تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۳۰۵۸۷
درحالیکه دو تلاش قبلی «اسپیس ایکس» برای پرتاب موشک فالکون ۹ حامل ماهواره ارتباطی SES-۸ با شکست مواجه شده بود، این موشک سرانجام بامداد چهارشنبه با موفقیت به فضا پرتاب شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از ایسنا، طی یک هفته گذشته مأموریت پرتاب موشک فالکون ۹ از پایگاه کیپ کاناورال در لحظات آخر به دلیل بروز نقص فنی در موشک لغو شد.
مهندسان شرکت اسپیس ایکس با بررسی سیستم موشک دریافتند، وجود اکسیژن در داخل سیستم جرقه زنی موتور عامل بروز نقص فنی بوده است.
با رفع این نقص، موشک فالکون ۹ حامل ماهواره ارتباطی SES-۸ سه شنبه سوم دسامبر ساعت ۲۲:۴۱ به وقت گرینویچ (۰۲:۰۰ بامداد چهارشنبه به وقت تهران) از مرکز پرتاب ۴۰ در پایگاه نیروی هوایی در کیپ کاناورال فلوریدا به فضا پرتاب شد.
این مأموریت نخستین پرتاب ماهواره تجاری توسط شرکت اسپیس ایکس محسوب می شود. SES-۸ نخستین ماهواره ارتباطی تجاری است که ظرف چهار سال گذشته از پایگاه فضایی کیپ کاناورال به فضا پرتاب شده است.
ماهواره ارتباطی ۱۰۰ میلیون دلاری SES-۸ به وزن سه هزار و ۱۷۵ کیلوگرم متعلق به شرکت SES S.A‌ لوکزامبورگ است؛ این ماهواره ۳۰ دقیقه پس از پرتاب در مدار بیضوی قرار گرفت و با انجام مانور تغییر ارتفاع، پوشش تلویزیونی، پهنای باند و ارتباطی مناسب را برای ساکنان چین، هند، ویتنام و مناطقی از آسیا فراهم می کند.
شرکت خصوصی اسپیس ایکس ۵۰ مأموریت به ارزش چهار میلیارد دلار در دست دارد که ۷۵ درصد این مأموریت های فضایی مربوط به مشتریان تجاری است.
اسپیس ایکس به عنوان نخستین شرکت خصوصی در قالب قراردادی به ارزش ۱.۶ میلیارد دلار، انتقال تجهیزات و محموله مورد نیاز فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ را توسط کپسول باری دراگون برعهده گرفته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴