تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۳۱۸۶۱۴
رئیس اداره شیلات جویبار از استقبال جوانان به تولید ماهی در قفس خبر داد و گفت: به دلیل صید غیرمجاز، آلودگی رودخانه و مصب رودخانه با کاهش صید روبرو شدیم.
۰
plusresetminus
سیدحسین سلیلی در گفت‌وگو با بلاغ با بیان اینکه جویبار دارای 18 کیلومتر نوار ساحلی است، اظهار کرد: پنج شرکت تعاونی صیادی پره و دو صیدگاه خاویار زیر نظر اداره کل شیلات و تحت نظارت شیلات این شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در حوزه گرم‌آبی نیز این شهرستان از مجموع 57 آبندان حدود 2 هزار و 100 هکتار تحت پوشش شیلات قرار دارد که سالیانه بالغ بر 5 تن و 400 کیلوگرم انواع ماهی گرم‌آبی برداشت می‌شود.

رئیس اداره شیلات جویبار همچنین به 200 مزرعه پرورش ماهی در این شهرستان اشاره و عنوان کرد: در 400 هکتار ازاین مزارع سالانه 2 هزار و 400 تن انواع ماهی گرم‌آبی «کپور، کفال، آمور» تولید و صید می‌شود.

تولید 30 تن خاویار در جویبار

سلیلی بیان کرد: دو مزرعه سردآبی با تولید سالیانه 25 تا 30 تن ماهی سردآبی در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه یک مجموعه بزرگ پرورش ماهی خاویار در این شهرستان وجود دارد، گفت: در سال حدود 2 هزار تن گوشت و 30 تن خاویار در شرکت قره‌برون تولید می‌شود.

رئیس اداره شیلات جویبار از تأسیس یک شرکت خوراک دام آبزیان در شرکت قره‌برون جویبار خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش از این باید برای تأمین خوراک دام آبزیان به‌ویژه خوراک ماهیان خاویار از کشورهای فرانسه و ایتالیا به این شهرستان وارد می‌شد که با وجود این شرکت میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی اقتصادی انجام شد.

این مسئول به پتانسیل این شهرستان در تولید ماهی در قفس اشاره و تأکید کرد: با راه اندازی مجموعه پرورش ماهی در قفس لاریم، سال گذشته 65 تن بچه‌ماهی از روستای ارجمند فیروزکوه با وزن 150 تا 170 گرم در 20 قفسه رهاسازی شد که پس از 6 ماه حدود 400 تن ماهی با وزن دو تا سه کیلوگرم از این نوع بچه ماهی‌ها برداشت شد.

سلیلی از استقبال جوانان به تولید ماهی در قفس خبر داد و گفت: به دلیل صید غیرمجاز، آلودگی رودخانه و مصب رودخانه با کاهش صید روبرو شدیم و به همین علت جوانان این منطقه به سمت صید صنعتی یا همان تولید ماهی در قفس رو آورده‌اند.

رهاسازی 10 میلیون بچه‌ماهی در رودخانه‌های جویبار

وی تصریح کرد: امسال در راستای شیل‌گذاری، مولدین ماهی از بندر ترکمن کانال فوزینی و تکثیر شهید رجایی بالغ بر 100 گونه ماهی مولد و بالغ بر یک میلیون بچه ماهی به وزن یک و نیم تا سه گرم در دریا رهاسازی شده است.

رئیس اداره شیلات جویبار از رهاسازی 10 میلیون بچه‌ماهی در رودخانه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای بحث ماهیان رهاسازی شده در رودخانه سیاه رود لاریم با همکاری تعاون پره بالغ بر 10 میلیون بچه‌ماهی کپور، ماهی سفید و خاویار در این رودخانه رهاسازی شده است.

سلیلی برای جلوگیری از صید غیرمجاز از بستر رودخانه و دریا از نیروی انتظامی، فرمانداری، محیط زیست و فرماندهی دریابانی خواست تا برای پاکسازی مناطق آلوده به صید غیرمجاز اقدامات سختگیرانه‌ای اتخاذ کنند.

به گزارش بلاغ، طی دو سال گذشته 640 تن انواع ماهی استخوانی در دریای ساحلی جویبار صید شد، این در حالی است که سال گذشته میزان صید در نوار ساحلی جویبار به 350 تن یعنی کاهش 45 درصدی صید ماهی رسیده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴