تاریخ انتشارجمعه ۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
کد مطلب : ۳۴۹۲۷
ˈعصمت یلمازˈ وزیر دفاع ترکیه روز جمعه شمار خلبانان نیروی هوایی این کشور را که در ۲۴ روز گذشته استعفا کرده اند، ۴۷ نفر عنوان کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،ایرانا به نقل از پایگاه خبری ملیت نوشت: یلماز در پاسخ به ادعاهای مربوط به افزایش روز افزون شمار خلبانان مستعفی در نیروی هوایی ترکیه، افزود: از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۱۴) تا کنون در ۲۴ روز ۴۷ خلبان تقاضای استعفا کرده اند. طی سالهای اخیر شمار خلبانانی که به هر علت از نیروی هوایی ترکیه استعفا داده اند همواره رو به افزایش بوده است.
در اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۱۳ ) وزارت دفاع ترکیه در پاسخ به درخواست احزاب مخالف ترکیه اعلام کرده بود که ۲۹۱ نفر از خلبانان نیروی هوایی این کشور طی دو سال به دلایل مختلف از کار خود کناره گیری کرده اند. وزیر دفاع ترکیه در اطلاعیه ای عنوان کرده بود که این افراد خلبانان جنگنده های اف - ۱۶ و اف - ۴ بوده اند.
وزیر دفاع ترکیه تاکید کرد استعفای این خلبانان به کمبود نیرو در بخش نیروی هوایی این کشور منجر شده است ولی با این حال این استعفاها موجب تضعیف نیروی هوایی ترکیه نمی شود. برخی از رسانه های ترکیه مدعی شده اند که دستگیری برخی از فرماندهان بلندپایه نیروی هوایی ترکیه به اتهام براندازی دولت این کشور که دو سال پیش صورت گرفت، از اصلی ترین دلایل درخواست های استعفای خلبانان نیروی هوایی ترکیه است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰