کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران:

تولید و عرضه ذغال «طاق» در مازندران ممنوع است/ حمل ذغال بین استان‌ها باید با مجوز انجام شود

19 آذر 1396 ساعت 8:00

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مازندران گفت: تولید و عرضه ذغال طاق که از خارج مازندران وارد استان می‌شود ممنوع است.


علی پیرفلک در گفت‌وگوی اختصاصی با بلاغ اظهار کرد: چوب طاق در جهت جلوگیری از گرد و غبار بسیار موثر است.

وی افزود: چوب این درخت برای جلوگیری از گرد و غبار در استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و سمنان بسیار اثرگذار است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران اضافه کرد: این گیاه در برابر کاهش رطوبت و آب بسیار مقاوم است، حفظ این گیاه برای جلوگیری از توسعه کویر و حفظ خاک ارزشمند و حیاتی است، بحث قطع این درخت به نوعی تجاوز به منابع طبیعی محسوب می‌شود و مجازات چندگانه دارد و با مختلفان با اشد مجازات برخورد می‌شود.

پیرفلک در پاسخ به این سوال که در استان چه پیگیری‌های در این زمینه انجام شده است، گفت: فرآیند قاچاق چوب طاق در استان مازندران انجام نمی‌شود، استان‌های سمنان، خراسان شمالی و جنوبی باید پیگیر این امر باشند و برای برخورد در استان مازندران نیاز به دریافت اطلاعات کافی از این استان‌ها داریم.

وی خاطرنشان کرد: این ذغال به صورت آزادانه وارد استان نمی‌شود، حتی انتقال ذغال معمولی از یک استان به استان دیگر هم باید با مجوز انجام شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران در پایان گفت: موضوع قاچاق ذغال طاق از استان‌های تولیدکننده به مازندران به ستاد مرکزی و استان‌های مرتبط هم گزارش شده است که همکاری مناسبی در این زمینه نشده است و ممکن است اقداماتی درون استانی در این حوزه انجام شده ولی ما بی‌خبر هستیم.


کد مطلب: 331767

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/331767/تولید-عرضه-ذغال-طاق-مازندران-ممنوع-حمل-بین-استان-ها-باید-مجوز-انجام-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com