‌هایی مانند منع صدور روادید برای سفر به امریکا و مصادره اموال و دارایی‌‌‌ها اعمال خواهد شد.
منبع : فارس‌
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴