تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۳۵۸۵۶۵
امام جمعه نکا نبرد امروز را از نوع فرهنگی و اقتصادی برشمرد و خواستار پیشگامی خانواده‌های شهدا و ایثارگران همچون شهدا پیشاپیش مسئولان و دیگر آحاد مردم در این مسیر شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در آستانه برگزاری یادواره شهدای این شهرستان در جمع خانواده‌های شهدا و ایثارگران نکا، اظهار کرد: همه ما مدیون شهدا هستیم که این دِین از نوع ارزشی و معنوی است.

وی افزود: اما چون کلمه مدیون زیاد تکرار شده برای ما حالت عادی پیدا کرده است درحالی که اگر کمی فکر کنیم معنای بسیار بزگی دارد بنابراین باید حافظ اهداف و ارزش‌های شهیدان و ایثارگران خود باشیم.

امام جمعه نکا با بیان وجود 230  هزار خانواده شهید در کشور طبق آمار، خاطرنشان کرد: این درحالی است که گفته می‌شود بیش از 8 هزار خانواده دو شهید، بیش از 600 خانواده سه شهید، بیش 100 خانواده چهار شهید و بیش از 50 خانواده پنج شهید هستند.

این مسئول اضافه کرد: خانواده‌های شهدا این الگو را از بیت علی(ع) گرفتند که خانه علی(ع) خانه 9 شهید است، چراکه هم خود ایشان، همسر ایشان یعنی حضرت زهرا(س)، هم سه فرزند ایشان از حضرت زهرا(س) و چهار فرزند از ام‌البنین به مقام شهادت رسیده‌اند.

محمدی لائینی گفت: بنابراین خوش به حال خانواده‌های شهدا که از چه خانه و چه خانواده‌ای پیروی کردند برهمین اساس همانطور که مدیون اهل بیت هستیم،​ مدیون شهدا و خانواده‌های آن‌ها نیز هستیم.
 
پیشگامی خانواده‌های شهدا و ایثارگران

وی با تأکید قرار داشتن در دو جنگ در زمان کنونی، تصریح کرد: گرچه تعدادی از فرزندان ما در سوریه و عراق حضور دارند اما همه باید بدانند که در دو جنگ بزرگ فرهنگی و اقتصادی قرار داریم و در این مسیر خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان امروز باید مانند شهدا پیشگام باشند.

امام جمعه نکا این جنگ‌ها را بسیار مهم خواند و افزود: جنگ اقتصادی به عهده مسئولان است که پیشدار باشند اما جنگ فرهنگی به عهده همه ما است که خانواده شهدا، آزادگان و جانبازان باید پیشگام باشند به‌گونه‌ای که شما پیشاپیش و ما پشت سر شما قرار بگیریم چراکه همه باید در این جنگ بسیج شویم.

این مسئول خاطرنشان کرد: این جنگ فرزندان بسیاری از خانواده‌های ارزشی را به کم‌حجابی و بی‌حجاب، بی‌نمازی، جدایی​ از مسجد، اعتیاد و انواع آسیب‌های اجتماعی دیگر دچار کرده که امروز به جامعه بخصوص در مسئله حجاب رسیده است.

محمدی لائینی خانم‌های چادری را نماد انقلاب دانست و اضافه کرد: یکی از سرکرده‌های آمریکا می‌گفت هر خانم چادری که در خیابان دیده می‌شود یعنی یک نماد انقلاب و ما اگر بتوانیم چادر را برداریم یعنی بهترین راه مبارزه ما با انقلاب و این‌ها خواسته دشمن است که به صراحت می‌گوید.

وی خواستار اهتمام هرچه بیشتر مردم در جدی گرفتن جنگ فرهنگی شد و گفت: بنابراین وظیفه همه ما این است که هرکدام باید رعایت کنیم تا دختران، ​عروس‌ها و نوه‌ها، اصل حجاب را حفظ کنند.

امام جمعه نکا در پایان راهبرد جنگ اقتصادی را نیز براساس شعار سال مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از کالای ایرانی خواند و گفت: باید با تعصب نسبت به کالای ایرانی و نرفتن به دنبال کالای خارجی این جنگ اقتصادی را نیز جدی گرفت.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴