نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری:

مسئولان در حادثه کشتی سانچی باید به مردم پاسخگو باشند

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۸
کد مطلب : ۳۴۱۸۵۱
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حادثه کشتی سانچی، مسئولان باید پاسخگوی همه خانواده‌ها و ملت باشند و ملت ایران در این راستا حق مطالبه‎گری دارد.
۰
plusresetminus
مسئولان در حادثه کشتی سانچی باید به مردم پاسخگو باشند
به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، آیت‌الله علی معلمی در مراسم ترحیم شهید خدمت افسرسوم ملوان میلاد عنایتی در قائم‌شهر با بیان اینکه مرگ شهادت این ملوانان بسیار اندوه‌ناک بود، اظهار کرد: خانواده‌های زیادی هستند که اجساد عزیزانشان را نیافته‌اند و ما نیز منتظر دریافت پیکر مطهرش هستیم تا قلب خانواده این عزیز تسکین پیدا کند.

وی این‌گونه مصیبت‌ها را تلخ و جانکاه دانست و افزود: در قرآن آمده است که خداوند با صابرین است و به خانواده‌های داغدیدگان سفارش کرد که از خداوند منان طلب مغفرت و صبر کنند و هرکه تنگدستی دارد از خدا کمک بگیرد تا خدا او را حمایت کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تمام کارها ارزشمند است، به خصوص کارهایی که در دریا و کشتی صورت می‌گیرد، زیرا خداوند در قرآن ۲۳ مرتبه به کشتی اشاره کرد و این نشان از اهمیت بالای این موضوع است.

این مسئول ادامه داد: کشتی‌ها برای منفعت مردم در اقیانوس‌ها حرکت می‌کنند تا کالای مورد نیاز مردم را انتقال دهد، این کالا می‌تواند مواد سوختی و یا مواد غذایی باشد و حمل آن حائز اهمیت بوده و کسانی که در این عرصه در کشتی کار می‌کنند کاری مقدس و ارزشمند انجام می‌هند.

معلمی با بیان اینکه کشتی آنقدر عزیز و ارزشمند است که پیامبر اسلام اهل بیت خود را به کشتی تشبیه می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر در این میان گاهی دریا تلاطم پیدا کرده که مصداق بارز آن تلاطم جامعه است و این طوفان ممکن است سیاسی باشدو از طوفان دریا خطرناک‌تر. با توسل به اهل بیت با این طوفان‌ها مبارزه می‌کنیم و اکنون در جریانات طوفان سیاسی باید دید کدام سمت انسان را نجات می‌دهد.

وی افزود: در این حادثه که کشتی چینی با نفتکش ایران برخورد کرد، چرا به سرعت خود را عقب کشید و از انسانیت عبور کرد و با فاصله یک کیلومتر صحنه را ترک کرد و رفت؟ کسانی که دور میزگرد می‎نشینند باید به این سوال‌ها پاسخ بدهند.

امام جمعه قائم‌شهر تاکید کرد: قطعاً در این راستا پیگیری‌هایی اتفاق می‌افتد، این موضوع باید روشن شود که اگر جنایتی در کار بود ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح این موضوع را هرگز تحمل نمی‌کنند تا دشمن زبون این‌گونه شرارت به خرج دهد و این کار جنایت جنگی محسوب می‎شود.

معلمی بیان کرد: دشمنی که جرات مقابله و سینه‎به‎سینه شدن با ما را ندارد ممکن است دست به جنایات این‎چنین بزند که اگر ثابت شود قطعاً بی‎پاسخ نیست و این مسائلی است که در آینده با گذر زمان روشن می‎شود، مسئولان باید پاسخگوی همه خانواده‌ها و ملت باشند و ملت ایران در این راستا حق مطالبه‎گری دارد.

وی در پایان گفت: خدمتگزاران سرمایه‌های این ملت هستند و فرزندان ما که سختی در دریا را تحمل کردند، کارگر ارزشمندی هستند، آنها کارگران معمولی نیستند چراکه کارگران معمولی نمی‎خواهند خطرپذیر باشند، اصل سفر دریایی درعین تمام زیبایی‌هایش سختی‎های خود را به همراه دارد، شهدای مدافع حرم نیز از همین خانواده‌اند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما