تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد مطلب : ۳۴۹۱۷۹
استاندار مازندران گفت: ما یک نظام قوی بازرگانی برای مازندران نیاز داریم و هماهنگی و مساعدت همه کمک می‌کند تا به تولید پایدار برسیم که مهم‌ترین بخش تولید و اشتغال پایدار، بازار پایدار است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمد اسلامی در آیین افتتاح گازرسانی به 11 روستای هزارجریب در جمع مردم روستای سه‌کیله نکا، با اشاره به حرکت رو به پیشرفت جمهوری اسلامی، اظهار کرد: این حرکت گرچه در مقاطعی کند شده اما به کوری چشم دشمنان هرگز از ریل خارج نشده است.

وی از سرمایه‌گذاری 5 هزار و 400 میلیارد تومانی از ابتدای سال 96 تاکنون در مازندران خبر داد و افزود: این سرمایه‌گذاری‌ها شامل عمران روستایی و شهری در کنار سایر پروژه‌ها بوده که تا آخر سال تعدادی که به بهره‌برداری نرسیدند نیز تکمیل می‌شوند.

استاندار مازندران این میزان را ثمره فکرهای اساسی برای توسعه و پیسرفت در قالب برنامه‌ریزی شده به همراه ظرفیتی که برای کار و تلاش وجود دارد برشمرد و خاطرنشان کرد: ممکن است بهانه و موانعی باشد اما آنچه محکم و لازم است که حضور داشته باشد، اراده و اقتدار برای انجام کار و آن چیزی که امروز نیاز داریم حتی بیشتر از بودجه، همت و پشتکار مورد نیاز است.

این مسئول با تأکید بر لزوم بزرگ کردن اندازه اقتصادی کشور، اضافه کرد: اگر محیط کار باز نشود در برابر این دیو بیکاری نمی‌توان مقاومت کرد چراکه وقتی اقتصاد بزرگ شود فرصت شغلی هم افزایش پیدا می‌کند و این کار را مردم باید انجام دهند درحالی که تصور خیلی‌ها برای اشتغال، استخدام توسط دولت است در شرایطی که دولت برای استخدام جا ندارد، این مردم هستند که باید فعالیت خود را گسترش دهند و ما باید همراه بوده و مردم را حمایت کنیم.

اسلامی مازندران را نیازمند یک نظام قوی بازرگانی دانست و گفت: ما یک نظام قوی بازرگانی برای مازندران نیاز داریم و در هدف‌گذاری‌ها اراده بر این است که بتوان ارتفاع آستانه را بالا برد تا فضا برای مردم باز شود.

وی صادرات مازندران در سال 96 تا کنون را حدود 330 میلیون دلار خواند و تصریح کرد: هدف‌گذاری صورت گرفته تا پایان سال ششم برای رسیدن به 3 میلیارد دلار است که براحتی می‌توان به هدف 3 میلیارد دلار دست پیدا کرد و بیشتر از آن نیز بلند پروازانه نیست.

استاندار مازندران پایدار کردن بازار اصلاح تکنولوژی و توسعه آن در کنار توسعه کمی و کیفی تولید را نیاز مبرم مازندران توصیف کرد و افزود: باید موانع برداشته شود و نیروی کار در مازندران با بهره‌وری بالا کار کنند همچنین صاحبان فعالیت‌ها و کسب و کار باید رابطه خود با کارکنان را قوی سازند.

این مسؤول عدم دست‌یابی به شغل پایدار را سبب قرار گرفتن استان در یک جریان کاهنده دانست و خاطرنشان کرد: کار باید زاینده و دارای جریان باشد به شکلی که دولت و مردم باهم کار کنند.

اسلامی توانمند شدن دولت را سبب توانمندی مردم برشمرد و اضافه کرد: بزرگ کردن اقتصاد، نیاز به تلاش در فضای آرام و هماهنگ دارد، نمی‌توان با تشدد کارها و عدم همکاری‌های بخش‌های مختلف، انتظار توسعه داشت بنابراین باید به بخشی‌نگری خاتمه داد.

وی با اشاره به ظرفیت مازندران در تولید شیر و تسهیلاتی ویژه که دولت به روستاها می‌دهد، گفت: طبق تفاهم‌نامه ایجاد شده با شرکت کاله برای ایجاد پالایشگاه شیر، در تلاش هستیم تا خوراک دام را شرکت بدهد و شیر تضمینی بگیرد چراکه وقتی این هدف گسترس پیدا کند همه ما می‌توانیم سهم داشته باشیم و اشتغال پایدار را می‌تواند به ارمغان بیاورد.

استاندار مازندران جنگ امروز را اقتصادی خواند و با بیان اینکه امروز فتح بازار همان فتح سنگر است، اظهار کرد: هماهنگی و مساعدت همه کمک می‌کند تا به تولید پایدار برسیم و مهمترین بخش تولید و اشتغال پایدار بازار پایدار است.

این مسئول ادامه داد: نیروی کار، صاحب سرمایه و مدیریت بخش‌های حاکمیتی در استان مازندران، همگی دست به دست هم می‌توانند اثرات ژرف بر کسب و کار گذاشته و تراز اقتصادی مازندران را بالا ببرند، این هماهنگی که حول این محور مدیریتی ایجاد می‌شود جزو الزاماتی است که ما را در استان مازندران به اشتغال پایدار نائل می‌کند.

اسلامی گفت: نمی‌توان بیش از این منتظر بود تا روزنه‌ای برای استخدام باز شود بلکه باید میدان را باز کرد چراکه این عرصه کوچک جواب این جمعیت را نمی‌دهد، بنابراین باید عرصه را گسترش داد تا بتوان در رشته‌های گوناگون شاهد رونق بخشیدن به اقتصاد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴