تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۳۴۶۲۶۹
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با بیان اینکه اتمام پروژه جاده سوادکوه به 2 سال زمان نیاز دارد، گفت: کمربندی فریدونکنار در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
۰
plusresetminus
کمربندی فریدونکنار در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد/ اتمام پروژه جاده سوادکوه به 2 سال زمان نیاز دارد
عبدالله بهادری در گفت‌وگو با بلاغ، درباره برطرف کردن مشکلات راه و شهرسازی فریدونکنار، اظهار کرد: یکی از مشکلات این شهرستان تقاطع غیرهمسطح کمربندی است که خوشبختانه قرارداد این پروژه منعقد شده و از نظر اعتباری به میزان 50 درصد از محل اسناد خزانه تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار عملیات این پروژه را آغاز کرده است، افزود: پیمانکار در حال حاضر مشغول پی‌کنی و بتن‌ریزی فندانسیون رمپ‌های وروردی است و هفته آینده پنل‌های بتنی وارد کارگاه می‌شود که امیدواریم در دهه فجر سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران تصریح کرد: اتمام کمربندی فریدونکنار بالغ بر 8 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 3 میلیارد تومان در حال حاضر تخصیص پیدا کرده است و 4 میلیارد و 700 میلیون تومان با پیمانکار جدید قرارداد بسته شد و مابقی با قرارداد دیگر به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد.  

بهادری یادآور شد: چهار خطه کردن جاده فریدونکنار به آمل یکی از دیگر از پروژه‌های در دست بررسی است که لاین شرقی این پروژه تعریض شده و لاین غربی آن با برآورد هزینه طرح به وزارت ارسال شده که در سه‌شنبه هفته جاری بررسی نهایی صورت می‌گیرد و حداکثر تا پایان فروردین سال آینده با تعیین پیمانکار مراحل اجرایی آن شروع شود.

وی درباره جاده‌های دسترسی روستاهای منقارپی و زاهدکلا، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته این دو روستا در ابتدای سال 97 برای بررسی در دستور کار قرار می‌گیرند.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: با توجه به بافت‌های فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی موجود در فریدونکنار، شهرداری باید با توجه به ماده 16 قانون ساماندهی، به افرادی که در این منازل سکونت دارند 50 درصد تخفیف ساخت و ساز ارائه کند و همچنین تسهیلاتی با سود 18 درصد و بدون نوبت به این افراد پرداخت شده و البته 10 درصد از این 18 درصد به عنوان یارانه از سوی دولت برای افرادی که در بافت فرسوده بهسازی و نوسازی می‌کنند برگشت داده می‌شود.

بهادری با اشاره به وضعیت چهار بانده کردن جاده سوادکوه و هراز، خاطرنشان کرد: جاده سوادکوه از 84 کیلومتر طرح آن در حال حاضر 79 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و حدود 5 کیلومتر باقی مانده که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و البته این به معنای اتمام پروژه نیست چراکه یک سری دوربرگردان، تقاطع‌های غیرهمسطح و پل پل‌سفید وجود دارد و حدود دو سال این موارد زمان نیاز دارد و مبلغ 200 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز است که در سال 96 مبلغ 50 میلیارد تومان محقق شده است.

وی در پایان گفت: پروژه هراز 150 میلیارد تومان در سال جاری برای آن اعتبار درنظر گرفته شده که قسمتی از آن تحقق پیدا کرده و قرار بر این است تا پایان سال جاری حدود هشت کیلومتر آن به بهره‌برداری برسد البته به شرط اینکه قیر یارانه‌ای تحویل پیمانکار داده شود.   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴