کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرمانده سپاه کربلای مازندران خبر داد

ساخت 50 واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش بهزیستی در منطقه سرپل‌ذهاب

4 دی 1396 ساعت 13:00

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: در صورت تهیه نقشه و مشخص شدن مکان توسط بهزیستی، سپاه کربلای مازندران 50 واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش بهزیستی در منطقه سرپل‌ذهاب می‌سازد.


سردار محمدحسین بابایی در گفت‌وگوی اختصاصی با بلاغ در ارتباط با فعالیت سپاه کربلای مازندران در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، اظهار کرد: علاوه بر اقدامات انجام شده برای تکمیل زیرسازی و شروع عملیات نصب کانکس توسط قرارگاه جهادی، برنامه‌ریزی برای جذب کمک‌های مردم برای ساخت منازل مسکونی هم در دستور کار ما قرار گرفت.

وی دلیل این موضوع را عدم توانایی مالی مردم منطقه در ساخت واحدهای مسکونی دائمی عنوان کرد و افزود: مردم برای اسکان دائم دچار مشکل مالی می‌شوند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران خاطرنشان کرد: باید آمادگی لازم برای ساخت واحد مسکونی و تامین نیازمندی‌های مردم زلزله‌زده وجود داشته باشد.

بابایی اضافه کرد: با وجود برنامه‌ریزی که در دستور کار داریم هنوز تکلیفی از سوی دولت در بحث اسکان دائم مشخص نشد.

بابایی به انعقاد تفاهم‌نامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با سازمان بهزیستی کشور برای احداث بیش از هزار و 100 منزل مسکونی برای افراد تحت پوشش بهزیستی خبر داد و گفت: سپاه کربلای مازندران احداث 50 واحد مسکونی را متقبل شده است.

وی بیان کرد: مقرر شد این واحدها در شهر سرپل‌ذهاب با کمک مردم منطقه احداث شود و منتظر مشخص شدن محل ساخت و ساز و نقشه‌های تهیه شده هستیم.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اظهار کرد: بیش از 100 گروه جهادی از استان مازندران برای حضور در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بر اساس تخصصی که دارند اعلام آمادگی کرده و منتظر اعلام نیاز ما هستند.

بابایی اضافه کرد: اگر تکیلف احداث دائم مردم زلزله‌زده کرمانشاه توسط دولت روشن شود، برنامه داریم با سرعت زمینه ساخت منازل مسکونی را به نحو مناسب به اتمام برسانیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بحث نصب کانکس‌هایی که استان مازندران در اختیار گرفت در منطقه زلزله‌زده به اتمام رسیده است، گفت: تامین کانکس به این دلیل که بر عهده قرارگاه سازندگی است و سهم هر منطقه در روز یک حد محدودی است، نصب کانکس ادامه دارد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: بحث اسکان موقت در منطقه‌ای که سپاه کربلای استان حضور دارد به عنوان یک معضل مطرح نیست و مردم راضی هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای کسانی که سرپناه آنها به صورت کلی از بین رفت اسکان موقت انجام شده است و افردی که واحدهای آنها تا حدودی قابل استفاده است، وضعیت موجود را تحمل می‌کنند.

بابایی بیان کرد: 80 درصد وظایف واگذار شده به سپاه کربلای مازندران در منطقه زلزله‌زده به اتمام رسیده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر مشکل اساسی مردم در روستاهای مورد بحث مازندران ساماندهی دام‌ها و اسکان دائم است، افزود: با ارسال تیم‌های تخصصی تلاش شد که بحث ساماندهی دام‌ها انجام شود و در حوزه اسکان دائم، دولت باید راهبرد مشخص خویش در این زمینه را مشخص کند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران اضافه کرد: برای بحث درآمد افراد و خانواده‌ها در زمینه آموزش اشتغال خانوادگی هم ورود پیدا کردیم.

بابایی ادامه داد: بچه‌های بسیجی و سپاهی هر وقت احساس کنند که کاری روی زمین مانده است، آستین همت را بالا زده و منتظر دستور و ابلاغ نمی‌مانند.

وی دلیل این موضوع را اتصال سپاه با دریایی بی‌کران مردم عنوان کرد و گفت: همه اقدامات انجام شده در سپاه برای مردم است، به همین دلیل تصمیمات و اقدامات این ارگان با همراهی مردم عملیاتی می‌شود.


کد مطلب: 336237

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/336237/ساخت-50-واحد-مسکونی-افراد-تحت-پوشش-بهزیستی-منطقه-سرپل-ذهاب

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com