تاریخ انتشارجمعه ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۳۱۲۰۰۵
امام جمعه نکا ولایت را لازمه پذیرش اسلام برشمرد و گفت: : بدون ولایت انسان به حقیقت علم، حکمت و بعثت نرسیده و هدایت نمی‌شود.
۰
plusresetminus
اسلام بدون ولایت مورد رضایت خداوند نیست/ نگرانی از حجاب افتضاح برخی از زنان در کوچه و خیابان
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته شهرستان نکا با اشاره به اینکه اسلام بدون ولایت و اهل بیت مورد رضایت خداوند نیست، اظهار کرد: بدون ولایت انسان به حقیقت علم، حکمت و بعثت نرسیده و هدایت نمی‌شود.

وی پیروی از ولایت امیرالمومنین را تبعیت از مواضع ایشان برشمرد و افزود: کسانی که مدعی شیعه علی(ع) هستند باید در فکر، گفتار و عمل خود به طور کامل از ایشان تبعیت داشته باشند.

امام جمعه نکا با بیان اینکه حجاب و نماز یکی از معیارهای تبعیت از ولایت به شمار می‌آیند، خاطرنشان کرد: باید مسئله حجاب به خصوص چادر را جدی بگیریم درحالی که وضعیت پوشش برخی از زنان در کوچه و خیابان افتضاح است.

این مسئول با انتقاد از برخی اقداماتی که در بعضی از تالارها صورت می‌گیرد، آن را به دور از شأن جامعه اسلامی خواند و اضافه کرد: این اقدامات در مملکت شیعه علی(ع) غیرقابل قبول بوده و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

لزوم زنده نگه داشتن یاد همه شهدا

لائینی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت میثم تمار، مدافعان حرم را ادامه دهنده راه میثم تمار دانست و اظهار کرد: دفاع از ولایت و حریم آن افتخار بسیار بزرگی به شمار می‌آید.

وی با تسلیت سالروز کشتار روز 17 شهریور، این اقدام رژیم شاهنشاهی را به دستور آمریکا خواند و افزود: این کشتار به دستور ژنرال آمریکایی در آخرین روزهای عمر حکومت شاهنشاهی انجام شد.

امام جمعه نکا با بیان لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره همه شهیدان چه شهدای ابتدایی انقلاب و چه شهدای امروز مدافع حرم، خاطرنشان کرد: تمام و خیابان‌های شهر نباید از عکس شهدا خالی باشد.

این مسئول اضافه کرد: انتظار داریم مسئولان شهر به خصوص شهردار باید به این نکته‌ها توجه کنند که تصاویر شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم باید در نقاط مختلف شهر نصب و دیده شود.

در پایان وی ماجرای میانمار را فاجعه بسیار بزرگ و ناراحت کننده توصیف کرد و گفت: این فاجعه از جنایت‌های داعشی‌ها کم ندارد و به دستور آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد که نشان می‌دهد این اعمال با اجازه قدرت‌های استعماری عملی شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰