تاریخ انتشاردوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
کد مطلب : ۳۵۱۹۰۶
نادر قاضی‌پور، با بیان اینکه ستاد احیا و نجات دریاچه ارومیه ستاد مرگ آذربایجان بود، اظهار داشت: روز اول به ما گفتند نباید کاشت و درو کنید، یعنی مردم کشاورزی نکنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: محکم پای استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستیم.

نادر قاضی‌پور، با بیان اینکه ستاد احیا و نجات دریاچه ارومیه ستاد مرگ آذربایجان بود، اظهار داشت: روز اول به ما گفتند نباید کاشت و درو کنید، یعنی مردم کشاورزی نکنند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اذعان بر اینکه ما با عملکرد ستاد مرگ آذربایجان و هزینه‌کرد ریالی آن‌ها صد در صد مخالف هستیم، تصریح کرد: باید بیایند و با ارائه لیست گزارشات بگویند که از بودجه چقدر پول برداشتند تا برای این ستاد پخش کنند و کجا‌ها هزینه کردند.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمات دولت در این باره نابخردانه است، گفت: اگر این‌ها کار می‌کردند و آب سیلوه، زاب و ارس را به صورت مقطعی به دریاچه هدایت می‌دادند، اکنون دریاچه ارومیه به این حال و روز نمی‌افتاد.

قاضی‌پور با بیان اینکه پل دریاچه ارومیه به صورت کامل ساخته نشده است، خاطرنشان کرد: کنار کوه زنبیل قرار بود چهار دهنه ۵۰ متری بر روی این پل اجرا شود که انجام ندادند و اگر آن چهار دهنه ایجاد می‌شد گردش دورانی در این محل انجام می‌پذیرفت و دریاچه به این روز نمی‌افتاد.

وی تاکید کرد: این پل باعث شده تا رسوبات قسمت شمالی بیش از قسمت جنوبی باشد، و باید آن چهار دهنه ۵۰ متری اجرا شود تا آب در کنار پل به چرخش درآید تا هم درجه حرارت آب کم شده، تبخیر آن کاهش یافته و هم رسوبات به صورت متوازن ته‌نشین شود.

قاضی پور با ادعای اینکه چندین هزارتن از دریاچه ارومیه نمک دزدیده شده و معلوم نیست پولش به جیب چه کسی رفته است، تصریح کرد: باید بفهمیم و سهم خانم ابتکار در این وسط چه بود و محیط زیست چرا اجازه داد که بستر دریاچه ما اینگونه تخلیه شود؟ مگر با لودر و بیل میکانیکی می‌شد که بستر‌های یک دریاچه را تخریب کنند، که کردند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هنوز محکم پای استیضاح وزیر راه و شهرسازی هستم، تاکید کرد: باید نمایندگان در زمانی که می‌آیند و به وزیر راه رای می‌دهند خدا را ناظر عمل خود بدانند.

وی افزود: برخی نمایندگان استیضاح قبلی را امضا کردند و در روز رای‌گیری جهت و میدان خود را تغییر دادند، که این خیانتی در حق آن ۴۹ نفری بود در آتش قطار تبریز - مشهد جزغاله شدند.

قاضی‌پور در پایان با تاکید بر موافقت وی در راستای سوال از رییس جمهور، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به عنوان یک مسئول باید بیاید و جواب دهد که پول‌های مردم در سپرده‌ها چه شد و چرا جلوی پولشویی‌ها در سپرده‌ها گرفته نشد؛ رئیس جمهور باید جوابگوی مردم باشد.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴