تاریخ انتشارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
کد مطلب : ۳۱۸۴۱۱
سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: پس از اتفاقات بازی با فولادخوزستان، خدا رحم کرد که من سکته نکردم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، علی دایی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش در مورد قضاوت‌های داوران در دیدارهای سایپا اظهار داشت: اتفاقی که در دیدار تیم ما مقابل فولاد خوزستان رخ داد یک اتفاق نادر بود که باید متأسفانه برای تیم داوری افسوس خورد. اگر کمک داور آن توپ را پنالتی نگرفته بود چرا آمد کنار دروازه و چرا پرچم نزد؟! مگر داوران با هم ارتباط ندارند؟ چرا با هم صحبت نکردند نمی‌دانم اسم این کار را چه بگذاریم!

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: داوری علیه ما است؛ یک روز می‌گویند ماده ۱۲ و یک روز می‌گویند ماده ۱۴ می‌گوید. ما صورت مسئله را هضم می‌کنیم بازی پارس جم بازیکن من توپ را زده اما به بازیکن حریف خورده اما متأسفانه می‌گویند ماده ۱۲ این را می‌گوید و آن را می‌گوید. شما دقیقه ۴ و یا ۵ بازی بارسلونا و مادرید را نگاه کنید چنین خطایی را به هیچ عنوان پنالتی نمی‌گیرند. یا اینکه بازی رئال مادرید و تاتنهام را نگاه کنید.

سرمربی تیم فوتبال سایپا در ادامه افزود: بازی با فولاد بازیکن حریف توپ را نمی‌زند بازیکن من را می‌زند. حریف روی بازیکن من خطا می کند داور آمده کنار خط ایستاده ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بعد ایوب والی سمت کمک داور رفته و بعد ایمان مبعلی رفت و از آنجا نظرات برمی‌گردد. دقیقه ۸۷ را نگاه کنید روی جعفری پنالتی می‌شود آن را نمی‌گیرد آن لحظه بازیکن ما سلیمانی زودتر می‌زند و دفاع حریف پای بازیکن ما را می‌زند و پنالتی نمی‌گیرد. داوران روحیه تیم ما را پایین آوردند اعصاب بازیکنان ما را به هم ریختند. ما دیگر نه به داوری اطمینان داریم و نه چیز دیگری! 

دایی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: بازیکن ما را در بازی با سپیدرود طوری زدند که رباط صلیبی و رباط زانوی او پاره شد. دکتر کیهانی به بازیکن ما گفته بود آیا تو را ماشین زده است؟ چند بازیکن من و ملی‌پوش ما را سه کارته کردند. داوران شاید بازی دیروز یک مأموریتی داشتند تا ما را ببازانند. 

دقیقه پایانی بازی بازیکن پاس به عقب نمی‌دهد گلر من می‌گیرد و آن را خطا می‌گیرند. داور از کمک خود سؤال نکرد و سوت پنالتی زد و کمک داور آمد کنار خط و جای خود ایستاد.

وی در مورد اینکه داور بازی کادر فنی سایپا را تهدید کرد، گفت: ‌داور بازی ما را تهدید کرد و در آخر نیز برادر من را اخراج کرد. دیروز خدا رحم کرد که سکته نکردیم. باید یک فکری به حال داوری کنیم مگر می‌شود داور این همه سوت علیه ما بزند؟ دم بچه‌های باغیرت ما گرم آنها تا لحظه آخر ایستادند و اجازه ندادند چیزی که آقایان می‌خواستند، شود!

دایی در ادامه افزود: چرا در بازی با پارس جم داور کنار به داور وسط می‌گوید توپ را زده و پنالتی نیست اما داور وسط پنالتی می‌گیرد. اگر ما این امتیازها را گرفته بودیم الان اول و دوم جدول لیگ برتر بودیم.

وی در پاسخ به این سؤال چرا با حساسیتی که شما روی نتایج تیم‌تان دارید همیشه داوری علیه شما بوده است، گفت: به خاطر اینکه من زیر حرف زور نمی‌رود سرم زیر پرچم آقایان نیست. من دنبال فوتبال سالم هستم و کاری به کسی ندارم. با کسی خوش و بش نمی‌کنم و مراوده‌ای هم ندارم. به حاشیه نمی‌روم و کارم را می‌کنم. من به عنوان مربی باید تیم خودم را آنالیز کنم تیم حریف را آنالیز کنم، بهترین نفرات را بچینم اما دیگر نمی‌توانم تیم داوری را آنالیز کنم، نمی‌توانم افکار آنها را بخوانم این اتفاقات فاجعه بود چرا همیشه داوری به ضرر ما گرفته می‌شود؟ تا دلتان بخواهد در بازی با سپیدرود ۱۲ تا ۱۳ بار بازیکنان ما را بد زدند اما پنالتی نگرفتند. من مانده‌ام چه حرفی باید بزنم؟ ما این جوانان را جمع کردیم و یک تیم درست کردیم و می‌دانم از این بچه‌ها ۴ تا ۵ نفر آنها می‌توانند به تیم ملی بروند وسط دو نیمه باید در رختکن به جای اینکه نکات فنی را به بازیکنانم بگویم به آنها دلداری می‌دهم و به آنها می‌گویم اشکالی ندارد. بازیکنان ما با اعصاب خراب وارد زمین می‌شون و با روح و روان آنها داوری بازی می‌کند.

دایی در ادامه انتقادهای خود از قضاوت داوران در مقابل تیم سایپا گفت: در اصفهان بازی با سپاهان آن کارها را کردند و بازیکنان ما را اخراج کردند خدا دوست‌مان داشت ما را اخراج کردند تا در بازی فینال حضور نداشته باشیم. هیچ احدی نمی‌تواند ما را خراب کند تا آن بالایی نخواهد.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: خطایی می‌گیرند که قطعاً‌ خطا نبوده است. می‌آیند زاویه را باز می‌کنند تا بزنند در گل ما. برای ما پنالتی نمی‌گیرد مگر می‌شود؟ من خواهش می‌کنم یک بار داور را بخواهند تا بیاید از خودش دفاع کند، داور بیاید دلیل این کارها را به من بگوید چرا این کارها را می‌کند؟ داوری بیاید به ما بگویید مطمئناً دلایلی دارد که ما خبر نداریم. بعد از اتفاقاتی که در اصفهان رخ داد همه داوران علیه ما شدند یکی برای ما ماده می‌آورد به هرحال هر ماده‌ای تبصره‌ای دارد اگر قرار است پنالتی گرفته شود باید برای من هم گرفته شود، باید برای همه گرفته شود چرا حق این آدم‌ها را پایمال می‌کنند؟ در این ۴ -۵ هفته تیم ما ضرر کرده است.

دایی در ادامه عنوان کرد: ما اگر نخوردیم نان گندم اما دیده‌ام دست مردم. داوری یکسری قوانین دارد ما این صحنه‌ها را در فوتبال‌های داخلی و خارجی دیده‌ایم. بازی سپیدرود را نگاه کنید قبل از گل خوردن ما یک کرنر برای سپیدرود گرفتند. به گفته کارشناسان شما در برنامه آن صحنه پنالتی نبود اما داوران آن را گرفتند. من می‌گویم یک بار از آقای مهدوی خواهش کنید جواب سؤال من را بدهد چرا خطای دقیقه ۹۰ را که وسط خط کرنر بود آوردند وسط دروازه ما گذاشتند؟

در ادامه صحبت‌های علی دایی مجری برنامه اعلام کرد رئیس کمیته داوران به روی خط برنامه آمده و می‌خواهد در مورد مسائل داوری صحبت کند که دایی در واکنش به این سخنان گفت:‌ من کاری با فریدون اصفهانیان ندارم. او رئیس کمیته داوران است می‌خواهد بیاید صحبت کند و همه چیز را ماست‌مالی کند. همه گفته‌اند آن صحنه پنالتی بود او هم بیاید بگوید پنالتی بود.

فریدون اصفهانیان در صحبت‌های خود مبنی براینکه داوری جوان بوده و اشتباهات در داوری رخ می‌دهد و علی دایی در واکنش به صحبت‌های رئیس کمیته داوران گفت: من برخی از صحبت‌های او را قبول دارم و برخی را قبول ندارم. چرا جوانگرایی را برای بازی‌های استقلال و پرسپولیس نمی‌گذارند؟ و برای ما جوانگرایی می‌کنند و سر ما را می‌برند؟ اگر تیم داوری می‌خواهد پخته شود در لیگ یک و دو قضاوت کند و تجربه کسب کند. آقای مهدوی خیلی است که در لیگ برتر قضاوت می‌کند جوانگرایی چی؟  اگر هدست داوری ایراد داشت چرا داور کنار پرچم را بلند نکرد. هدست داور خراب بود پرچم را که می‌توانست بلند کند در همه جای دنیا داور چیزی را ببیند پرچم را بلند می‌کند.  اصفهانیان مسئله را ماست‌مالی می‌کند چرا همه ضربه‌ها را ما می‌خوریم لیگ برتر که جای تجربه کسب کردند نیست چرا داوران ما می‌روند در اندونزلی قضاوت می‌کنند؟ چون می‌روند پول بیشتر می‌گیرند و می‌آیند. داوران خوب می‌روند آن طرف قضاوت می‌کنند و جوان‌ها را می‌آورند و سر ما را می‌برند. چرا داوران جوان را برای بازی‌های بزرگ نمی‌گذارند؟ من سؤالم این است هدست داور ایراد دارد؟ من این حرف را قبول ندارم. بازی پارس جم و سایپا داور کنار به داور وسط می‌گوید پنالتی نیست اما پنالتی می‌گیرد! آنجا داور وسط گوش نمی‌دهد اما اینجا گوش می‌دهد. سؤال‌های من این است. چرا خطا روی خط کرنر گرفته شده می‌آیند وسط دروازه ما می‌چینند؟ اصفهانیان به من بگوید چرا توپ را از کنار کرنر می‌آورند زاویه را بازی می‌کنند و وسط دروازه ما می‌گذارند. من از اول هم گفتم سؤال من این است چرا تمام اشتباهات داوری باید به ضرر ما باشد. اصلاً چرا فقط اشتباهات داوری برای سایپا است؟

منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما