امام جمعه نکا همه‌پرسی استقلال کردستان را زمینه‌ساز فتنه‌های جدید در منطقه خواند و گفت: با استقلال کردستان و یکپارچه شدن کردهای ایران، عراق، سوریه و ترکیه این منطقه تبدیل به پاتق جدید برای دشمنان شده و اسرائیل جدید در منطقه متولد می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره به مشکلات فراوان از سوی دشمنان برای ملت مسلمان ایران از ابتدای انقلاب تاکنون، اظهار کرد: اگر در مسیر ایمان و تقوا حرکت کنیم باید انتظار مشکلات را نیز داشت.

وی افزود: یکی از این مشکلات جریان تروریستی داعش بوده که بنابر طرح آمریکایی-اسرائیلی شکل گرفت تا در مرزهای فلسطین اشغالی سلاح خود را به سمت کشورهای اسلامی بگیرد که اکنون با تلاش و ایثارگری مدافعان حرم طومار آن در حال جمع شدن است.

امام جمعه نکا موضوع همه‌پرسی استقلال کردستان را فتنه جدیدی از سوی دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: با استقلال کردستان و یکپارچه شدن کردهای ایران، عراق، سوریه و ترکیه این منطقه تبدیل به پاتق جدید برای دشمنان شده و اسرائیل جدید در منطقه متولد می‌شود.

راهی برای حل مشکل مسلمانان

این مسئول ماهیت آمریکا را اقدام برای انجام چنین کارهایی توصیف و اضافه کرد: امروز در مسئله کشتار مسلمانان میانمار نیز اسرائیل به صورت مستقیم درحال فروش سلاح و آموزش به نظامیان میانماری است.

وی رسیدن مسلمانان به مرز قدرت بزرگ جهانی را راه حل پایان مشکلات مسلمانان خواند و گفت: تا قدرت پیدا نکرده و در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در دنیا قدرتمند نشویم این روال ادامه دارد.

محمدی لائینی با اشاره به عدم کناره‌گیری زبانی آمریکا از برجام با وجود عدم پایبندی عملی به آن، خواستار اقدام قاطع از سوی مسئولان کشور شد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی نیز به زبان پایبند به برجام بماند اما در عمل اقدامات هسته‌ای خود را از سرگیری و احیا کند.

توجه بیشتر به حجاب فرزندان

وی با اشاره به رویداد تاریخی مباهله در صدر اسلام، این اتفاق را نشانگر فضیلت و شرافت اهل بیت به خصوص علی(ع) دانست و افزود: در این آیه خداوند علی(ع) را به منزله جان پیامبر معرفی می‌کند.

خطیب جمعه نکا با بیان ارزش و جایگاه بسیار مهم خانواده در اسلام، خاطرنشان کرد: باتوجه به قرار داشتن در آستانه بازگشایی مدارس خانواده‌ها دو نکته را باید رعایت کنند که یکی از آن‌ها توجه به خانواده‌های نیازمند دارای دانش‌آموز است به گونه‌ای که دانش‌آموزان آن‌ها را نیز مانند فرزندان خود دانسته و به آن‌ها کمک کنند.

این مسئول اضافه کرد: دومین نکته مهم برای خانواده‌ها با حجاب فرستادن دانش‌آموزان به مدرارس است نباید به خصوص دختران را بدون حجاب و بدون چادر به بیرون فرستاده و در این زمینه تربیت و فرهنگ غلط را به کار برد.

وی خانواده و آموزش‌و‌پرورش را نهادهای مسئول و پاسخگو نسبت به تربیت فرزندان برشمرد و گفت: هرکسی بتواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکند خانواده و آموزش‌وپرورش نمی‌توانند عذر بیاورند.

محمدی لائینی با طرح این پرسش که چرا چادر درحال به حاشیه رفتن در مدارس است، تصریح کرد: آیا بی‌حجاب شدن با حجاب‌ها و بی‌چادر شدن چادری‌ها هنر است، چرا مدارس و خانواده‌ها مسئله چادر را جدی نمی‌گیرند.

محلی برای انتقال ارزش‌ها نه ضد ارزش

وی همچنین خواستار آموزش استفاده صحیح از موبایل به دانش‌آموزان از طریق خانواده و آموزش‌وپرورش شد و افزود: بسیاری از خانواده‌ها گلایه دارند که فرزندان آن‌ها برخی از نرم‌افزارها و اطلاعات غلط را در مدارس از دوستان خود می‌گیرند.

در پایان امام جمعه نکا مدرسه را محلی برای انتقال ارزش‌ها توصیف و خاطرنشان کرد: مدرسه نباید محل انتقال ضد ارزش‌ها در جامعه شود و در این راستا آموزش‌وپرورش باید مسئله را جدی بگیرد، باید توجه کنیم که ابتدا پرورش بر آموزش ارجحیت دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴