تاریخ انتشارجمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
کد مطلب : ۳۲۵۱۷۷
مسئولان فدراسیون جودو که به دلایل معلومی علاقه شدیدی به مربیان ازبکی دارند نلیا از ازبکستان را به ایران آوردند تا در صورت فراهم شدن شرایط این مربی ازبکی هدایت تیم ملی جودوی بانوان را بر عهده بگیرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، پس از گذشت بیش از یکسال و اندی از مدیریت محمد درخشان در فدراسیون جودو، سومین مربی خارجی به مدت یک هفته برای زیرنظر گرفتن تمرینات تیم ملی بانوان به ایران سفر کرده است. پیش از این "آذر شیخ علی‌اف" از کشور آذربایجان و "بالین کارن" از کشور اوکراین به ایران سفر کرده بودند و این بار "نلیا" هموطن نصرت‌خان ازبکی (سرمربی تیم ملی مردان) به ایران سفر کرده و مهمان ایرانی ها است. نصرت خان به چهره ناکام در جودوی ایران شهرت دارد و در المپیک ریو به عنوان سرمربی ایران حضور پیدا کرد و پرونده سیاه و تاریکی را از خود در جودوی ایران به یادگار گذاشت؛ حالا این بار مسئولان فدراسیون جودو که به دلایل معلومی علاقه شدیدی به مربیان ازبکی دارند، "نلیا" از ازبکستان را به ایران آوردند تا در صورت فراهم شدن شرایط این مربی ازبکی هدایت تیم ملی جودوی بانوان را بر عهده بگیرد، هرچند که نلیا سابقه سرمربیگری در تیم ملی ازبکستان را در کارنامه خود دارد اما او در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال 2016 و 2017 تنها یک مدال برنز برای جودوی ازبکستان در قهرمانی آسیا کسب کرده است.

مسئولان فدراسیون جودوی کشورمان در حالی این مربی ازبکی را به ایران آورده اند که زیرساخت‌های جودوی بانوان ما مشکل اساسی در بحث تکنیک و تاکتیک دارد؛ مسئولان فدراسیون باید روی گزینه ای به جمع بندی برسند که بتواند روی تکنیک و تاکتیک پایه ها تاثیرگذار باشد. متاسفانه با رزومه ای که مربی ازبکی دارد، کاملا روشن و واضح است که نلیا نمی‌تواند زیرساخت‌های جودوی بانوان را بسازد. برای ساختن زیرساخت‌های بانوان جودوی ایران، ما نیاز به مربیان کره شمالی، کره جنوبی و ژاپنی داریم، چرا که سبک این کشورها تقریبا یکی است و آنها می‌توانند به جودوی ما کمک کنند، اما مسئولان فدراسیون مربی ازبکی را آورده اند که نمی تواند در بخش بانوان تاثیرگذار باشد و در واقع این راه ادامه همان مسیری تاریک و بی سرانجامی است که "نصرت خان علی‌اف" رفت.

در واقع حضور مربیان ازبکی در ایران به این دلیل است که رئیس فدراسیون جودوی ازبکستان مسئول برگزاری مسابقات بین‌المللی جودو به شمار می رود و رئیس فدراسیون ایران زیرمجموعه باغدار ساروف رییس فدراسیون ازبکستان است. این نشان می دهد فقط دلیل حضور مربیانی ازبکی در ایران هیچ ربطی به توانایی های فنی آنها ندارد و این روابط است که باعث می شود که مربیان ازبکی به ایران می‌آیند. حالا سوال اینجاست چرا "علی‌اف" از رفت؟ اگر خوب نبود، چرا آمد و اگر خوب بود، چرا رفت و حالا فدراسیون به دنبال مربی خارجی است؟ اصلا چرا فقط فدراسیون جودوی ایران به دنبال آوردن مربیان ازبکستانی به ایران است؟ آیا این رفت و آمدهای ازبکی ها به ایران ارتباطی به رضا نصیرنژاد رئیس کوراش ایران دارد؟ مردی که سال ها در کشور انگلستان زندگی کرده و حالا به کوراش کشورمان خدمت می کند!

موضوع دیگر اینکه رئیس فدراسیون جودو طی چند روز گذشته مصاحبه ای را انجام داده و مدعی شده که مربیان ما نمی‌توانند با افکار 20 سال پیش کار کنند. باید این طور گفت که اگر جودوی ایران مدیریت اصولی داشته باشد، ما هم در بخش مربیان و هم در بخش بازیکنان پتانسیل‌های زیادی داریم. این تصمیمات اشتباه است که باعث شده به جودوی ایران ضربه وارد شود. این تصمیمات اشتباه مدیریت است نه ضعف در بخش مربیان، این ضعف در تصمیمات عجولانه مسئولان فدراسیون کاملا واضح و شفاف دیده می شود، این مدیریت است که اشتباه تصمیم می‌گیرد. اگر قرار بود در بخش مردان تصمیمات درست گرفته شود، منصوری با رزومه نداشته سرمربی تیم ملی ایران نمی‌شد! او اگر مربی خوب و موفقی بود، تیم ملی نوجوانان و جوانان را در جایگاه اول و دوم آسیا قرار می‌داد نه اینکه با عدم کسب نتیجه، مدیریت فدراسیون یک شبه او را به عنوان سرمربی بزرگسالان انتخاب می‌کند. پس این نشان می‌دهد اگر جودو با افکار 20 سال پیش مربیان پیش می‌رود، به این دلیل است که مدیریت تصمیمات اشتباهی را می‌گیرد.

در حال حاضر تیم ملی جودوی ایران با 6 ملی‌پوش راهی مسابقات گرند پری هلند شده و این رقابت ها از امروز آغاز می شود و این در حالی است که سعید مولایی در ترکیب تیم به هلند اعزام شده. سعید مولایی که سال‌ها برای جودوی ایران در رویدادهای مختلف تک مدال برنز گرفته، حالا با مینیسک پاره راهی مسابقات هلند شده و این نیز جزو همان تصمیمات غلطی است که فدراسیون گرفته؛ این در حالی است که پیش از اعزام جودوکاران به هلند رسانه‌های مختلف از مصدومیت شدید مولایی و پاره بودن مینیسک پای او خبر داده بودند و اینطور این موضوع رسانه‌ای شده بود که پای او هرچه زودتر برای جراحی باید تحت عمل قرار بگیرد. حال این برای جامعه جودو سوال است که چطور جودوکاری که مصدومیت او رسانه‌ای شده بود، حالا به یکباره پای او بهبود یافته و راهی مسابقات هلند می‌شود! شاید هم این تصمیم مسئولان فدراسیون جودو است که در این آشفته بازار مولایی را با این شرایط به مسابقات اعزام می‌کنند تا همچنان پشت تک مدال او سنگر بگیرند.

مسابقات هلند در حالی طی روزهای 26 تا 28 آبان ماه برگزار خواهد شد که طی چند روز گذشته مسابقات جودوی قهرمانی جهان در وزن آزاد و با حضور 58 جودوکار از 28 کشور دنیا برگزار شد و در بخش مردان 40 نفر از بهترین‌های دنیا حضور پیدا کردند و مدال‌های مسابقات را درو کردند و جای نمایندگان ایران در آن رقابت ها خالی بود. حال با این شرایط جواد محجوب جودوکار محبوب ورزش ایران در وزن 100+ کیلوگرم راهی مسابقات هلند شده و اگر بتواند حداقل در دو دور به موفقیت دست پیدا کند، امکان مدال گرفتن او بسیار زیاد است. در وزنی که محجوب حضور پیدا کرده، 12 نفر بیشتر حضور ندارند و قطعا محجوب با کار آسانی که در این رقابت‌ها دارد می‌تواند برای رسیدن به مدال، فدراسیون جودوی ایران را از شرایط بحرانی که دارد، خارج کند.

لازم به یادآوری است بعد از رقابت‌های گرندپری هلند، مسابقات مهمی را جودو در ژاپن پیش رو دارد که در واقع آن رقابت‌ها برای همه جودوکاران دنیا مهم است و بعد از این مسابقات مستر را در روسیه پیش رو داریم که فقط سعید مولایی مصدوم می تواند در آن رقابت ها وارد تاتامی شود.

منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴