تاریخ انتشارجمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد مطلب : ۳۳۹۰۱۹
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نیروهای عراقی از بازداشت ریش سفید مشهور داعشی که دستور اعدام، بریدن سر و سنگسار قربانیان این گروه تروریستی در موصل را می‌داد، خبر دادند.
به گزارش تسنیم به نقل از روسیاالیوم، پیرمرد ریش سفیدی که دستور اعدام، بریدن سر و سنگسار قربانیان گروه تروریستی داعش در موصل را می‌داد، توسط نیروهای عراقی دستگیر شد. بر اساس این گزارش، این تروریست داعشی که ابوعمر نام دارد و ملقب به سفاح (خونریز) موصل است، یکی از معروف‌ترین تروریست‌‌های داعشی بود که به ایجاد رعب و وحشت در میان مردم موصل می‌پرداخت. منابع محلی اعلام کردند که ابوعمر اوایل ماه جاری میلادی پس از گزارش‌های مردمی به دستگاه‌های امنیتی مبنی بر حضور یک گروه تروریستی در برخی مناطق موصل، دستگیر شد. در ماه مارس(اسفند) سال 2015 میلادی تصاویری از سه مرد متهم به همجنسگرایی توسط گروه تروریستی داعش منتشر شد که ابوعمر دستور بریدن سر آنها با شمشیر را در میان مردم در یکی از میادین عمومی موصل صادر کرد. همچنین چندی پیش ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که ابوعمر در حال قرائت فهرست اتهامات یکی از قربانیان و صدور دستور بریدن سر این فرد بود.
پایگاه السومریه نیوز نیز در خبری به نقل از یک مسئول در شورای شهرستان الحویجه اعلام کرد که در ادامه عملیات پاکسازی این شهرستان توسط نیروهای ارتش، یگان زرهی و نیروهای حشد شعبی بیش از ۴۰ تن از اعضای گروه تروریستی داعش کشته شدند. این مسئول در ادامه افزود: «در این عملیات همچنین ۱۰ تروریست بازداشت شدند.» این عملیات بر امنیت شهرستان الحویجه، اطراف آن و حتی بقیه مناطق عراق تاثیر خواهد گذاشت. وی همچنین تصریح کرد که عملیات پاکسازی همچنان ادامه دارد و در روزهای نخست آن پیروزی‌های گسترده‌ای محقق شد. نیروهای عراقی صبح روز پنجشنبه عملیات پاکسازی مناطق «الزرکه» در شهرستان «الطوز» و «الحویجه» در جنوب غرب کرکوک را آغاز کردند.
خبر دیگر اینکه فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق در دیدار با عمار حکیم، رئیس‌جریان ملی «حکمت» از همه گروه‌ها برای مشارکت در ایجاد تفاهمی سازنده میان گروه‌های ملی که به تقویت روند دموکراسی در این کشور کمک کند، دعوت کرد. رئیس‌جمهور عراق در این دیدار تحولات سیاسی عراق و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات را بررسی کرد. عمار حکیم نیز از تلاش‌هایی که برای گفت وگو و همکاری میان بغداد و اربیل بر اساس اصولی تثبیت شده و با هدف تقویت وحدت مردم عراق انجام می‌شوند، حمایت کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴