تاریخ انتشارجمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
کد مطلب : ۳۳۸۹۸۱
نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط حساس کشور و مشکلات معیشتی مردم مجلس با افزایش حامل‌های انرژی مخالفت کرده و دولت باید برای حل بیکاری راه‌حل مناسبی در نظر بگیرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، علی گلمرادی اظهار داشت: بودجه سال ۱۳۹۷ که لایحه آن اخیراً به مجلس آمده دارای نقاط قوت و ضعفی است که ما نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نقاط ضعف آن را بررسی دقیقی خواهیم کرد.

وی افزود: مجلس مصمم است که بررسی لایحه و تصویب آن را متناسب با شرایط حاکم بر جامعه و مردم ارزیابی و اقدام کند، در بخشی از این بودجه بر اساس تبصره ۱۸ ما باید افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را داشته باشیم.

نماینده مردم هندیجان در مجلس بیان کرد: اکثریت همکاران ما در مجلس شورای اسلامی بر این باور و اعتقاد هستند که شرایط خاص کشور، مشکلات معیشتی، مسائل مشکلات اقتصادی و بحث بیکاری باعث گردیده تا از این تبصره استقبال شکل نگیرد.

وی گفت: به‌خاطر مشکلات معیشتی نگرانی بین نمایندگان مجلس وجود دارد، ما بر این باور هستیم که از محل افزایش این درآمد‌ها نمی‌توانیم برای حل مسائل و مشکلات حاد کشور استفاده کنیم، اعتقاد ما بر این است که این اتفاق سبب پیچیده‌تر، حادتر و جدی‌تر شدن مشکلات کشور شود.

گلمرادی عنوان کرد: به همین دلیل در کمیسیون انرژی به‌اتفاق آرا همه اعضای این تبصره گرانی حامل‌های انرژی را رد کردند البته این باید در کمیسیون تلفیق و نهایتاً در صحن علنی مجلس هم تصویب شود و بر اساس نظر نمایندگان حتماً تصمیم‌گیری خواهد شد.

افزایش قیمت‌های حامل‌های انرژی در مجلس رأی نمی‌آورد

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که تبصره افزایش قیمت حامل‌های انرژی رأی نمی‌آورد و ما می‌توانیم شاهد یک ثباتی بر وضعیت اقتصادی کشور باشیم. یکی از اشکالات بودجه این است که دولت قریب ۹۰ درصد از بودجه را به هزینه‌های جاری تخصیص داده است.

نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سهم عمرانی و موضوعات زیرساختی کشور در بودجه قریب به ۱۰ درصد است و این میزان نمی‌تواند کمک کند به مشکلات زیرساختی کشور، برای مسائل عمرانی کشور باید چاره‌اندیشی کرد.

وی گفت: ما باید حتماً به‌خاطر ضعف بودجه ظرفیت‌های بخش خصوصی و سرمایه‌های این بخش را جایگزین کنیم برای این‌که عقب‌ماندگی ما در حوزه عمرانی و خدماتی کاملاً ملموس است و نیاز به توجه جدی و ویژه دارد.

گلمرادی عنوان کرد: حضور بخش خصوصی از طریق تصحیح در قوانین و این‌که دولت اراده کند تا بستر را برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و مخصوصاً داخلی به‌دلیل ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی که تأکید بر ظرفیت‌های درون‌سازمانی دارد باید این کار انجام شود.

سهم خوزستان از نفت افزایش یافته است

وی افزود: خوشبختانه استان خوزستان در قیاس با سایر استان‌ها شرایط بهتری دارد، ما توانستیم با افزایش سهم نفت از دو در هزار به سه درصد شاهد افزایش یک افزایش چشم‌گیر در بودجه استان خوزستان باشیم.

نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قریب به ۱۳۰۰ میلیارد تومان در سایر استان‌ها ما افزایش بودجه داریم که با مدیریت خوب می‌توانیم بخشی از مشکلات استان خوزستان را حل کنیم.

وی گفت: البته استاندار خوزستان خالصانه در حال تلاش و نیاز است که گروه مدیریتی هم کنار وی پای‌کار باشد و با تعریف خوب از این بودجه بتوانیم درواقع در حوزه‌های مختلف شاهد تغییر ملموسی باشیم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴