تاریخ انتشارجمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷
کد مطلب : ۳۴۲۳۲۴
وزارت جهاد کشاورزی امسال با هدف حمایت از برنج‌کاران و رونق بازار، شرکت بازرگانی دولتی را موظف کرده است تا ذخایر راهبردی برنج را نخستین بار از تولید داخلی تامین کند.
۰
plusresetminus
خرید تضمینی برنج با قیمت کیلویی ۹۱۰۰ تومان آغاز شد
به گزارش بلاغ، بر اساس تصمیم جدید وزارت جهاد کشاورزی، 6 مرکز در گیلان برنج «هاشمی» با 8 درصد شکستگی را کیلویی 9 هزار و صد تومان از کشاورزان می‌خرند. اعتبار لازم برای خرید تضمینی برنج را سازمان برنامه و بودجه با مشارکت اداره غله استان تامین می‌کند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی این وزارتخانه با‌ اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی با هدف حمایت از کشاورزان و رونق بازار برنج داخلی، شرکت بازرگانی دولتی ایران موظف کرده است تا ذخایر راهبردی برنج را برای اولین بار از تولید داخلی تامین نماید، خاطرنشان کرد: برنج‌های «صدری هاشمی» سال جاری کشاورزان از قرار هر کیلوگرم 9 هزار و 100 تومان، برنج «شیرودی» هر کیلو 5 هزار و 450 تومان و برنج‌های «ندا» و «نعمت» با قیمت هر کیلو 4 هزار و 850 تومان تا تاریخ پانزدهم بهمن ماه از شالیکاران خریداری می‌شود.

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، علی‌اکبر مهرفرد تولید سالانه برنج کشور را 2/2 میلیون تن و نیاز مصرفی کشور را نزدیک به 3/2 میلیون تن عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، این وزارت فقط از تولید برنج در استان‌های گیلان و مازندران حمایت می‌کند.همزمان با اعلام خرید تضمینی برنج، وزارت جهادکشاورزی تصمیم به صدور مجوز ثبت سفارش واردات گرفته است.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت روز گذشته اعلام کرد که ثبت سفارش واردات برنج از ابتدای بهمن امسال تا پایان خرداد 97 آزاد شد.
علی علی‌آبادی فراهانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: ثبت سفارش واردات برنج از اول بهمن 96 تا پایان خرداد 97 امکان‌پذیر است.

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت افزود: اعتبار ثبت سفارش سه ماهه و قابل تمدید تا یک ماه است، بنابراین تا پایان تیرماه سال 1397 برنج وارداتی به کشور قابل ورود است.

مرتضی شاه‌حسینی رئیس ‌انجمن واردکنندگان برنج هم با تایید این مطلب گفت: ثبت سفارش واردات برنج از ابتدای بهمن ماه 96 تا پایان تیرماه 97 به دستور وزیر جهاد کشاورزی آزاد شده است.

بر اساس این گزارش، آزادشدن ثبت سفارش واردات برنج در حالی است که محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در 4 آذرماه 96 علیرغم آزادشدن واردات برنج براساس بخشنامه دولت از ابتدی آذر 96، طی نامه‌ای به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توقف سریع ثبت سفارش شده بود.

در همین رابطه، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، سیاست این وزارتخانه را حمایت همزمان از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی بیان کرد و مجوز واردات برنج را برای مدت محدود 2 ماه و به منظور تنظیم بازار شب عید عنوان کرد.

مهرفرد با بیان اینکه به منظور تامین نیاز مصرفی مردم، کسری تولید از خارج تامین می‌شود، اذعان کرد: با وجود واردات مقادیری برنج در سال جاری، افزایش قیمت برنج وارداتی در بازار به نظر می‌رسد به خاطر کمبود این محصول که بیشتر توسط اقشار با درآمد متوسط و پایین جامعه مصرف می‌شود، بوده بنابراین به منظور جلوگیری از افزایش قیمت این کالای اساسی در بازار شب عید این وزارت تصمیم به صدور مجوز ثبت سفارش واردات به مدت محدود (دو ماه) گرفته تا از این طریق امکان مصرف برنج با قیمت مناسب برای همه قشرهای مردم فراهم شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴