تاریخ انتشارسه شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
کد مطلب : ۳۳۲۶۶۷
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نیروی هوایی عربستان دیروز طی فقط چند ساعت حدود ۵۰ نوبت، مناطق و استان‎های مختلف یمن را هدف حملات خود قرار‌ داد.
در حالی که همه نگاه‌ها بر تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مورد اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی متمرکز شده عربستان از این فرصت برای کشتار بیشتر مردم یمن بهره می‌برد. به گزارش فارس، جنگنده‎های سعودی- آمریکایی در ادامه حملات خود علیه یمن، دیروز تنها ظرف چند ساعت ۴۹ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند. یک منبع نظامی یمن در این‌باره به خبرگزاری دولتی یمن «سبأ» گفته «جنگنده‎های سعودی شش بار منطقه «صبرین» استان الجوف و شش بار منطقه «عسیلان» استان شبوه را بمباران کردند.» نیروی هوایی عربستان یکشنبه شب همچنین مناطق مختلف منطقه «نهم» استان صنعا را در شش نوبت بمباران کردند و ۹ بار هم دو منطقه «حرض» و «میدی» استان حجه واقع در غرب یمن را هدف قرار‌دادند.
اسناد تازه از خیانت فتنه‌گران
از سوی دیگر وزارت کشور یمن، روز یکشنبه اعلام کرد که در ادامه پیگرد سران فتنه، اسنادی جدید و مهم از مخفیگاه برخی آنان به دست آورده که از جمله آن، طرح نظامی از پیش تعیین شده برای براندازی در صنعا و نقشه‌های جغرافیایی مربوط به آن بوده است. یک منبع امنیتی همچنین به خبرگزاری یمن «سبأ» گفت که این طرح شامل تقسیم‌بندی پایتخت به چهار بخش نظامی بود که سران امنیتی و نظامی وابسته به رهبر خائنان هدایت آن را بر عهده داشتند و این طرح شامل جزئیات کامل درگیری بود که کارشناسان نظامی آن را آماده کرده بودند. به گفته این منبع، سندهای دیگری نیز به دست آمده که بر ملا‌کننده اهداف واقعی تاسیس اردوگاه «شهید الملصی» است که پوششی بود بر آموزش شبه‌نظامیان و تک‌تیراندازها اما نه با هدف آمادگی برای مقابله با ائتلاف متجاوز به یمن. این منبع همچنین اعلام کرد اسناد دیگری نیز وجود دارد که به زودی برای اطلاع افکار عمومی منتشر خواهد شد. تحقیقات هنوز ادامه دارد و کسانی که در این خصوص بازداشت شده‌اند، در حال بازجویی هستند.
علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور اسبق یمن دوشنبه هفته گذشته در حالی که شورش علیه انقلابیون یمن را کلید زده بود در حال فرار به سمت مارب کشته شد. پس از این حادثه اسنادی از تبانی وی با عربستان و امارات برای خیانت به انقلابیون یمن و به ویژه انصارالله به دست آمد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰