تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۴
کد مطلب : ۳۴۱۸۸۶
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در ادامه واکنش شخصیت‌ها و صاحب‌نظران دینی به اظهارات مغلوط و شبهه انگیز رئیس‌جمهور درباره به اصطلاح نقدمعصومین (علیهم‌السلام)، حضرات آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی از مراجع تقلید، نقد معصومان را بی‌معنا دانستند و به دولت نصیحت کردند که حل مشکلات کشور و معضلات معیشتی مردم و سالم‌سازی فضای مجازی را در اولویت قرار دهند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج که در مسجد اعظم قم برگزار شد، در همین زمینه اظهار داشت: گفت وگوهای زیادی درباره سخنان یکی از مسئولان بود که چرا دامنه نقد را به معصومان(علیهم‌السلام) نیز کشیده است که بعدا بخشی از آن تکذیب شد، نامه‌های زیاد و تلفن‌های فراوان به دفتر رسید که چرا حریم معصومان شکسته شده و شما سکوت کرده‌اید، عرض کردیم که سکوت نمی‌کنیم. وی گفت: صرف نظر از اینکه محتوای کلام آن مسئول دقیقا چه بوده، عرض ما این است که معصومان(علیهم‌السلام) خط قرمز ما هستند و معصوم بودن آنها از خطا و گناه از مسلمات مذهب شیعه است.
به گزارش رسا، این مرجع تقلید ادامه داد: در این زمان که نیاز شدید به وحدت داریم چرا سخنانی گفته می‌شود که جامعه را ملتهب می‌کند؟

استاد درس خارج حوزه ابراز داشت: شما بگویید مسئولان قابل نقد هستند اما چه کار به معصومان و زمان آنها دارید که دردسر بی‌دلیل برای خود درست می‌کنید؟ در شرایط فعلی تضعیف قوای سه گانه صلاح جامعه نیست اما گاهی خودشان مشکل درست می‌کنند، این گونه مسائل سبب شده که این باور برای برخی پیدا شود که منظور ایشان این است که ذهن مردم را از مشکلات و مطالبات دور کنند و به حاشیه ببرند.
آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: نباید کاری کرد که این باور برای مردم پیدا شود، شما کار اصلی خود را در سه چیز خلاصه کنید که شامل جلوگیری از گرانی، ایجاد ‌اشتغال برای جوانان به ویژه افراد تحصیل‌کرده و اصلاح فضای مجازی، در دسترس قرار دادن فضایی سالم می‌شود که مشکلات را حل کند و مفاسد و خطرات شبکه‌های بیگانه را نداشته باشد.

اختیار فضای مجازی در دست صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها
این مرجع تقلید تصریح کرد: به یقین تمام اختیارات فضای مجازی فعلی که رفع مانع از آن شد در دست صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها است، کسانی که در این فضا وارد می‌شوند مانند یک نوکر بی‌اختیار هستند، آیا در شأن یک ملت بزرگ و پرافتخار این است که نوکر بی‌اختیار صهیونیست‌ها باشد، چرا فضای سالم ایجاد نمی‌شود؟
وی بیان داشت: در حال حاضر این فضا باز شده اما اگر بار دیگر سبب اغتشاش شود مردم شما را نخواهند بخشید؛ در بیان دیگر گفته‌اند چرا در عصر ما شهید مطهری‌ها و علامه طباطبایی‌ها نیستند، عرض می‌کنیم که بحمدالله هستند اما حجاب معاصرت به شما اجازه نمی‌دهد که آنها را ببیند اما وقتی آنها را از دست می‌دهیم می‌گوییم که چه افراد بزرگی را از دست داده‌ایم.

مسئله اصلی «مطالبه‌گری» برای حل مشکلات معیشتی مردم است
آیت‌الله نوری همدانی نیز در درس خارج که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان اینکه حوزه و روحانیت نباید از اوضاع جامعه و مشکلات مردم غافل باشند، گفت: وظیفه علما و روحانیت هدایت مردم و توجه به تمام ابعاد زندگی افراد در جامعه است، طلاب باید مطلع بوده، نسبت به مسائل بی‌تفاوت نباشند و به وظیفه عمل کنند.
وی با‌اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره، ابراز داشت: این زیارت اوصاف اهل بیت(علیهم‌السلام) را بیان کرده است، هر چه زمان به پیش می‌رفته مردم بیشتر ائمه(علیهم‌السلام) را می‌شناختند و این بزرگواران مسائل را راحت‌تر بیان می‌کردند، مسئله در این زمینه روشن است و جواب‌ها داده شد، امیدواریم دیگر شاهد چنین سخنانی نباشیم و مسئولان به کار خود بپردازند.
این مرجع تقلید با بیان اینکه انتقادی نسبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) وجود ندارد، تصریح کرد: با ادله محکمی که داریم پیامبر(صل الله علیه و آله و سلم) و ائمه(علیهم‌السلام) معصوم هستند و درباره این بزرگواران انتقاد معنا ندارد، علما و فضلای حوزه جواب‌های درستی در این زمینه دادند از این رو افراد نباید مغالطه کاری کنند چرا که شکی نیست اهل‌بیت(علیهم‌السلام) معصوم هستند.

اگر مسئولان به وظیفه عمل می‌کردند، مشکلات امروز را نداشتیم
استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باید اولویت کار مسئولان باشد، ابراز داشت: گرانی، بیکاری و معیشت مردم امور بسیار مهم هستند که مسئولان به جای سخنان دیگر باید در این زمینه فعالیت کنند، مردم باید رفاه را در زندگی خود ببینند و الا با لفاظی، آمار و جلسات هیچ نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود.
وی گفت: سال به سال گرفتاری مردم از نظر معیشت بیشتر می‌شود، رقم بالا و عجیبی از قاچاق وارد کشور شده و جوانان و افراد را بیکار کرده است، اگر مسئولان وظیفه خود را به خوبی انجام می‌دادند امروز شاهد این مشکلات نبودیم، عمل نکردن مسئولان به وظیفه خود سبب ایجاد مشکل برای مردم شده است.
آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: مردم به نظام علاقه‌مند هستند و برای پیروزی و تداوم آن‌جان و خون دادند و ایثارگری کردند، امروز هم میلیون‌ها نفر حاضر هستند برای حفظ و ابقای نظام جان دهند، به مسئولان نصیحت می‌کنیم که مشکلات را برطرف کنند و دست از آمار دادن و سخنرانی بردارند، اگر به وظیفه عمل می‌کردند مشکلات امروز را نداشتیم.

درگیر حاشیه‌سازی‌ها نشویم
استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه مردم باید در سفره خود رفاه و ارزانی را ببینند، اظهار داشت: با هیاهو کاری درست نمی‌شود، نصیحت می‌کنیم که مسئولان کار خود را انجام دهند و دنبال مسائل دیگر نباشند، مردم از مسئولان رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی را می‌خواهند، خدمت به مردم وظیفه مسئولان است.

ضرورت بومی‌سازی و سالم سازی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی
این مرجع تقلید تصریح کرد: در جریانات داخلی نیز نباید به حاشیه‌هایی که برخی ایجاد می‌کنند مشغول شویم و از مسئله اصلی غفلت شود، نباید درگیر حاشیه‌سازی‌ها شویم بلکه مطالبه‌گری به ویژه در زمینه اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم اصل است. وی با ‌اشاره به وضعیت نابسامان فضای مجازی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب و مراجع بارها فریاد زدند که این فضا دست دشمنان است و آنها با تبلیغات سوء در پی ضربه زدن هستند، مسئولان باید فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را بومی‌سازی و سالم‌سازی کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴