تاریخ انتشارسه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۳۳۶۲۵۸
این یادداشت برای اصلاح خطاهای مشهود در صحبتهای اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران درباره بیمارستان کتالم است که بصورت چند نکته به مخاطبان جهت تنویر افکار عمومی ارائه می‌شود.
۰
plusresetminus
نقدی بر سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر
به گزارش بلاغ به نقل از رامسرنوین، یادداشت زیر برای اصلاح خطاهای مشهود در صحبتهای اخیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران درباره بیمارستان کتالم است که بصورت چند نکته به مخاطبان جهت تنویر افکار عمومی ارائه می شود.

۱. طبق مستندات موجود قبل از انعقاد قرارداد واگذاری، مجوز فعالیت بیمارستان کتالم توسط دانشگاه علوم پزشکی استان لغو شده بود و لذا دانشگاه استان چیزی نداشت که واگذار کند بلکه طبق قرارداد موصوف صرفا اموال مستهلک خود را به دانشگاه آزاداسلامی فروخته است.

۲. از لحاظ حقوقی اختیار بهره گیری از فضای ملک اشاره شده توسط متولیان موقوفه به دانشگاه آزاد اسلامی منتقل شده است، و نه دانشگاه علوم پزشکی استان

۳ . مجوز فعالیت آموزش پزشکی واحد ربطی به بیمارستان کتالم ندارد و هرگز در ارزیابی ها به عنوان یک فاکتور مثبت برای دانشگاه آزاد اسلامی به حساب نیامده است.

۳. طبق اسناد موجود دانشگاه آزاد اسلامی به اندازه همه عمر بیمارستان کتالم ، در طول تصدی مسئولیت، در بیمارستان کتالم هزینه کرده و اعتبار لغو شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان را به این بیمارستان بازگردانده است.

۴. متاسفانه مسئولین محلی با عدم اشراف حقوقی به موضوع بیمارستان کتالم و بی توجه به کوتاهی‌های انجام شده پیشین توسط دانشگاه علوم پزشکی استان، اداره اوقاف و نیز متولیان موقوفه، مسیر مبهمی را در پیش گرفته و اراده‌ای برای ورود مسئولانه جهت حل دغدغه‌های زندگی کارکنان بیمارستان و مردم شریف منطقه را ندارند، و این فرصتی را فراهم کرده است که مسئولین استانی امکان گریز از مسئولیت‌های خود را داشته باشند.

البته توجه دادن مسئولین شهرستان به پاسخ زیرکانه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مبنی بر نپذیرفتن رسمیت فعالیت دانشگاه بین‌الملل و احاله دادن آن به یک دانشگاه خصوصی، نیز قابل تامل است، که ربطی به این یادداشت ندارد و در فرصتی مناسب به آن پرداخته خواهد شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷