BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> دفاع، یک فریضه دینی و آموزه عاشورای حسینی است پاسخ قدرتمندانه، لازمه مواجهه با رئیس جمهور گستاخ آمریکا | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارجمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۳۱۴۱۵۵
امام جمعه نکا ایستادگی و دفاع در برابر ظلم را یک فریضه دینی و آموزه عاشورای حسینی برشمرد و گفت: نقش کربلا این بود که سیدالشهدا به همراه افراد معدودی در برابر ظلم امپراتور زمان خود ایستادند، فداکاری کرده و کشته شدند اما ظلم را قبول نکردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا،  آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های اولین جمعه ماه محرم که با آغاز هفته دفاع مقدس همزمان شده است، ضمن گرامیداشت حماسه هشت سال دفاع مقدس، هدف قیام اباعبدالله الحسین را برای انجام فریضه امربه‌معروف‌و‌نهی‌ازمنکر توصیف کرد.

وی با اشاره به تقارن این رویدادها با بازگشایی مدارس، اظهار کرد: تفکر و فرهنگ بسیجی باید در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها حاکم بوده و مدارس و دانشگاه‌های ما باید بسیج محور باشند به‌گونه‌ای که بسیج رونق داشته و 80 میلیون بسیجی در کشور داشته باشیم.

امام جمعه نکا در ادامه به بیان نکاتی در زمینه دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: اصل دفاع مسئله بسیار مهمی است چراکه دفاع به عنوان یک فریضه دینی و آموزه عاشورای حسینی است که باید آن را در زندگی خود حفظ کنیم.

این مسئول اضافه کرد: نقش کربلا این بود که سیدالشهدا با چند نفر جنگ کرد به‌گونه‌ای که افراد معدودی در کربلا آمده، در برابر ظلم امپراتور زمان خود ایستادند، فداکاری کرده و کشته شدند اما ظلم را قبول نکرده و یزید را شکست دادند.

وی گفت: دفاع یک مسئله است اما تبیین زحمات و خاطرات مدافعان در دفاع از دین چه در دفاع مقدس و چه در دفاع از حرم، یک امر لازم دیگری است که بنابر نظر رهبر معظم انقلاب باید این موضوعات به خوبی برای جوان و نوجوان امروز ما بیان شود.

محمدی لائینی تصریح کرد: هشت سال نورانی دفاع مقدس و این 6 سال نورانی دفاع از حرم خاطرات، نشانه‌ها و تابلوهای زیبای فراوان از ایثار و ایستادگی در خود جا داده است که باید برای نسل جوان باز شود و نسل جوان باید بداند نسل‌های گذشته در پای ایفای وظیفه چه خدمات و جانفشانی‌هایی را انجام داده است.

وی در ادامه سخنان رئیس جمهور آمریکا را بی‌ادبانه و گستاخانه خواند و افزود: امروز ما در مقابل دشمن نسلی مدافع هستیم و باید در برابر دشمن محکم صحبت کنیم، نباید اجازه دهیم دشمن تا این اندازه گستاخانه، پر رو و با جرأت صحبت کند.

خطیب جمعه نکا با بیان نیاز به سخنان محکم و تحقیر رئیس جمهور آمریکا مانند صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در جمع خبرگان رهبری، تأکید کرد: امام راحل و رهبری این شجاعت را از عمه بزرگوار خود یعنی حضرت زینب کبری(س) آموختند.

این مسئول اضافه کرد: این بانوی بزرگ باوجود تمام سختی‌ها و مصیبت‌ها در مقابل یزید با شجاعت و شهامت صحبت می‌کند تا جایی دشمن حتی را پست از هم‌کلامی با خود توصیف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز ملت ایران باید این شجاعت و شهامت را داشه باشد، گفت: ادبیات، دیپلماسی و صحبت‌های ملت و مسئولان ما به تبعیت از رهبری باید از همچین صلابت، قوت و شجاعتی برخوردار باشد.

محمدی لائینی رئیس جمهور آمریکا را فردی بی‌ادب خواند و اعلام کرد: ملت ایران پاسخ گستاخی‌ها و بی‌ادبی‌های شما را در میدان عمل می‌دهند.

وی افزود: همانطوری که در میدان‌های عمل دفاع مقدس و 6 سال دفاع از حرم پاسخ کوبنده به آمریکایی‌ها داده شد، امیدواریم به همین زودی‌ها بتوانیم نابودی اسرائیلی‌های غاصب را جشن بگیریم.

در پایان خطیب جمعه نکا تأکید کرد: چراکه همین قدرت استکباری آمریکایی و صهیونیست ها پشت سر جنایات در میانمار و فتنه انگیزی در دیگر نقاط جهان مانند همه‌پرسی کردستان و تجزیه عراق آن قرار دارد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴