تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۳۳۱۷۶۷
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: تولید و عرضه ذغال طاق که از خارج مازندران وارد استان می‌شود ممنوع است.
۰
plusresetminus
تولید و عرضه ذغال «طاق» در مازندران ممنوع است/ حمل ذغال بین استان‌ها باید با مجوز انجام شود
علی پیرفلک در گفت‌وگوی اختصاصی با بلاغ اظهار کرد: چوب طاق در جهت جلوگیری از گرد و غبار بسیار موثر است.

وی افزود: چوب این درخت برای جلوگیری از گرد و غبار در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و سمنان بسیار اثرگذار است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران اضافه کرد: این گیاه در برابر کاهش رطوبت و آب بسیار مقاوم است، حفظ این گیاه برای جلوگیری از توسعه کویر و حفظ خاک ارزشمند و حیاتی است، بحث قطع این درخت به نوعی تجاوز به منابع طبیعی محسوب می‌شود و مجازات چندگانه دارد و با مختلفان با اشد مجازات برخورد می‌شود.

پیرفلک در پاسخ به این سوال که در استان چه پیگیری‌های در این زمینه انجام شده است، گفت: فرآیند قاچاق چوب طاق در استان مازندران انجام نمی‌شود، استان‌های سمنان، خراسان شمالی و جنوبی باید پیگیر این امر باشند و برای برخورد در استان مازندران نیاز به دریافت اطلاعات کافی از این استان‌ها داریم.

وی خاطرنشان کرد: این ذغال به صورت آزادانه وارد استان نمی‌شود، حتی انتقال ذغال معمولی از یک استان به استان دیگر هم باید با مجوز انجام شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران در پایان گفت: موضوع قاچاق ذغال طاق از استان‌های تولیدکننده به مازندران به ستاد مرکزی و استان‌های مرتبط هم گزارش شده است که همکاری مناسبی در این زمینه نشده است و ممکن است اقداماتی درون استانی در این حوزه انجام شده ولی ما بی‌خبر هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷