تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۳۱۱۸۶۲
نظامیان ائتلاف تحت رهبری آمریکا با دو عملیات هلی‌برن جداگانه در حومه شهر «دیرالزور» سوریه، سرکرده‌های تروریست‌های «داعش» را فراری دادند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، رسانه جنگ سوریه به نقل از «اتاق هماهنگی‌های مخالفان مسلح دولت سوریه»، اعلام کرده، ائتلاف آمریکایی ضد داعش طی دو عملیات هلی‌برن جداگانه، شماری از سران داعش را فراری داد. به گزارش ایسنا، براساس این خبر، نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا یک عملیات هلی‌برن را در منطقه «کب الملا» واقع در اطراف روستای «البولیل» حومه جنوب شرقی دیرالزور انجام دادند.
در این عملیات، دو بالگرد به کار گرفته شد و آمریکایی‌ها توانستند مسئول دارایی داعش در میدان نفتی «تیم» و چهار خانواده داعشی را فراری دهند.ائتلاف آمریکایی ضد داعش در یک عملیات هلی‌برن دیگر که آن را نیز در حومه «دیرالزور» و در نزدیکی منطقه «الرحبه» (بیابان‌های المیادین) انجام داد، هشت عضو مهم داعش را فراری داد.
در ارتباط با شیطنت‌های آمریکا، فرمانده اتاق عملیات نیروهای همپیمان ارتش سوریه نیز اخیراً اعلام کرده بود، اگر توطئه‌های آمریکا نبود، دیرالزور خیلی زودتر از اشغال داعش خارج می‌شد. وی گفت، حملات عمدی جنگنده‌های ائتلاف به ارتش سوریه، علاوه بر اینکه عملیات ارتش را عقب انداخت، باعث شد که داعش تلاش کند بر شهر «دیرالزور» مسلط شود. هر چند که بالاخره نتوانست به این هدف خود برسد.در ارتباط با حمایت‌های هوایی و لجستیکی آمریکا از گروه تروریستی «داعش» در سوریه، عراق و افغانستان، تاکنون گزارش‌های مستند فراوانی منتشر شده است.
به اعتقاد کارشناسان، تنها در صورتی مقامات آمریکایی به خاطر این حمایت‌ها، به پای میز محاکمه کشیده می‌شوند که نفوذ آمریکا بر نهادهای قضایی بین‌المللی برداشته شود.

بیانیه ارتش درباره شکست محاصره دیرالزور
فرماندهی کل ارتش سوریه اما طی بیانیه‌ای، اعلام کرده: «یگان‌های نیروهای مسلح ما با همکاری نیروهای همپیمان و محلی و همچنین، با پشتیبانی نیروی هوایی سوریه و روسیه، پس از چند عملیات موفقیت‌آمیز، مرحله دوم عملیات را در عمق صحرای سوریه به پایان رسانده و توانسته‌اند محاصره شهر دیرالزور را در هم بشکنند و غیرنظامیان این شهر را که حدود سه سال در محاصره بوده‌اند، آزاد کنند.»
فرماندهی کل ارتش سوریه این اتفاق را «تحولی استراتژیک» خوانده است.

واکنش ائتلاف فلسطین
ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین نیز آزادسازی دیرالزور از لوث داعش را پیروزی راهبردی علیه تروریسم و حامیان آنها دانست و اعلام کرد که این پیروزی چشم‌اندازهای جدیدی را برای تحقق امنیت و صلح در تمام مناطق سوریه می‌گشاید.

ائتلاف گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه تأکید کرد: «پیروزی ارتش سوریه در دیرالزور، به طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و در رأس آنها آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه، عربستان و مزدوران آنها در منطقه که به پروژه تجزیه سوریه دل بسته بودند، سیلی زده است.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما به ملت سوریه، ‌ارتش و دولت این کشور، این پیروزی بزرگ را تبریک می‌گوییم و تأکید می‌کنیم که این پیروزی، نتایج مثبتی به نفع مسئله فلسطین و مسائل امت عربی به همراه خواهد داشت. ما به نیروهای ارتش سوریه و فرماندهانی که همیشه از انقلاب ملت فلسطین و حقوق آنها در بازگشت و آزادی حمایت کردند و همچنین به ملت بزرگ سوریه در سایه زعامت «بشار اسد» رئیس‌جمهور مبارز این کشور، درود می‌فرستیم.»

واکنش پوتین به پیروزی دیرالزور
«ولادیمیر پوتین» هم در واکنش به شکست محاصره دیرالزور، تلگراف تبریکی برای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه ارسال کرده است. به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور روسیه در این تلگراف خطاب به «بشار اسد» گفته: «این پیروزی راهبردی، گامی مهم در مسیر آزادسازی سوریه از لوث تروریست‌ها به شمار می‌رود.»

سایر رویدادها
* دولت سوریه قصد دارد برای بازگرداندن آوارگان به دیرالزور، میان این شهر و دمشق، دالان هوایی ایجاد کند.
* روزنامه فرا منطقه‌ای رأی‌الیوم نوشته، تسخیر استان دیرالزور، مشکل سوخت را در سوریه حل می‌کند. چندین چاه نفت در این استان وجود دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴