کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیاده‌روی دونده مازندرانی از نوشهر تا کربلا

فارس

17 دی 1392 ساعت 8:29

مسئول کمیته دو و میدانی روستاییان غرب مازندران گفت: از اواسط بهار 93 به صورت دو و پیاده‌روی از نوشهر تا کربلا را خواهم دوید و تلاش دارم تا روزانه به طور میانگین 65 کیلومتر را طی کنم.


به گزارش بلاغ، یزدان خزایی امروز در نوشهر با اشاره به اینکه از اواسط بهار 93 به صورت دو و میدانی و پیاده‌روی از نوشهر تا کربلا را پیاده‌روی می‌کنم، گفت: و تلاش دارم تا روزانه به طور میانگین 65 کیلومتر را طی کنم.
وی با بیان اینکه می‌خواهم در مدت زمان 24 روز به کربلای معلی برسم، ابراز داشت: تمرینات بدنسازی و استقامت خود را آغاز کردم و روزانه دو ساعت تمرینات استقامتی و هوازی را انجام می‌دهم.
خزایی با اعلام اینکه در طول هفته بیش از چهار ساعت تمرینات بدنسازی انجام می‌دهم و این تمرینات ادامه دارد تا در روز آغاز سفر به کربلا به آمادگی کامل برسم، افزود: تمام هزینه‌های آمادگی جسمانی و تمرینات را خودم انجام می‌دهم و اسپانسری برای این کار ندارم اما اگر اسپانسری پیدا شود، استقبال می‌کنم.
مسئول کمیته دو و میدانی روستاییان غرب مازندران در ادامه درباره آخرین وضعیت دو و میدانی روستاییان غرب مازندران خاطرنشان کرد: پیست دو و میدانی اختصاصی برای ورزشکاران روستایی که بتوانند با آرامش خاطر و منظم در آنجا تمرینات خود را انجام دهند، وجود ندارد.
خزایی ابراز داشت: ورزشکاران دونده روستایی ما حتی به یک پیست خاکی هم قانع هستند اما این مقدار هم در اختیار آنها قرار ندارد.
وی درباره دوندگان روستایی نوشهر نیز گفت: این دوندگان در طول سال به علت نداشتن محل تمرین اختصاصی مجبور هستند در گرمای تابستان و در سرمای زمستان و حتی روزهای بارندگی در پارک نگین نوشهر بر روی آسفالت تمرین کنند که این امر از نظر علمی به مفاصل آسیب می‌رساند.
این دونده پیشکسوت مازندرانی در این باره اضافه کرد: با این شرایط ورزشکاران در هر مسابقه حداقل 15 روز با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کنند که این امر باعث دور افتادن آنها از شرایط آرمانی آمادگی جسمانی ورزشکاران می‌شود.
مسئول کمیته دو و میدانی روستاییان غرب مازندران با بیان اینکه دوندگان روستایی بیمه ورزشی خود را نیز از جیب خودشان هزینه می‌کنند، تصریح کرد: استعدادهای بسیار خوبی در دو و میدانی روستایی غرب مازندران وجود دارند که می‌توانند آینده دو و میدانی مازندران و کشور را در عرصه‌های بین‌المللی بیمه کند.
وی خاطرنشان کرد: در میان دوندگان روستایی در قسمت نیمه استقامت رکوردهای نزدیک قهرمانی کشوری دیده می‌شود که این قابلیت‌های بالای ورزش روستایی در دو و میدانی نیاز به توجه وی‍ژه دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه دو دونده نونهال نوشهری در بخش بانوان از آینده‌سازان دو و میدانی استان و کشور هستند که عناوین قهرمانی استان را نیز در کارنامه خودشان دارند، افزود: خانم صبا خزایی 12 ساله رکورد 100 متر را در زمان 15.7صدم ثانیه زد و با رکورد کشوری که حدود 14 ثانیه است فاصله بسیار کمی دارد و همچنین خانم همتا علمباز دونده 10 ساله روستاییان نوشهری 1500 متر مسابقات غرب استان را با زمان 6 دقیقه و 17 ثانیه و در قهرمانی استان نیز 6 دقیقه و 30 ثانیه پشت سر گذاشت و این علاوه بر خردسال بودنش در شرایط کمبود شدید امکانات دو و میدانی به این موفقیت‌های بزرگ دست یافت.
مسئول کمیته دو و میدانی روستاییان غرب مازندران عنوان کرد: در بخش مردان نیز بهنام ابراهیم‌نیا مقام سوم 100 کشوری را دارد که در مسابقات سریع‌ترین مردان روستاییان مازندران در 60 متر با رکورد 7.22ثانیه و در 100 متر 11.64 ثانیه با 15 سال سن رکوردهای نزدیک به قهرمانی کشور را در کارنامه خود دارند.
خزایی در پایان از هیئت‌های روستایی غرب مازندران خواست تا هر چه زودتر نمایندگان دو و میدانی خود را در بخش مردان و بانوان به کمیته دو و میدانی غرب مازندران معرفی کنند تا با برنامه‌هایی که این کمیته دارد غرب مازندران شاهد رشد و معرفی قهرمانان بیشتری در این رشته ورزشی باشد.
یزدان خزایی مسئول کمیته دو و میدانی روستاییان غرب مازندران پیش از این از نوشهر تا مشهد را به مدت 14 روز با پیاده طی کرده بود.


کد مطلب: 33431

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/33431/پیاده-روی-دونده-مازندرانی-نوشهر-کربلا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com